En av Epic Games Stores tidigaste exklusiviteter släpps på Steam

Robot
En av Epic Games Stores tidigaste exklusiviteter släpps på Steam
Medlem

Om dom skaffa exklusivitet från Epic Games undrar jag om dom behöver "pengarna" som det brukar talas om när dom gör early access istället för full release

Medlem

Early access betyder verkligen ingenting längre.

Medlem
Skrivet av Esri:

Early access betyder verkligen ingenting längre.

Det har verkligen bara blivit en tom fras utan innehåll.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Är det någon som har spelat spelet? Känns det färdigt eller är det mycket kvar?

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Det har verkligen bara blivit en tom fras utan innehåll.

Har för mig att Fortnite fortfarande är Early Access för att det tydligen "är billigare så". Vilket är helt sjukt.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Är det någon som har spelat spelet? Känns det färdigt eller är det mycket kvar?

Spelet släpptes i mitt tycke rätt färdigt för att spela, vilket personligen bidrog till att jag personligen ifrågasatte om det hade behövts early access överhuvudtaget. Antar att det helt handlade om pengar och inte player input. För de tjänade säkert inga pengar på Bastion *sarkasm*.

Medlem

Vissa verkar ha svårt att vilja lämna "Early access" pga dom aldrig känner sig färdiga och vill jobba på mer med spelet.
Men man kan väll släppa ett "färdigt" spel och jobba vidare ändå?
Eller blir kanske gnäll från community


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Massiva mängder skit kastas hejvilt i Steam forumet. Helt makalöst.
Vad är det för [lång svordom] fel på folk...

Supergiants tidigare verk är enligt mig bra spel, väldigt välgjorda och stöder dessutom Linux. Kan nog nämna 10 AAA speltillverkare som inte kan bocka av dessa 3 kriterierna.
Hoppa gärna in och skicka några positiva ord till dem på Steams forum om ni har nåt vänligt att säga. Om ni är intresserade av Hades Linuxversion, säg hej i lämplig tråd.

Medlem

Circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk circlejerk

10 December kommer vi få se den största av dom alla.

Medlem
Skrivet av dpanter:

Massiva mängder skit kastas hejvilt i Steam forumet. Helt makalöst.
Vad är det för [lång svordom] fel på folk...

Supergiants tidigare verk är enligt mig bra spel, väldigt välgjorda och stöder dessutom Linux. Kan nog nämna 10 AAA speltillverkare som inte kan bocka av dessa 3 kriterierna.
Hoppa gärna in och skicka några positiva ord till dem på Steams forum om ni har nåt vänligt att säga. Om ni är intresserade av Hades Linuxversion, säg hej i lämplig tråd.

Vet inte vad det är det klagas på (har inte tittat). Men kan inte se hur det är försvarbart att släppa ett spel 1 år efter på steam, i early access, när de dessutom fick en stor pengapåse från epic för att göra spelet exklusivt på EGS i ett år. Varför förtjänar de snälla ord?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vet inte vad det är det klagas på (har inte tittat). Men kan inte se hur det är försvarbart att släppa ett spel 1 år efter på steam, i early access, när de dessutom fick en stor pengapåse från epic för att göra spelet exklusivt på EGS i ett år. Varför förtjänar de snälla ord?

Vad är det för fel med att inte vara exklusiv? Om Epic gav pengar för ett exklusivt spel i Early Access i ett år så ska de inte få mer än ett år. Om man vänder på din fråga: varför förtjänar utvecklarna att bli trakasserade? De har gjort bra spel förr och verka va trevligt folk (enligt NoClip dokumentärerna). Varför ska de då få elaka ord och inte några snälla ord istället?

Medlem
Skrivet av GreatS:

Vad är det för fel med att inte vara exklusiv? Om Epic gav pengar för ett exklusivt spel i Early Access i ett år så ska de inte få mer än ett år. Om man vänder på din fråga: varför förtjänar utvecklarna att bli trakasserade? De har gjort bra spel förr och verka va trevligt folk (enligt NoClip dokumentärerna). Varför ska de då få elaka ord och inte några snälla ord istället?

Vet inte riktigt vad du menar. Jag har inget problem att spelet släpps på steam. Problemet som jag ser det är att spelet fortfarande är i early access, trots att de fått pengar från epic och redan haft spelet i early access sedan det lanserades på EGS. Varför ska spelet vara i early access när det släpps på steam? Som du sa, de har redan gjort bra spel tidigare utan early access. Snälla ord kan sparas tills de visat att de vill sälja en färdig produkt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vet inte riktigt vad du menar. Jag har inget problem att spelet släpps på steam. Problemet som jag ser det är att spelet fortfarande är i early access, trots att de fått pengar från epic och redan haft spelet i early access sedan det lanserades på EGS. Varför ska spelet vara i early access när det släpps på steam? Som du sa, de har redan gjort bra spel tidigare utan early access. Snälla ord kan sparas tills de visat att de vill sälja en färdig produkt.

Jag förstår, så din kritik riktar sig mer mot Early Access i sig. Jag skulle gissa att Epic's deal pressade dem att prova på Early Access och tyvärr hann de inte göra klart spelet innan exklusiviteten gick ut. Men nu när den går ut så finns det dock ingen anledning för dem att inte finnas på Steam, förutom från en principiell synpunkt.

1
Skriv svar