Star Citizens senaste skepp blir ditt för 6 500 kr

Medlem

Tror detta spel plus Oculus Rift fanns att back ungefär samtidigt, och jag tänkte. Grymt, de kommer säkert släppas samtidigt!

Men backade bara spelet... undrar vilken generation VR som kommer kunna köras med detta spel när och om det släpps.


signatur

IDKFA

Medlem

Roligt att det varit samma konversation sen spelet började utvecklas.
Exakt.
Samma.
Konversation.

Hur lång tid tog Diablo 3 att utveckla? Team Fortress 2?

Tid innebär uppenbarligen inte bra spel (Duke Nuk'em Forever någon?) men lång tid innebär inte heller ett dåligt spel.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Squadron 42 enda jag bryr mig om ändå. Vet hur det är att ha ett skepp för flera tusen sen kommer nått rövhål och skjuter sönder det (Eve online).

Dom som köper skepp med fiat > plex förtjänar att sprängas.
Har även jag förlorat skepp värda "flera tusen" men jag har ju inte köpt dom för flera tusen.
Utan grindat isk en stund.

Medlem

Den enda som blir glad är den tjockisen som cashar in alla scam pengar... det är ett patetiskt ofärdigt demo de har lyckats skapa, där skisser och imaginära bilder säljs för multum. Lättlurade människor i symbios med en karismatisk sektledare och löften om guld och gröna skogar har fått många att öppna plånboken och bli scammade sönder och samman.

Det ser man även här på tråden hur dogmatiska och naiva folk är, alla med en halv hjärna har vetat att det aldrig kommer komma ett färdigt spel sen år tillbaka, de kommer att delaya och mjölka denna scammen tills allting rasar ner som ett korthus. Grattis till er alla som lagt tusentals kronor på absolut ingenting. Jag vet att det är inte lätt för egot att erkänna att man blivit lurad, men seriöst, för eran skull och andras, vakna upp för i helvete!!

eld
Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Roligt att det varit samma konversation sen spelet började utvecklas.
Exakt.
Samma.
Konversation.

Hur lång tid tog Diablo 3 att utveckla? Team Fortress 2?

Tid innebär uppenbarligen inte bra spel (Duke Nuk'em Forever någon?) men lång tid innebär inte heller ett dåligt spel.

Typ så.

Alla dessa projekt har haft problem, star citizen inkluderat, men de vill ju uppenbarligen skapa något nytt och bra så det är ju långt från den scam många vill att det ska vara.

Sen så kan man väl diskutera hur moralisk valjakten är.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Det skulle vara som i Eve-Online med försäkrade skepp, vilket är helt meningslöst om du kommer ha sköldar,armor,vapen+ 1000 andra grejer i skeppen som folk snor när dem skjuter ner dig.
Du kan köpa ett skepp i Eve-Online för 800 000 ISK och ha delar för 8000 000 ISK, skoj att få tebax 800 000isk då.

Försäkring i Star Citizen fungerar på det sättet att om du har en grund försäkring så ersätts endast skeppet och utrustningen som den har i grunden. Du ska kunna uppgradera din försäkring så uppgraderade komponenter och till och med last som blir förlorad blir ersatt. Saknar du försäkring helt och hållet kommer det endast kosta mer att göra anspråk och få ett nytt skepp.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av eld:

Typ så.

Alla dessa projekt har haft problem, star citizen inkluderat, men de vill ju uppenbarligen skapa något nytt och bra så det är ju långt från den scam många vill att det ska vara.

Sen så kan man väl diskutera hur moralisk valjakten är.

Moral och sedlära brukar hamna i skymundan i den kapitalistiska världen, och inget spel av den här kalibern har någonsin blivit gjort utan pengar.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hoppas på att det failar och folk blir av med allt de spenderat

Varför hoppas du det? Är det avundsjuka för att du inte har ett spel att drömma om?
Själv har jag investerat lite pengar i spelet för en dröm om att bland annat få skjuta i kanontorn som i första Star wars filmen när jag var en lite pojke.
Jag har spelat tillräckligt mycket för att få valuta för mina pengar som jag har spenderat. Jag spelar tillsammans med några kompisar och vi har det väldigt roligt och får se många fantastiska vyer när vi flyger runt tillsammans. Att flyga in över en planet som är en stor stad och flyga mellan skyskraporna är en mäktig känsla.

Men visst hoppas du att det failar så du får slå dig på bröstet. Själv så har jag riktigt kul med mina kompisar så länge.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Personligen har jag ett mycket stort förtroende för Chris Roberts, på samma sätt som jag inte tvekar en sekund på att köpa spel som CD Project RED skapat. Men förtroende kan raseras, finns en hel del utvecklare som jag förut hade ett stort förtroende för men som idag nästan är helt borta.

Chris Roberts har skapat halvbra spel med höga kostnader. Något som fick honom att bli kickad från Microsoft.
Freelancer blev inte alls det spel han lovade.

CDPR har släppt 2st AAA-spel i närtid i tid och på budget...

Medlem

Jag hade inte sagt något om det spel de håller på och utveckla hade varit roligt att spela men det är det inte, snarare tvärt om tyvärr, det är faktiskt helt värdelöst tråkigt, otroligt buggigt, fruktansvärt resurskrävande och det är egentligen helt meningslöst för dem att fortsätta, de har dock inget val annat än att fortsätta begära in mer pengar av lättlurade barn och vuxna. Spelvärldens största scam alla kategorier.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Chris Roberts har skapat halvbra spel med höga kostnader. Något som fick honom att bli kickad från Microsoft.
Freelancer blev inte alls det spel han lovade.

CDPR har släppt 2st AAA-spel i närtid i tid och på budget...

*host* Cyberpunk *host* 2012 *host* single-player *host*


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Det är som vanligt. Det genererar naturligtvis mer klick för viss spelmedia online att köra sensationsrubriker om valjakt för att locka fram trollen istället för att rapportera om vad som faktiskt sker i utvecklingen av spelet. Något som sker för öppen ridå.

Star Citizens Alpha som vi ser idag är en sandlåda idag för att testa teknik och hålla intresset för spelet uppe. Krutet läggs ned på singleplayer kampanjen Squadron 42 som inte finns tillgänglig för att testa ännu. Först efter Squadron 42 släpps kommer krutet läggas på online världen. Släppet av Squadron 42 finns inom synhåll. Roadmap för det har lagts ut tidigare här i tråden.

Här är ett exempel på en developer video de släppte nyligt för att visa en lyxjakt de håller på färdigställa. 68 rum totalt i det eller liknande. Något som var ett PDF skepp förr. Gameplay för lyxjakt? Vill man inte pew pewa eller frakta last så är VIP transport en av de saker som kommer senare på roadmappen eftersom den typen av gameplay inte behövs i Squadron 42 singleplayer spelet där fokus ligger.

Medlem
Skrivet av Seneca:

Den enda som blir glad är den tjockisen som cashar in alla scam pengar... det är ett patetiskt ofärdigt demo de har lyckats skapa, där skisser och imaginära bilder säljs för multum. Lättlurade människor i symbios med en karismatisk sektledare och löften om guld och gröna skogar har fått många att öppna plånboken och bli scammade sönder och samman.

Det ser man även här på tråden hur dogmatiska och naiva folk är, alla med en halv hjärna har vetat att det aldrig kommer komma ett färdigt spel sen år tillbaka, de kommer att delaya och mjölka denna scammen tills allting rasar ner som ett korthus. Grattis till er alla som lagt tusentals kronor på absolut ingenting. Jag vet att det är inte lätt för egot att erkänna att man blivit lurad, men seriöst, för eran skull och andras, vakna upp för i helvete!!

Jag är vaken, men det är du som blir upprörd för vad? Att de har hållit på i 7 år snart och är inte färdiga.
Det är oftast de som inte lagt ut någonting som skriker högst...

2014 hade spelet sett ut så här för 20 miljoner dollar:

Idag, tack vare alla idioter som tror på en verklig Top gun känsla i ett helt solsystem som möjligtvis känns en aningen död i nuläget men CIG bygger grunden för ett komplett spel med allt(inte bara små kartbitar som andra spel som Destiny eller Eve), bara bygga vidare när grunderna är där:

Ett stort tack till alla som tjatade om atmosfärisk flygning i begynnelsen för det öppnar upp så mycket mer än att skjuta på stenar och skepp i rymden

En trailer av en som vet hur man spelar Star Citizen idag:

Medlem

"Star Citizens senaste skepp blir ditt för 6 500 kr"
Fel.

Om det hade varit så att vi inte betalar VAT utöver dessa $675, men tyvärr så kommer vi upp i ca 8 140kr om man nu vill införskaffa Aegis Nautilus - Warbond.

ca 8 238kr om man byter till Euro, eller ca 7 984kr om man byter till pund.

Men priset på skeppet kanske inte var det viktiga med nyheten ?

Medlem
Skrivet av Christoffre:

*host* Cyberpunk *host* 2012 *host* single-player *host*

Är inte släppt ännu.
Det jag menade är att CDPR faktiskt byggt upp något slags förtroende.
Förtroende i Chris Roberts är bara önsketänkande.

Om Cyberpunk blir försenat eller över budget så är det fortfarande inte i närheten av Star Citizen som skulle varit ute 2017 första gången...

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Är inte släppt ännu.
Det jag menade är att CDPR faktiskt byggt upp något slags förtroende.
Förtroende i Chris Roberts är bara önsketänkande.

Om Cyberpunk blir försenat eller över budget så är det fortfarande inte i närheten av Star Citizen som skulle varit ute 2017 första gången...

Trailern till CDPR:s Cyberpunk (Okt 2012) släpptes före Kickstartern till Star Citizen (Nov 2012).

Inget av spelen är ännu släppta. Men Cyberpunk har fördelen att det är ett enklare single-player som började med en fullt utvecklad studio med färdiga resurser.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Spegelvända texturer... trevligt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

@rmpyro: Handlar inte om pengarna tar slut eller inte, Handlar om att det är jääävligt skevt att de inte levererat något till konsumenterna ännu och att deras personal sitter med skyhöga löner.

Medlem
Skrivet av Christoffre:

Trailern till CDPR:s Cyberpunk (Okt 2012) släpptes före Kickstartern till Star Citizen (Nov 2012).

Inget av spelen är ännu släppta. Men Cyberpunk har fördelen att det är ett enklare single-player som började med en fullt utvecklad studio med färdiga resurser.

Trailern till Cyberpunk var ingen trailer, det var en concept teaser, inget gameplay, inga game assets.

Det första vi såg av Star Citizen var playable in-game.
Star Citizen skulle också vara en single-player (Squadron 42).
Om man hållt sig till första versionen av Star Citizen så skulle många varit nöjda med det och vi hade kunnat se fram emot Episode 2-3 av Squadron 42 och ett Star Citizen 2 kanske. Istället så sitter vi fortfarande och väntar på ett spel som aldrig kommer.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

@rmpyro: Handlar inte om pengarna tar slut eller inte, Handlar om att det är jääävligt skevt att de inte levererat något till konsumenterna ännu och att deras personal sitter med skyhöga löner.

Tar lång tid att göra sånna spel. Vi har hela tiden haft tillgång till alpha så vi kan spela under tiden vi väntar.

Dom som klagar mest på spelet är oftast dom som inte följer det eller har lagt ett öre på spelet. Sen när spelet är färdigt så kommer dom klaga på spelarna som har bättre skepp än dom.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Trailern till Cyberpunk var ingen trailer, det var en concept teaser, inget gameplay, inga game assets.

Det första vi såg av Star Citizen var playable in-game.
Star Citizen skulle också vara en single-player (Squadron 42).
Om man hållt sig till första versionen av Star Citizen så skulle många varit nöjda med det och vi hade kunnat se fram emot Episode 2-3 av Squadron 42 och ett Star Citizen 2 kanske. Istället så sitter vi fortfarande och väntar på ett spel som aldrig kommer.

Det första vi såg av Star Citizen var ett tekniskt demo, inte "game play". Star Citizen är fortfarande en del av Squadron 42 och utvecklas parallellt. Dock får du inte 2-för-1 sedan två år tillbaka.

Enligt omröstningen så ville majoriteten att Star Citizen skulle utvecklas bortom det som lovades i Kickstartern.

Cyberpunk har inte heller kommit, och vi har väntat längre på det.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Christoffre:

Det första vi såg av Star Citizen var ett tekniskt demo, inte "game play". Star Citizen är fortfarande en del av Squadron 42 och utvecklas parallellt. Dock får du inte 2-för-1 sedan två år tillbaka.

Enligt omröstningen så ville majoriteten att Star Citizen skulle utvecklas bortom det som lovades i Kickstartern.

Cyberpunk har inte heller kommit, och vi har väntat längre på det.

Kommer både Star Citizen och Squadron 42 släppas fullt runt april nästa år? Eller ens nästa år överhuvudtaget, eller året efter det?

Medlem

@Fiddi: betan till squadron 42 är planerad att bli klar då, fast under den tiden kommer dom buggstäda spelet kanske till slutet av 2020. Vi kommer inte ha tillgång till betan, så vi får vänta tills full release på singleplayern.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Fiddi: betan till squadron 42 är planerad att bli klar då, fast under den tiden kommer dom buggstäda spelet kanske till slutet av 2020. Vi kommer inte ha tillgång till betan, så vi får vänta tills full release på singleplayern.

Om allt går som det ska, ja, vilket det inte gjort hittills i projektet, uppenbarligen. Men hoppas ändå

Men var mer riktat åt jämförelsen mellan CD Projekt Red och Cloud Imperium Games, för under tiden från Star Citizens avslöjande till nu har CD Projekt Red släppt 3 spel, 2 expansioner (som nästan kan ses som hela spel) och nu till största sannolikhet ännu ett spel i april, medan Cloud Imperium Games inte släppt något färdigt alls, så jämförelsen är, helt enkelt, dålig och petig.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Kommer både Star Citizen och Squadron 42 släppas fullt runt april nästa år? Eller ens nästa år överhuvudtaget, eller året efter det?

Betan till Squadron 42 kommer andra kvartalet 2020. Men CDPR har lite försprång och fördelen av att ha en fullt fungerande studio redan från start.

Star Citizen å andra sidan är ett MMO, och de tar lite längre tid att utveckla än enklare single player-spel.

Skrivet av Fiddi:

Om allt går som det ska, ja, vilket det inte gjort hittills i projektet, uppenbarligen. Men hoppas ändå

Men var mer riktat åt jämförelsen mellan CD Projekt Red och Cloud Imperium Games, för under tiden från Star Citizens avslöjande till nu har CD Projekt Red släppt 3 spel, 2 expansioner (som nästan kan ses som hela spel) och nu till största sannolikhet ännu ett spel i april, medan Cloud Imperium Games inte släppt något färdigt alls, så jämförelsen är, helt enkelt, dålig och petig.

Under tiden som Cyberpunk avslöjades 2012 har EA släppt 126 spel och DLC. Men vi hör ingen klaga på hur lata CDPR är?

Det är skillnad på en etablerad studio, och en studios första spel.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Christoffre:

Betan till Squadron 42 kommer andra kvartalet 2020. Men CDPR har lite försprång och fördelen av att ha en fullt fungerande studio redan från start.

Star Citizen å andra sidan är ett MMO, och de tar lite längre tid att utveckla än enklare single player-spel.

Under tiden som Cyberpunk avslöjades 2012 har EA släppt 126 spel och DLC. Men vi hör ingen klaga på hur lata CDPR är?

Det är skillnad på en etablerad studio, och en studios första spel.

Så om det inte är jämförbart, varför tog du upp Cyberpunk överhuvudtaget? Hur tänkte du egentligen?

Dina jämförelser är ju kassa, EA är en utgivare som dessutom har en bra mängd egna studior, CD Projekt Red har tre studior.

Inaktiv

Jag tycker det börjar ordna upp sig nu. Var lite orolig där ett tag när utvecklingen nästan stod helt still pga object container streaming.

Men nu går det ju framåt en bra bit varje kvartal och det finns faktiskt saker att göra i spelet.

Färdigt blir det nog. Sen om det blir bra är en annan sak.

Gav 800 spänn för en Freelancer DUR och ser fram emot att smuggla gods med ett par polare som i Firefly någon dag.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Så om det inte är jämförbart, varför tog du upp Cyberpunk överhuvudtaget? Hur tänkte du egentligen?

För att påpeka att bra spel tar lång tid. De flesta verka tro att AAA-spel tar 2-3 år att utveckla...

Anthem började tillverkas samtidigt som Cyberpunk och Star Citizen, och det spelet skulle behöva ytterligare ett till två år i kuvösen...


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Christoffre:

För att påpeka att bra spel tar lång tid. De flesta verka tro att AAA-spel tar 2-3 år att utveckla...

Anthem började tillverkas samtidigt som Cyberpunk och Star Citizen, och det spelet skulle behöva ytterligare ett till två år i kuvösen...

Skillnaden är att CDPR och EA inte under denna tid suttit och bett om dina och mina pengar.

The Witcher 3 kostade tex ca 15M$ att utveckla och vissa stora MMO har tex landat upp mot 200M$.

Nu har Star Citizen förbrukat knapp 300M$ och det är fortfarande inte klart.

Medlem
Skrivet av Christoffre:

För att påpeka att bra spel tar lång tid. De flesta verka tro att AAA-spel tar 2-3 år att utveckla...

Anthem började tillverkas samtidigt som Cyberpunk och Star Citizen, och det spelet skulle behöva ytterligare ett till två år i kuvösen...

Anthem's problem är nog snarare designfel än ren brist på utvecklingstid. Och bra spel måste inte nödvändigtvis kräva lång tid, Fallout New Vegas är ett jäkligt hyllat spel (om än buggigt utan mods) och det utvecklades på ett och ett halvt år, sen har vi Duke Nukem Forever som inte betraktas som ett särskilt bra spel som utvecklades under väldigt lång tid.

Utvecklingstid är inte någon särskilt pricksäker faktor när man pratar om hur bra spel blir.

Sen har inte Cyberpunk varit under aktiv utveckling sedan 2012, enligt Wikipedia (med Eurogamer-artikel som källa) så gick de in i "pre-production" precis efter Witcher 3's sista expansion 2016. Så i Cyberpunks fall verkar det som att AAA-spel tar upp mot 4 år att utveckla.

Skriv svar