WoW Classic-servrarna patchas för att minska köerna

Robot
WoW Classic-servrarna patchas för att minska köerna
Medlem

Snyggt! Hoppas det räcker och att inte servrarna blir ostabila nu istället.

Avstängd

Hur många servrar finns det? Varför startar man så lite servrar? Måste ju varit ett feltänk från Blizzard.


signatur

PS5 och inget annat.

Redaktör
Skrivet av breahl:

Hur många servrar finns det? Varför startar man så lite servrar? Måste ju varit ett feltänk från Blizzard.

Det finns lediga servrar nu, men många vill väl vara på de mest populära med sina kompisar. Svårt att göra nåt åt.


signatur
Medlem

@breahl: Det är inte det, dom har sänkt server capen för att inte överflöda startzonerna. Sen höjer dom det med tiden, när fler spelare är utspridda i zonerna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av breahl:

Hur många servrar finns det? Varför startar man så lite servrar? Måste ju varit ett feltänk från Blizzard.

Läste på MMOChampions att:
"The team really really wants to avoid having to offer transfers or merging Classic realms later."

så jag antar att de medvetet väljer att ha långa köer nu då de vet att många kommer sluta spela classic om ett par veckor. Jag hade dock hellre sett att de planerat för enkel merging och gratis transfers. Då hade inte detta varit ett problem.

Medlem

Blir det längre köer in-game nu för att komma åt respawns etc?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Läste på MMOChampions att:
"The team really really wants to avoid having to offer transfers or merging Classic realms later."

så jag antar att de medvetet väljer att ha långa köer nu då de vet att många kommer sluta spela classic om ett par veckor. Jag hade dock hellre sett att de planerat för enkel merging och gratis transfers. Då hade inte detta varit ett problem.

Jag uppskattar att man inte tog den vägen. Visst köerna suger verkligen. Men hellre att man behåller serverns identitet. Det finns en charm i att känna igen folk. ”Kolla där är den där alven som alltid står på brevlådan” och ”fasiken min rival som alltid farmar material på samma ställe som mig är online igen”, sånt tycker jag hör till Classic.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Jag uppskattar att man inte tog den vägen. Visst köerna suger verkligen. Men hellre att man behåller serverns identitet. Det finns en charm i att känna igen folk. ”Kolla där är den där alven som alltid står på brevlådan” och ”fasiken min rival som alltid farmar material på samma ställe som mig är online igen”, sånt tycker jag hör till Classic.

Jo men jag tror risken är stor att low pop servrarna står näst intill tomma om ett par månader och då kan det vara bra att slå ihop servrar. Och att tillåta transfers skulle göra att man kan levla nu på en låg pop server för att sen spela med sina vänner på en annan när köerna är borta. Vist finns det nackdelar när sådant tillåts men vi spelar för att ha kul och det har vi inte i kön eller på en helt tom server.

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Varje gång jag ser den där skärmen så fnissar jag lite att den enda RP-realm'en fortfarande inte fylls upp helt. Hydraxian är estet-kidsen som smygröker bakom gymmet.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

@Godofcheese: Varje gång jag ser den där skärmen så fnissar jag lite att den enda RP-realm'en fortfarande inte fylls upp helt. Hydraxian är estet-kidsen som smygröker bakom gymmet.

Det enda jag ser framför mig är Goldshire's Inn....
Fylld med strippor och kåta pojkar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Ziern:

Blir det längre köer in-game nu för att komma åt respawns etc?

Japp. Har varit inloggad i några omgångar nu, men det är helt lönlöst att spela just nu när det är så extremt många som ska trängas på samma områden för att göra samma quests.

Blir mer väntan än spel.

Medlem

En av mina polare fastnade i kön strax efter 13 idag och han gav upp vid 19.. De är på Gehennas så köerna är fortfarande smärtsamma där men bättre blev de iaf med patchen.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

@Godofcheese: Varje gång jag ser den där skärmen så fnissar jag lite att den enda RP-realm'en fortfarande inte fylls upp helt. Hydraxian är estet-kidsen som smygröker bakom gymmet.

Lirar på hydraxian. Inte varit kö sen launch. Föredrar att spela med RPare framför att köa i timmar för att logga in... 😆

Min enda gripe nu är att det är smockfullt med hunters precis _överallt_!!! 😵


signatur

Information wants to be free!

Medlem
Skrivet av breahl:

Hur många servrar finns det? Varför startar man så lite servrar? Måste ju varit ett feltänk från Blizzard.

Dom vet nog precis vad dom gör. Precis som när t ex Battlefield har massa köer så fort det kommer ett nytt.

"Att dom aldrig lär sig" tänker folk, fast dom vet exakt vad som gäller.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zechnubis:

Lirar på hydraxian. Inte varit kö sen launch. Föredrar att spela med RPare framför att köa i timmar för att logga in... 😆

Min enda gripe nu är att det är smockfullt med hunters precis _överallt_!!! 😵

Kan det vara så att du spelar Night Elf? Jag lirar på Pyrewood och där är klasserna extremt ras-fördelade har jag uppmärksammat. I Duskwood är det bara Druider och Hunters i princip. Går man till Goldshire lirar alla Mage och Rogue etc.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Kan det vara så att du spelar Night Elf? Jag lirar på Pyrewood och där är klasserna extremt ras-fördelade har jag uppmärksammat. I Duskwood är det bara Druider och Hunters i princip. Går man till Goldshire lirar alla Mage och Rogue etc.

Exakt så. Loggade på min mage för att slippa hunterinvasionen, och vad var den första som sprang förbi mig i goldshire? En Hunter... 😆


signatur

Information wants to be free!

Medlem
Skrivet av breahl:

Hur många servrar finns det? Varför startar man så lite servrar? Måste ju varit ett feltänk från Blizzard.

För att inte ha för många servrar med utspridda spelare sen när hypen lagt sig och antalet spelare minskar.

1
Skriv svar