Smidigaste sättet att uppleva Football Manager 2020 på? Google Stadia

Robot
Smidigaste sättet att uppleva Football Manager 2020 på? Google Stadia
Flakmonkey

Football Manager är en prima exempel på spel som imo skulle fungera finfint på Stadia eller någon annan form av streamingtjänst, samma sak med Civilization och andra turbaserade strid. Sen om det skulle fungera bättre eller inte återstår väl att se men iom att kraften läggs på serversidan så borde det ju i teorin fungera bättre beroende på vad du har för dator hemma förstås.

Testpilot

Problemet är att det sannolikt inte kommer gå att modda. Så då får man leva med att inte kunna ha riktiga spelare i Tyskland och fake loggor på klubblagen etc. det räcker för mig att inte vara ett alternativ i alla fall.

Medlem

@Mutumba: Fast vadå modda? Fejkfilerna kan man bara kasta i papperskorgen manuellt så funkar allting.

Medlem
Skrivet av RolftheBarber:

@Mutumba: Fast vadå modda? Fejkfilerna kan man bara kasta i papperskorgen manuellt så funkar allting.

Hur vet du att vi kommer ha den friheten på Stadia? Ingen annan konsol har väl tillåtit dig att ändra i installationsfilerna för ett spel? Sedan så streamas väl allt på Stadia?? Hur tusan har du tänkt att ta bort filer då?

Och sedan som han säger, så är Football Manager ett extremt modvänligt spel på PC, något Stadia inte garanterat kommer stödja med sin streaming-teknologi. Och jag håller med, det är roligare att spela med lag som har sina korrekta logotyper, samt att spelarna har fotografier på sig när man tittar på dom. Det gör mycket för upplevelsen skulle jag säga, såpass att jag inte kan med att spela spelet utan dessa modifikationer.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Problemet är att det sannolikt inte kommer gå att modda. Så då får man leva med att inte kunna ha riktiga spelare i Tyskland och fake loggor på klubblagen etc. det räcker för mig att inte vara ett alternativ i alla fall.

Såvitt jag vet så fick de licens till Bundesliga 1 & 2, samt landslaget förra året.
BUNDESLIGA PARTNERSHIP

Ska bli intressant om de har förbättrat navigeringen till årets upplaga, till Stadia & Switch. Har FM19 till Switchen & tycker inte att navigeringen faller så bra ut.

Testpilot
Skrivet av AliasHerbert:

Såvitt jag vet så fick de licens till Bundesliga 1 & 2, samt landslaget förra året.
BUNDESLIGA PARTNERSHIP

Ska bli intressant om de har förbättrat navigeringen till årets upplaga, till Stadia & Switch. Har FM19 till Switchen & tycker inte att navigeringen faller så bra ut.

Det är visserligen sant men mycket annat som fattas (enligt mig) om man inte kan modda. Kanske att man kan det dock, vet ej hur Stadia fungerar.

Intressant att du har testat Switch versionen, låter bra på pappret men kanske jobbigare i praktiken.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Det är visserligen sant men mycket annat som fattas (enligt mig) om man inte kan modda. Kanske att man kan det dock, vet ej hur Stadia fungerar.

Intressant att du har testat Switch versionen, låter bra på pappret men kanske jobbigare i praktiken.

Gick inte på FM19(Switch) då det är Touch varianten, vilket inte har stöd för mod på PC heller om jag har förstått det rätt.
Switch-edition har stöd för touchscreen i handheld-mode, vilket gör det lite lättare att navigera. Men fortfarande inte responsiv nog då ikonerna/knapparna är för små.

FM ska spelas på PC, men "vågar" inte starta en save igen då jag vet hur mycket tid jag har lagt på det spelet när jag var yngre. Har inte riktigt den tiden nu när man har jobb & sambo. Men vi får se, stänger inga dörrar helt

Testpilot
Skrivet av AliasHerbert:

Gick inte på FM19(Switch) då det är Touch varianten, vilket inte har stöd för mod på PC heller om jag har förstått det rätt.
Switch-edition har stöd för touchscreen i handheld-mode, vilket gör det lite lättare att navigera. Men fortfarande inte responsiv nog då ikonerna/knapparna är för små.

FM ska spelas på PC, men "vågar" inte starta en save igen då jag vet hur mycket tid jag har lagt på det spelet när jag var yngre. Har inte riktigt den tiden nu när man har jobb & sambo. Men vi får se, stänger inga dörrar helt

Ok intressant! Jag har inte ens en Switch men i teorin så skulle FM kunna fungera på den (omoddat dock!). Men håller med om att PC är överlägset. Det enda minuset med spelet är som du säger att det är så bra att det tar all tid hehe. Jag började spela 19 efter några års paus och gillar mycket av de nya sakerna i spelet, särskilt designen i spelet.

1
Skriv svar