Vi intervjuar CD Projekt Red om Cyberpunk 2077

Robot
Vi intervjuar CD Projekt Red om Cyberpunk 2077

Det omdebatterade förstapersonsläget, stadsgränser och mer när vi fick en pratstund med deras senior concept designer.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Bra intervju, enda jag skulle önska var lite bättre ljudkvalité. Lite lågt generellt och alla övriga ljud (som att hon rör på sig) inkräktar ganska mycket på rösterna. Vet inte vilken setup ni hade och är inte så kunnig inom ljud men känns som att man inte ska behöva maxa ljudet på YT för att höra vad folk säger överhuvudtaget samtidigt som det skrapas för att folk rör på sig till och från
Bra frågor och gav en väldigt nice insikt för hur de tänkte kring de olika designvalen samt hur de gick tillväga under utvecklingen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MrPeters:

Bra intervju, enda jag skulle önska var lite bättre ljudkvalité. Lite lågt generellt och alla övriga ljud (som att hon rör på sig) inkräktar ganska mycket på rösterna. Vet inte vilken setup ni hade och är inte så kunnig inom ljud men känns som att man inte ska behöva maxa ljudet på YT för att höra vad folk säger överhuvudtaget samtidigt som det skrapas för att folk rör på sig till och från
Bra frågor och gav en väldigt nice insikt för hur de tänkte kring de olika designvalen samt hur de gick tillväga under utvecklingen

Håller med, vi körde en setup med en Zoom H4N och trådlösa mickar. Som enmsamseglare på Gamescom var det svårt att kontrollera eventuellt sprak och knas under intervjun, och med den ganska så ljudstökiga miljön fick det bli mycket filtrering.


signatur
Medlem

Fetaste misstaget någonsin: förstapersonsvy istället för tredjeperson i detta spel.

Medlem
Skrivet av pazu:

Fetaste misstaget någonsin: förstapersonsvy istället för tredjeperson i detta spel.

Varför? Utveckla gärna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av pazu:

Fetaste misstaget någonsin: förstapersonsvy istället för tredjeperson i detta spel.

Personligen föredrar jag förstaperson över tredje.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Håller med, vi körde en setup med en Zoom H4N och trådlösa mickar. Som enmsamseglare på Gamescom var det svårt att kontrollera eventuellt sprak och knas under intervjun, och med den ganska så ljudstökiga miljön fick det bli mycket filtrering.

Något måste varit helt galet med inställningarna på mikrofonerna, jag trodde det var en telefonintervju där du använde ett headset som kommer med telefonen, hon lät okey men din var både otrolig låg och burkigt, ungefär som att mikrofonen var inställd på omnidirectional istället för cardiod. Ska lyssna på denna senare i lugn och tyst miljö så det går att höra bättre


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av pazu:

Fetaste misstaget någonsin: förstapersonsvy istället för tredjeperson i detta spel.

Jag gillar att de valde förstaperson. Sen kunde dem ju iof lagt in så folk som vill spela i tredjeperson kan det.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Förstaperson i alla spel för mig om möjligt.

Men så brukar det väl generellt vara för pc-spelare?
Tredje person känns populärare på konsol p.g.a handkontrollerna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Just att de valde förstapersonsperspektiv är i mitt tycke tråkigt då jag inte gillar fps. Kommer så klart ge spelet en chans ändå men vetskapen Om hur fruktansvärt coolt det hade varit som ett Third person spel. Tänker mig ett gta i en 80tals doftande ”blade runner” framtid...

Medlem

Jag har inget emot första person men hade gärna kunnat göra som jag gör i Fallout 4. När man är i combat kör man first person och när man springer runt och plockar quests och ba lallar då kör man third person.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Något måste varit helt galet med inställningarna på mikrofonerna, jag trodde det var en telefonintervju där du använde ett headset som kommer med telefonen, hon lät okey men din var både otrolig låg och burkigt, ungefär som att mikrofonen var inställd på omnidirectional istället för cardiod. Ska lyssna på denna senare i lugn och tyst miljö så det går att höra bättre

Tycker du att denna låter samma?


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Yes, så antar att det var samma inställningar?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Yes, så antar att det var samma inställningar?

Samma setup!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samma setup!

Calle, i öppen, väpnad konflikt med allt ljudrelaterat sedan 1982 ;> Nåja, det går ju att höra vad som sägs iaf, det är ju det viktigaste!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Calle, i öppen, väpnad konflikt med allt ljudrelaterat sedan 1982 ;> Nåja, det går ju att höra vad som sägs iaf, det är ju det viktigaste!

Haha! Ljud är svårt, särskilt när man kör enmansarmé. Tror att Premieres vocal enhancer och denoiser kan ha sänkt kvallen en smula, i sin kamp mot bakgrundsbruset, så ska testa att köra nästa klipp utan dem.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha! Ljud är svårt, särskilt när man kör enmansarmé. Tror att Premieres vocal enhancer och denoiser kan ha sänkt kvallen en smula, i sin kamp mot bakgrundsbruset, så ska testa att köra nästa klipp utan dem.

Ja, sen som ensam och med en inbokad tid har du väl inte 20 minuter på dig, eller tålamodet från den du ska intervjua att testa med ljudinställningar heller. Kan tänka mig att det är rätt tight schema när man befinner sig på en mässa för att täcka så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt. Ensam är inte stark, ensam är stressad :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Ja, sen som ensam och med en inbokad tid har du väl inte 20 minuter på dig, eller tålamodet från den du ska intervjua att testa med ljudinställningar heller. Kan tänka mig att det är rätt tight schema när man befinner sig på en mässa för att täcka så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt. Ensam är inte stark, ensam är stressad :>

Exakt så, all tid som går till att rigga utrustning äter ju upp intervjutiden


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Exakt så, all tid som går till att rigga utrustning äter ju upp intervjutiden

Tills nästa gång får du väl testintervjua någon kollega på ett stökigt fik och kolla vad som funkar bäst och sedan skriva ned inställningarna


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kul med en egen intervju! Synd bara att de inte kan prata om vissa saker.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Personligen föredrar jag förstaperson över tredje.

aye!

Medlem

Naturligtvis svårt att fastslå baserat på detta klipp, men ser inte fordonsfysiken lite styltig ut?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Tills nästa gång får du väl testintervjua någon kollega på ett stökigt fik och kolla vad som funkar bäst och sedan skriva ned inställningarna

Nästa gång åker vi garanterat två, så att en kan vara tekniker.

Skrivet av Fulci:

Kul med en egen intervju! Synd bara att de inte kan prata om vissa saker.

Jo, så är det ju alltid. Det är också kul att CD Projekt skickar fram folk som är direkt delaktiga i utvecklingen, om än i ganska nischade frågor. De är duktiga på sin gebit men får svara lite mer "inövat" på andra saker. Samtidigt är det bättre än en producent.


signatur
Testpilot

The Jesus Game

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av bluebird:

Naturligtvis svårt att fastslå baserat på detta klipp, men ser inte fordonsfysiken lite styltig ut?

Jo, lite, men gameplayen du ser är ju också från demon som visades E3 2018, dvs över ett år sedan. Lär vara annorlunda till releasen, som ju är ytterligare ett halvår bort typ.

1
Skriv svar