Ny Resident Evil-titel avslöjas om mindre än två veckor

Robot
Ny Resident Evil-titel avslöjas om mindre än två veckor

Capcom teasar något inför Tokyo Game Show.

#capcom, #project-restistance, #teaser, #tgs


Medlem

Jag vill nog gärna ha ett Resident Evil 3 Remastered, tyckte RE2 remastered var svinbra.
Om det inte är dags för RE8.

Redaktör
Ponny

Jag tror det är dags för Resident Evil 8. (Jag vill i alla fall tro att det är dags!)

Resident Evil 3-remaken får gärna komma också, men den här gången vill jag ha något nytt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag tar gärna en remake till på ettan i samma motor som 7an. Mig gör det inget om det går att spela i första person heller.

Medlem

Lär nog inte ha nånting att göra med RE3 remaken, har för mig att en tredje part studio jobbar på det redan.

RE8 känns mer troligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Intressant, jag skulle hellre vilja ha RE8 först och sen en remake av RE3.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Lord Backstab:

Jag vill nog gärna ha ett Resident Evil 3 Remastered, tyckte RE2 remastered var svinbra.
Om det inte är dags för RE8.

En remaster skulle se bedrövlig ut men jag förstår att du menar remake. Resident Evil 2 var alltså en komplett remake. Uppbyggd från grunden med dagens grafikteknologi. Inte bara finputsad av ett gammalt spel som en remaster är. Och ja, RE2 Remaken var riktigt vass. Hoppas verkligen på RE3 remake då jag aldrig lirat originalet.

Annars skulle jag gärna ta Resident Evil 8 eller Resident Evil: Revelations 3.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Re 2 eller 3 i första person med VR stöd vore väldigt väldigt uppskattat


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Medlem

Hoppas verkligen på RE3! Gillar RE spelen som innehåller zombies resten går bort

Medlem

Namnet indikerar dock att det kan röra sig om någon form av multiplayer-spel, och inte ett klassiskt single player. Se bilderna som tagna från trailern, kanske nåt 4 pers co-op ?

1
Skriv svar