Star Citizens senaste skepp blir ditt för 6 500 kr

Medlem

Ni som tjatar om att pengarna tar slut. Hur mycket brukar spelutvecklare dra in under tiden de jobbar på sina spel? Vanligtvis ingenting. De stora inkomsterna kommer när spelet lanseras. Nu har många givetvis redan köpt spelet, men kan garantera att det blir minst dubbelt sålda exemplar när det väl släpps.

Jag la 700 kr på spelet för typ 3 år sedan. Om det tar 3 år till att utveckla så är det helt okej för mig. Spelet kommer vara ett tekniskt vidunder. Många oroar sig över om det ens kommer att bli färdigt. Det kommer det att bli. Min största farhåga är snarare hur roligt det kommer vara att spela. Förhoppningsvis får de till det.

Chris Roberts vill att spelupplevelsen ska kännas som om man befinner sig i en film. Vi får väl se om han lyckas.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Vilket då betyder att INTE allting går som planerat. Behöver inte betyda att det är allvarligt på den skala att projektet stängs ner, men det gör en lagom skeptisk till att de kommer hålla kursen för beta kvartal 2 nästa år eller ens nära. Har de ens någonsin hållit någon av de stora datumen de sagt?

De har ju sagt själva att de inte vill ge några fasta datum längre, snarare approximerar. Sen om det är bra eller inte för publikt vetande eller inte är ju en annan fråga.

Medlem
Skrivet av JonteMyra:

De har ju sagt själva att de inte vill ge några fasta datum längre, snarare approximerar. Sen om det är bra eller inte för publikt vetande eller inte är ju en annan fråga.

Kvartal 2 2020 är lite av ett fast datum, åtminstone tidsperiod. Plus att hela roadmappen är baserat på, i stort sett, fasta perioder. Lite onödig skillnad på vad som är generellt samma sak.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Jag tycker det börjar ordna upp sig nu. Var lite orolig där ett tag när utvecklingen nästan stod helt still pga object container streaming.

Men nu går det ju framåt en bra bit varje kvartal och det finns faktiskt saker att göra i spelet.

Färdigt blir det nog. Sen om det blir bra är en annan sak.

Gav 800 spänn för en Freelancer DUR och ser fram emot att smuggla gods med ett par polare som i Firefly någon dag.

Det är det här jag också skulle vilja göra!
Problemet är bara att mina vänner gav upp på det här spelet för flera år sedan...


signatur

/MJ

Medlem

De har nu även officiellt skjutit tillbaka Squadron 42-betan 3 månader. (Förmodligen inte sista gången heller)

Medlem

https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

Det har inte funkat som dom har kört med nu. Har hänt väldigt ofta att dom har släppt halvklara features mellan patcherna i starcitizen. Så nu delas teamen upp i två lag, ett team jobbar med patch 3.8 det andra teamet börjar direkt med 3.9. Fast istället för att jobba med en patch i 3 månader, så jobbar dom med två patcher i 6 månader.

Dom experimenterar med detta få om det funkar bättre mellan patcherna. Med detta sättet har dom mer tid med att finslipa alla features så dom kan bli redo. Dom har kört med detta sättet när dom har gjort skepp i spelet.

Vi kommer fortfarande få stora uppdateringar varje kvartal. Många saker har plockats bort från 3.7 roadmapen, för att anpassas för det nya schemant. Om ni vill läsa mer om detta så finns mer information från länken.

Nu har hela roadmapen uppdaterats för starcitizen också.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Saker som är flyttat och ändrat i roadmapen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Jag är nyfiken på vad som gör det till version 4.0 och inte 3.10...
Trodde den skulle komma i samma veva som interstellära resor


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

@Christoffre: Tror dom måste bli klara med server side OCS först. Vet inte hur lång tid det kommer ta, client side tog två år. Antar vi får veta mer under citizencon.

Edit: Lite nyheter om salvage tech som ligger i road mapen för 3.8. Målet för server side object container streaming är satt på 3.8.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skriv svar