CS:GO Fantasy League S05 del 2 28/8 - 8/9

Skribent
CS:GO Fantasy League S05 del 2 28/8 - 8/9

Vi går raskt vidare med en ny Fantasy, redan på onsdag drar det igång så det är bråttom att göra lag. Deadline är onsdag kl 10.00 och länken för att joina finns nedan.

https://www.hltv.org/fantasy/21/league/59534/join?secret=EB1D...

Det kommer spelas på samma sätt som första delen av majoren och är det någon som vill vara med som ej varit med förut så kika in på den tråden så blir många frågor besvarade. Finns övriga frågor så fråga på!

En sak som jag lärde mig dock i förra omgången är att boostern som heter "runtime.gg Next level meal" är 20 garanterade poäng och inte någon reklamgimmick som jag trodde. I övrigt, och det här måste jag kika närmare på, så verkade det som att spelare fick poäng i senare omgångar trots att de inte spelade. T.ex. så i sista omgången så hade jag bara xsepower som spelare men alla fem fick poäng och hade status "padding". Om någon vet varför så skriv gärna.

Ett tips till alla som funderar hur matcherna kommer se ut i senare omgångar för att få med spelare o.s.v. (även om det verkar som spelare som inte spelar de sena omgångarna också får poäng?) är att kolla in den här hemsidan:
https://berlin.wa.vg
Där kan ni klicka er fram och få fram exakt hur matcherna i de olika omgångarna kommer spelas ut.

Jag ser även att jag gjort ett stort misstag. Jag trodde det skulle bli en tredje Fantasy som var den tredje delen av majoren men ser nu (efter jag gjort mitt lag) att det är resten av majoren som den här Fantasyn gäller...

Medlem

tror du länkat fel liga

edit: bra om man läser

Medlem

Zywoo med högre pris än S1mple haha,

Skribent

Tråd uppdaterad med länk för att joina ligan!

Medlem

man vet att det kommer gå dåligt när man har både zews och zeus i laget

Skribent
Skrivet av superlim:

man vet att det kommer gå dåligt när man har både zews och zeus i laget

Haha, nedå Btw så har du glömt sätta en roll på Zeus (om du nu ville ha någon)

Själv kunde jag inte motstå att peta in GeT_RiGhT i laget, han var ju så jävla billig! (Fast det är nog inte så smart val )

Medlem

@Shadee: man kan bara välja noobrollen på en spelare

ville också ta GTR iom situationen med nip. troligt att han jobbat hårt för att få andra lag intresserade om han spelar bra, men pengarna räckte inte.

Skribent

Näe, med dina tre guldgubbar så förstår jag att det var tunt i kassan 😊

Skribent

Tråkigt med NiPs förlust, en vinst här så hade 2-2 och en avgörande match på söndag varit möjligt men nu är 0-3 och minorträsket högst sannolikt. 🤔

Medlem

snacka om at liquid gjorde bort sig

Medlem

Karma för NiP som organisation, tråkigt för spelarna. Förlorar de mot ett trasigt MIBR (med coach) har de dock ingenting i Majoren att göra, blir en bättre upplevelse för alla när de gör plats åt ett lag med mer talang.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Karma för NiP som organisation, tråkigt för spelarna. Förlorar de mot ett trasigt MIBR (med coach) har de dock ingenting i Majoren att göra, blir en bättre upplevelse för alla när de gör plats åt ett lag med mer talang.

Verkligen, kommer antagligen förlora idag också.

Man får hoppas att en bättre organisation kommer in och tar deras plats.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Karma för NiP som organisation, tråkigt för spelarna. Förlorar de mot ett trasigt MIBR (med coach) har de dock ingenting i Majoren att göra, blir en bättre upplevelse för alla när de gör plats åt ett lag med mer talang.

Sant. Känns som en era i svensk Counter Strike går i graven. Första majoren som vi inte kommer ha ett lag i slutspel (om jag kommer ihåg rätt?), om nu inte NiP tar sig vidare.

Det som förvånat mig mest är hur tam Forest sett ut, 19 kills över två matcher och en stat på -22. Han har ju blivit farsa så prioriteringarna har väl iofs ändrats, få se om han blir kvar i NiP eller om han tar paus från spelet.

Skribent

Spännande i Fantasyn än så länge. Alla är lika dåliga

Svenskhoppet NiP åkte ut med buller och bång i tre raka, lyckades tyvärr inte uppmana till motstånd i någon match. I övrigt många intressanta matcher idag, där det är upp till bevis för NaVi, FaZe och Liquid samt dags för Astralis att visa att de kan studsa tillbaka snabbt efter gårdagens maratonkarta innan de blev utklassade på andra kartan.

Sedan har vi såklart, enligt mig, dagens höjdpunkt: Vitality - Mousesports. Oerhört viktig match och många nya unga förmågor.

Dagens matcher:
12.00: MIBR - NaVi (Förloraren utslagen)
12.00: G2 - Avangar (Vinnaren till slutspel)
15.15: FaZe - Renegades (Förloraren utslagen)
15.15: Vitality - Mousesports (Vinnaren till slutspel)
18.30: Liquid - North (Förloraren utslagen)
18.30: Astralis - CR4ZY (Vinnaren till slutspel)

Streams:
https://www.twitch.tv/starladder_cs_en
https://www.twitch.tv/starladder_cs_en2

Skribent

Draken talar ut om hans andra sväng i NiP, där han ersatte Dennis för att denne hade någon form av utmattningssyndrom men var tillbaka i laget igen efter 3-4 veckor.

https://www.twitlonger.com/show/n_1sr0bne

Stormar verkligen mycket kring NiP just nu.

Skribent

I trådstarten så nämner jag "padding" som står som status på spelare som avancerat eller blivit utslagna. Efter lite forskande så tror jag att det är så att eftersom alla lag spelar olika många matcher så om man har spelare som spelat klart men det är omgångar kvar så får dessa spelare sin genomsnittspoäng.

I mitt fall så har ju jag GeT_RiGhT som ett rejält sänke för att han ger mitt lag -25 poäng varje omgång... Å andra sidan så borde det bli en fin bonus med både ethan och electronic.

Skribent

Jag ska kommentera att vinnaren är en IRL-kompis till mig (som även är en lurker på FZ). Han har ej fått sin biobiljett men den kommer levereras vid tillfälle.

Nästa Fantasy tror jag blir Dreamhack Masters Malmö. Det är bra turneringarna innan men jag tycker det är roligare om det är 16 lag med så det finns lite spelare att välja på.

1
Skriv svar