World of Warcraft-köerna slutar inte när du kommit in i spelet - tvärtom!

Robot
World of Warcraft-köerna slutar inte när du kommit in i spelet - tvärtom!

Vänta på din tur att slå ihjäl quest mob som en äkta svensk.

#world-of-warcraft, #wow-classic


Medlem

lol.. hade inte pallat sånt om jag spelat wow

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SWEBarb:

lol.. hade inte pallat sånt om jag spelat wow

Minns hur skönt det var när phasing introducerades, var ju kaos innan i populära zoner.


signatur
Backloggens befriare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Minns hur skönt det var när phasing introducerades, var ju kaos innan i populära zoner.

Fast det hade ju hanterat relativt bra även innan phasingen kom till. De ökade ju spawn rates och drop rates rätt rejält med tiden, även innan det.

Blev fasen lite sugen på att raida Hogger nu...


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av keffkebab:

Fast det hade ju hanterat relativt bra även innan phasingen kom till. De ökade ju spawn rates och drop rates rätt rejält med tiden, även innan det.

Blev fasen lite sugen på att raida Hogger nu...

Jag minns det som en smärre revolution i alla fall. Men minns också, som du säger, att det gjordes ändringar på drop rates. Minns någon jävla grej som hade under en procent i drop rate...


signatur
Medlem

Var 501 minuter i kö till gehennas! 20k i kön. Finns nu 35 EU servrar ute, från början släppte dom bara 5.. snacka om att missbedöma hypen! Men ja måste säga att det är en fröjd att få uppleva allt igen med gamla som nya vänner och sitta på discord o tjata. Mycket mer casual idag än för 14-15 år den hehe

Medlem

Jag väntar till nästa vecka. Då är det säkert lite lugnare. Men är lite sugen

Medlem

Tur man lagt ner detta spelet forever.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Gen
Medlem
Skrivet av Cladrius:

Var 501 minuter i kö till gehennas! 20k i kön. Finns nu 35 EU servrar ute, från början släppte dom bara 5.. snacka om att missbedöma hypen! Men ja måste säga att det är en fröjd att få uppleva allt igen med gamla som nya vänner och sitta på discord o tjata. Mycket mer casual idag än för 14-15 år den hehe

Skojar du? 35 servers? WoW

Medlem

Va fattigt då och är fattigt nu. Den här hypen dör inom en månad.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Va fattigt då och är fattigt nu. Den här hypen dör inom en månad.

Om folk har kul i en månad för 150kr är väl det bra? Vissa spel kostar ju 600kr och det är man klart med efter några timmar.

Medlem

Eller så byter man till low server.
Sen miggar över för 200(?) om några månader när tjänsten finns och baam du har fått mera valuta för pengarna än att du har spenderat 1 månad i kö lol


signatur

Besök min kanal för senaste CSGO nytt:
http://www.youtube.com/user/proffzetmedz

Medlem

det var bättre förr...hmmm

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Minns hur skönt det var när phasing introducerades, var ju kaos innan i populära zoner.

Fast de kör ju med något liknande nu som kallas "Layering" för att minska trycket i n00bzonerna.

https://www.wowhead.com/news=291722/layering-in-classic-wow


signatur

"Writer and Fighter"

Backloggens befriare

@Carl Johansson-Sundelius:
Ja, jag slutade ju spela i wotlk, iaf "aktivt" (har ju blivit en del återfall, kortare perioder) så när jag började spela wotlk så var det ju inte så överbefolkat längre


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

det var bättre förr...hmmm

Ja det var bättre förr för då behövde man gå med i grupper och spela med andra spelare för att få saker gjorda. Retail är idag ett singleplayer spel, du questar och går med i dungeons / raids och spelar så gott som allt utan att ens behöva säga hej. Ingen bryr sig om dig om du inte spelar dåligt eller går afk. Ska du göra mythics så flyger du till dungeonen supersnabbt med ditt privata jetflyg och ignorerar hela världen. Förut var världen en del av spelet, idag är världen bara slöseri med tid.

Gnällkuk

Haha, den där bilden är ju helt briljant


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

När nyhetens behag har lagt sig så tror jag att de flesta kommer att tröttna rejält på detta, och andra begränsningar, och det kommer bara vara de allra mest dedikerade som kör vidare på classic.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

När nyhetens behag har lagt sig så tror jag att de flesta kommer att tröttna rejält på detta, och andra begränsningar, och det kommer bara vara de allra mest dedikerade som kör vidare på classic.

Det är vad jag också tror, men jag är inte säker. Det enda jag är säker på är jag inte kommer att börja spela igen, tror jag

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Minns hur skönt det var när phasing introducerades, var ju kaos innan i populära zoner.

Skönt om man var en filthy casual kanske. Phasing är en stor del av den nedåtgående spiral som gjorde spelet sämre och sämre, och spelarna mer och mer disconnectade från varandra och spelvärlden.
I vanilla och nu i classic interagerar man med andra spelare på ett sätt som spelet i sin BFA-form inte vill att man ska göra.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

När nyhetens behag har lagt sig så tror jag att de flesta kommer att tröttna rejält på detta, och andra begränsningar, och det kommer bara vara de allra mest dedikerade som kör vidare på classic.

Med tanke på privatservrarnas popularitet så vore det ju verkligen överraskande.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NiceAsBice:

Skönt om man var en filthy casual kanske. Phasing är en stor del av den nedåtgående spiral som gjorde spelet sämre och sämre, och spelarna mer och mer disconnectade från varandra och spelvärlden.
I vanilla och nu i classic interagerar man med andra spelare på ett sätt som spelet i sin BFA-form inte vill att man ska göra.

Trist inställning att kalla folk filthy casuals bara för att man inte lirar på samma sätt som du. Sen kan jag absolut förstå charmen i det du är inne på, att det blir en annan stämning. För mig personligen, som hade begränsad med tid att spela wow, sög det att stå och vänta på en mob spawn med låg drop rate.


signatur
Medlem
Skrivet av proffzetmedz:

Eller så byter man till low server.
Sen miggar över för 200(?) om några månader när tjänsten finns och baam du har fått mera valuta för pengarna än att du har spenderat 1 månad i kö lol

Finns inga low-servers nu, i princip är alla "full" och någon "high", men fortfarande kö på alla servrar.

Medlem

Jag antar att snabbaste sättet att levla på är att ha en grupp och sen bara köra dungeons om och om igen för att slippa köerna till mobsen. Det ända problemet är väl att man först ska dinga 12 för att ha en vettig chans mot van cleaf å co.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Jag antar att snabbaste sättet att levla på är att ha en grupp och sen bara köra dungeons om och om igen för att slippa köerna till mobsen. Det ända problemet är väl att man först ska dinga 12 för att ha en vettig chans mot van cleaf å co.

I retail funka det att vara 12, inte i vanilla. Skulle inte gå in i DM under 18, även om 16-17 funkar.

Backloggens befriare
Skrivet av vbgbasse:

Jag antar att snabbaste sättet att levla på är att ha en grupp och sen bara köra dungeons om och om igen för att slippa köerna till mobsen. Det ända problemet är väl att man först ska dinga 12 för att ha en vettig chans mot van cleaf å co.

Skrivet av abso:

I retail funka det att vara 12, inte i vanilla. Skulle inte gå in i DM under 18, även om 16-17 funkar.

Ja, du lär inte ens komma in till entren till DM i Vanilla vid lvl 12, katten om du ens når tunneln utan att aggroa halva Moonbrook?

Tunneln är ju fylld med elites, det var tuffa tider i vanilla. Mer eller mindre alla dungeons vaktas ju utav elites.


signatur

Ad hoc addendum

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trist inställning att kalla folk filthy casuals bara för att man inte lirar på samma sätt som du. Sen kan jag absolut förstå charmen i det du är inne på, att det blir en annan stämning. För mig personligen, som hade begränsad med tid att spela wow, sög det att stå och vänta på en mob spawn med låg drop rate.

Trist inställning att använda gaminghumor? häng med lite på internet, farfar.

eld
Medlem

Med så många så kanske nån hittar Mankriks fru till slut

Gen
Medlem

Loggade in igår (Mirage Raceway), tog bara 8 minuter och det laggade knappt samt att det inte var så mycket folk runtomkring vilket gjorde det hyfsat lätt att tagga mobs.

Medlem

Påminner om det här.

12
Skriv svar