Cyberpunk 2077-världen är troligtvis mindre än den i Witcher 3, men är tätare

Robot
Cyberpunk 2077-världen är troligtvis mindre än den i Witcher 3, men är tätare
FM-guru
F.d. Sisyr

Finns alldeles för många spel som har en enorm oPeN wORlD areamässigt men som innehållsmässigt är i det närmaste tom snudd på achievementgrinding, så en annan approach uppskattas.

Ambassadör
Xbox

Downgrade!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Finns alldeles för många spel som har en enorm oPeN wORlD areamässigt men som innehållsmässigt är i det närmaste tom snudd på achievementgrinding, så en annan approach uppskattas.

*host* Fallout 4 *host*


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Men det är ju ändå ganska typiskt att om det är en stad, skulle det vara lika stort som Witcher 3 skulle det kanske bli 10 år till av arbete, och jag tror ingen vill verkligen vänta så länge. Men jag håller med, spännande tider.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

inge problem för mig så länge inte alla dörrar är omöjlig att öppna överallt ^^

Medlem

Hela grejen med witcher var ju att det var en stor värld. Mindre värld och massa fokus på bilar samt att alla slutar (på CDPR) bådar väl inte gott. Blir säkert snyggt dock


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Inte mig emot, en mer levande stad är mycket bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan det inte bli fredag?!?!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@UncleJack: Är ett dumt exempel då det liksom Elder Scrolls-spelen är sprängfyllt med saker platser och upplevelser på den ytan det utspelar sig på.

Testa Assassins creed eller Far Cry serierna istället om du vill ha exempel på innehållslösa ytor.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ärligt talat så skiter jag i hur stor världen är så länge ytan används på rätt sätt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Less is more!

Frilansare
Skrivet av Ravenknight:

Kan det inte bli fredag?!?!

Eller hur! Fragzone-Fredag liksom! Eller vänta...

Medlem

Veckans Fragzone-Fredag måste ju bara gå igenom detta, hoppas att ni och vi hunnit se klippet - eller ska vi se på det tillsammans, @Joakim Bennet?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

För en som spelat rdr2 men inte witcher, hur skiljer sig de kartorna storleksmässigt?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@UncleJack: Är ett dumt exempel då det liksom Elder Scrolls-spelen är sprängfyllt med saker platser och upplevelser på den ytan det utspelar sig på.

Testa Assassins creed eller Far Cry serierna istället om du vill ha exempel på innehållslösa ytor.

Både ja och nej skulle jag säga.
Visst både Assassins Creed och Far Cry är ännu bättre exempel där hela serierna är tomma.

Jag skrev Fallout 4 enbart för att jag upplevde det som väldigt tomt gentemot tidigare Fallout-titlar. Och jag tror det beror på att för stort fokus hade lagts på bygg-systemet. Men jag kanske är del av en minoritet som känner så för Fallout 4 och då får det vara så.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av smuts:

Veckans Fragzone-Fredag måste ju bara gå igenom detta, hoppas att ni och vi hunnit se klippet - eller ska vi se på det tillsammans, @Joakim Bennet?

Cyberpunk-streamen har jag för mig var kl 20 på kvällen, så Fragzone-Fredag måste bli extra långt om de ska kunna ta upp det i programmet.

Medlem

@Bennii: Aj fan, men vi kan väl ha ett uppsnack om inte annat.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Om de menar hela Witcher 3s storlek, dvs. inklusive Skellige, Velen, Novigrad, White Orchard, så är det fortfarande ett enormt spelområde vi snackar om, plus mer vertikalt, tror inte det skulle vara något att oroa sig över.

Inaktiv

Lika bra. Är rätt trött på enorma världar som ofta är rätt tomma. Börjar uppskatta mer linjärna spel igen som inte tar 80 timmar att genomföra.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hela grejen med witcher var ju att det var en stor värld. Mindre värld och massa fokus på bilar samt att alla slutar (på CDPR) bådar väl inte gott. Blir säkert snyggt dock

Precis. CyberPunk kommer utan tvekan bli bra, men jag gillar naturen och det fria, något Witcher3 bjöd starkt på, man kunde nästan känna vinden. I CyberPunk så verkar det bli mer tätort. CB kommer bli bra, men jag tror jag kommer tycka W3 är bättre.

Medlem

Apropå Cyberpunk, den här har snurrat ett antal gånger sen ett par dar tillbaka:

Sen kom ju även den här tidigare:

SAMUUUURAAAAI (Refused alltså. Inte helt pjåkiga låtar ändå, speciellt med jag-längtar-tills-jag-åker-runt-i-Night-City-glasögonen på.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Både ja och nej skulle jag säga.
Visst både Assassins Creed och Far Cry är ännu bättre exempel där hela serierna är tomma.

Jag skrev Fallout 4 enbart för att jag upplevde det som väldigt tomt gentemot tidigare Fallout-titlar. Och jag tror det beror på att för stort fokus hade lagts på bygg-systemet. Men jag kanske är del av en minoritet som känner så för Fallout 4 och då får det vara så.

Ok, där håller jag med dig. Det är betydligt tommare än sina föregångare just på grund av det (i mina ögon) högst ovälkomna byggfokuset som lämnade vissa platser tomma tills du själv fyllt dom.

Men fortfarande fyllt med allehanda skrot jämfört med andra spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

KoP
Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

För en som spelat rdr2 men inte witcher, hur skiljer sig de kartorna storleksmässigt?

Har man spelat RDR 2 men inte Witcher så är det väl svårt att göra en jämförelse? 🤔

Har dock spelat RDR 2 och Witcher 3 och det lutar väl åt att Witcher 3's värld är större (inkl. dlc'er).

Skägg.
10 Chambers

Vertical design is tight!


signatur
Medlem

Inga problem alls för mig, såklart. Ser hellre mindre detaljerade stadsmiljöer där man faktiskt har saker att göra, byggnader/gränder att utforska etc. snarare än städer som i typ GTA 5 där allt bara är kuliss.

Med tanke på hur otroligt trevlig jag tyckte att Novigrad-biten av Witcher 3 var också (som ju utspelar sig i en stad på vääääldigt liten yta jämfört med resten av spelet) så finns det ingen anledning till oro här direkt. Hade till och med varit fine om det inte ens var open world utan olika hubbar som man reste mellan i stil med Bloodlines.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hela grejen med witcher var ju att det var en stor värld.

Det om något var ju det som var minst viktigt. Storyn, sidostoryn och karaktärerna var det som fick spelet att lysa. Personligen är jag väldigt glad att Cyberpunk blir mindre till ytan.

Medlem

Låter extremt BRA, fokus på densitet istället för onödig yta med begränsad nytta.
Fordon sägs ha hyfsat stor betydelse dock, men kartan lär nog ändå vara tillräcklig för att det ska vara lönt att ta bilen.

Ser fram emot att lägga 1000h+ på detta.

1
Skriv svar