Pewdiepie har sprängt 100-miljonersvallen

Robot
Pewdiepie har sprängt 100-miljonersvallen

Youtube-svensken passerade drömgränsen i helgen.

#minecraft, #pewdiepie, #youtube


Medlem

Grattis till Felix, må säga vad man vill honom. Men att nå 100 miljoner följare är en enorm bedrift.

Det är sannerligen ingen lätt bedrift att klara av, vilket säkert många YouTube-kreatörer kan skriva under på. Det ska bli intressant att följa hans karriär.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag och min sambo brukar titta på honom. Mest min sambo dock. Men han är en skön lirare. Verkar genuint vara en väldigt snäll och god människa. Önskar honom all lycka.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Klart man är subbad, gotta help a brother out. Även om jag inte tittar så mycket på hans videos längre så tycker jag ändå att han är rätt gó

Medlem

FZ.se - 3818 prenumeranter

Vi ligger hack i häl, Felix!

Medlem

Som ”ensam” person så är han störst på tuben. T-series är väl ett stort företag som tar in artister m.m där de jobbar hundratals människor bakom. Och precis säga vad man vill om killen men han har verkligen lyckats! Kul!

MEG
Medlem

Grattis, bra jobbat.


signatur

Death is only the beginning

Avstängd

Imponerande men han är personligen ingen youtuber jag gillar. Såg nått om att han drog in runt 77 miljoner i månaden, han klarar sig nog utan mig också.


signatur

PS5 och inget annat.

Gen
Medlem

10,3m just nu så vägen mot 11m är inte alltför lång

Medlem

Mest imponerande är hur han har lyckats förnya sig själv över tid om och om igen. Stort grattis till Felix för denna bedrift!


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

För en som inte är invigd i sociala nät och jox, vad är det för speciellt med denna personen som gör att folk följer honom? Sitter han bara och spelar och folk tittar på eller? Har aldrig förstått det där... gissar väl att det är som fotboll och annan sport, man sitter och glor på när andra springer efter en boll för 200000kr/timme....

Medlem

Jag har prenumererat på Felix ända sedan jag var 6 år. Har alltid älskat hans videos och hans härliga personlighet. 100 miljoner prenumeranter är riktigt stort. Hoppas han och Marzia (numera hans fru) får ett fortsatt lyckligt liv och en framgångsrik framtid!

Medlem

Med andra ord så har han sedan 100 mil-övergången (25 aug), fått ytterligare +300.000 följare haha. Under 24 timmar, sinnes!

Edit: fel datum.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

För en som inte är invigd i sociala nät och jox, vad är det för speciellt med denna personen som gör att folk följer honom? Sitter han bara och spelar och folk tittar på eller? Har aldrig förstått det där... gissar väl att det är som fotboll och annan sport, man sitter och glor på när andra springer efter en boll för 200000kr/timme....

du låter som en sån där som alltid fliker in med "vad är meningen med instagram/twitter egentligen? folk lägger ju bara upp bilder på vad dom ätit till frukost höhö" så fort någon nämner sociala medier.

folk tittar för personligheterna. säg att du gillar filip & fredrik. då är väl sannolikheten större att du hellre skulle titta på när dom bilar genom USA eller bakar en tårta, än nån random jeppe du aldrig hört talas om?

Medlem

Nu var jag inte intresserad av ett syrligt svar om varför jag inte känner denna personen och inte avgudar honom och varför jag inte har kuddar och tandborstar med hans logga på, utan jag undrar helt enkelt vem han är och vad han gör som är så populärt? Hur jag är som person är totalt irrelevant för denna frågeställning.

Och vad har Filip & Fredrik med honom att göra? Och nej, kollar inte på F&F heller, tittar inte på skräpTV öht, men däremot så följer jag en hel del kanaler på Youtube osv med sånt som intresserar mig, dock inte för personligheterna utan informationen de levererar, t.ex recensioner, guider, filosofi, religion osv...

Så åter igen, vad är det han gör som är så populärt att han har en miljon följare? Alla i min bekantskapskrets har hört talas om honom men ingen kan säga vad exakt vad det är han gör som är så poppis...

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Nu var jag inte intresserad av ett syrligt svar om varför jag inte känner denna personen och inte avgudar honom och varför jag inte har kuddar och tandborstar med hans logga på, utan jag undrar helt enkelt vem han är och vad han gör som är så populärt? Hur jag är som person är totalt irrelevant för denna frågeställning.

Och vad har Filip & Fredrik med honom att göra? Och nej, kollar inte på F&F heller, tittar inte på skräpTV öht, men däremot så följer jag en hel del kanaler på Youtube osv med sånt som intresserar mig, dock inte för personligheterna utan informationen de levererar, t.ex recensioner, guider, filosofi, religion osv...

Så åter igen, vad är det han gör som är så populärt att han har en miljon följare? Alla i min bekantskapskrets har hört talas om honom men ingen kan säga vad exakt vad det är han gör som är så poppis...

Alla är inte som dig, många följer kanaler för personligheterna. Några började följa PewDiePie för personligheten, några hundra blev till några tusen. Några tusen blev några miljoner. Större publik = Större exponering = Fler upptäcker och fastnar för kanalen. Lägg till ett par misslyckade försök att attackera honom med låtsaskontroverser och ännu fler får upp ögonen för kanalen.

Om du letar efter varför han blev så populär från början så slog han väl genom med sina skrikiga genomspelningar av skräckspel.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Och vad har Filip & Fredrik med honom att göra?

ingenting? eller vad menar du? jag drog en analogi. f&f har självfallet ingenting med det här att göra.

sen undrar jag varför du nödvändigt måste förstå? jag kan komma på en hel del saker som är jättepopulära som jag inte förstår alls. travsport till exempel. men inte fan sitter jag på travsportsforum och beklagar mig över att jag inte förstår varför det är så populärt.

dessutom kan man ju gilla flera olika saker, eller? ibland tittar jag på pewdiepie eller nån annan letsplayer, ibland lyssnar jag på sam harris, dan dennet eller brain greene.

Avstängd

Grattis till honom, stort, särskilt trots youtubecensuren.

1
Skriv svar