Releasehästryttare
El Camino

Breaking bad filmen är nu färdiginspelad, fått släppdatum och teaser trailer!

Kan vi få lite #hype

Inaktiv

HELT missat att detta var på gång men #hype är real Tack för tipset!

Moderator | Testpilot

SKINNY PETE!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

SKINNY PETE!

Tog mig ganska långt in i teasern innan jag såg vem det var. Åren har ej varit bra mot gamle Pete..

Medlem

Hoppas på det bästa, men är lite skeptisk. Enligt mig känns det en gnutta onödigt, men om det är av samma kvalité som Breaking Bad så varför inte.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

En månad kvar nu!

Gnällkuk

Behöver man ha sett klart serien för att hänga med i filmen? Själv tröttnade jag på serien och övergav den någonstans mitt i.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Behöver man ha sett klart serien för att hänga med i filmen? Själv tröttnade jag på serien och övergav den någonstans mitt i.

Hur man kan tröttna på en av dom bästa serierna som skapats förstår jag inte hehe, men ja, förmodligen då det är en direkt uppföljare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk
Skrivet av Fezk:

Hur man kan tröttna på en av dom bästa serierna som skapats förstår jag inte hehe, men ja, förmodligen då det är en direkt uppföljare.

Troligtvis för att folk hypade sönder den innan jag såg den, såg till runt avsnittet med något mjukdjur sprängt i en pool eller dylikt. Det var alldeles för utdraget och segt, jag tappade fokus för att det kändes som filler-avsnitt i en Anime stundtals.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Troligtvis för att folk hypade sönder den innan jag såg den, såg till runt avsnittet med något mjukdjur sprängt i en pool eller dylikt. Det var alldeles för utdraget och segt, jag tappade fokus för att det kändes som filler-avsnitt i en Anime stundtals.

Bara att ge den ett till försök tycker jag, du kanske ändrar uppfattning. Du kanske inte var på humör/ i stämning för den just då?^^ Och ja, vissa avsnitt har ett segare tempo helt klart. Personligen uppskattade jag tempobytet som skedde då och då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Testpilot

Har sett Breaking Bad men i princip glömt det mesta, men har både denna och Better call Saul i backloggen.

Gnällkuk
Skrivet av Fezk:

Bara att ge den ett till försök tycker jag, du kanske ändrar uppfattning. Du kanske inte var på humör/ i stämning för den just då?^^ Och ja, vissa avsnitt har ett segare tempo helt klart. Personligen uppskattade jag tempobytet som skedde då och då.

Ja, det kanske är på sin plats faktiskt. Plöja igenom den innan man ser filmen då kanske


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, det kanske är på sin plats faktiskt. Plöja igenom den innan man ser filmen då kanske

Do it!

Men det är som du säger, vissa avsnitt är segare och alla är självfallet inte 10/10, men tar man sig igenom dom så är serien i sin helhet ett nästintill mästerverk(enligt mig då). Slutet på serien går väl att diskutera(själv tycker jag det var ett ok och ganska värdigt slut), det ska ska bli väldigt intressant och se hur mycket filmen kommer utveckla slutet på serien.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Bara några timmar kvar nu! Blir nog att se filmen till frukosten i morgon bitti

Medlem

Ser fram att detta. Sett igenom både Breaking Bad & Better call Saul 3 gånger, så ska bli kul att följa Pinkmans öde.

Moderator | Testpilot

Kom ihåg att inte nämna några spoilers allihopa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inga story spoilers:

El Camino kändes lika välgjord som både Breaking Bad och Better Call Saul. Dock vet jag inte om den känns lika ”minnesvärd” efteråt.

Tyckte nog den var en bra ”epilog” till Breaking Bad där vi får se hur historien slutar för Pinkman, men den dagen jag får för mig att se om hela Breaking Bad igen tror jag inte att jag kommer se om El Camino en andra gång.

Betyg, 3/5: bra, men inte så fantastiskt att den kommer följa med mig i tankarna ett tag nu efteråt

Medlem

Jag hittar den inte på Netflix!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Frasstheass:

Jag hittar den inte på Netflix!

https://www.netflix.com/search?q=El%20camino


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KittyCatMan:

Inga story spoilers:

El Camino kändes lika välgjord som både Breaking Bad och Better Call Saul. Dock vet jag inte om den känns lika ”minnesvärd” efteråt.

Tyckte nog den var en bra ”epilog” till Breaking Bad där vi får se hur historien slutar för Pinkman, men den dagen jag får för mig att se om hela Breaking Bad igen tror jag inte att jag kommer se om El Camino en andra gång.

Betyg, 3/5: bra, men inte så fantastiskt att den kommer följa med mig i tankarna ett tag nu efteråt

Jag känner lite samma. Givetvis var det kul att se vad som hände, men det kändes i samma veva lite onödigt. Det hände som inget banrytande direkt, utan man förstod ju nästan på en gång hur det skulle sluta. Överlag så är det en väldigt bra producerad film, där skådisarna (allihopa) gjorde ett fenomenalt jobb. Handlingen tillför inte så mycket, men det gör som inget heller. Man fick som två extra långa avsnitt till av Breaking Bad bara för att se vad som hände med Jesse, that's it liksom. Håller inte alls med om att filmen är intressant om man inte sett Breaking Bad. Filmen är gjord för fans, och de som inte sett serien kommer inte förstå eller uppskatta något alls.

En av de bästa grejerna med filmen är att den var jäkla rolig. Breaking Bad var riktigt duktig på att blanda in humor i allt seriöst på ett väldigt bra sätt, och det fick vi mer av.

En störig grej var hur annorlunda många av dem ser ut. Todd var kraftigare än förut, samma gällande Jesse Pinkman. Skinny Pete var synligt mycket äldre än tidigare. Inget fel med det på så sätt, men när man just sett klart tv-serien bara här i veckan så sticker skillnaden i utseende ut en del.

Det sista är väl att filmen kändes kort. Inte så att den kändes påskyndad, men hade nog föredragit om det var en mini-serie på 4-6 avsnitt bara så man fick suga på karamellen lite till.

Överlag är jag ändå glad. Aaron Paul är en fantastisk skådis, och det var kul att se honom gestalta karaktären en sista gång. 4/5.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Någon som sett den än? Vågar inte titta på den då jag är rädd att den kommer pissa på seriens episkhet :/

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Någon som sett den än? Vågar inte titta på den då jag är rädd att den kommer pissa på seriens episkhet :/

Läser du tråden så märker du. Inga spoilers.

Den pissar inte. Tillför inte så mycket, men väl producerad, bra skådespeleri från allihopa och... Ja det känns som Breaking Bad. Riktigt bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Läser du tråden så märker du. Inga spoilers.

Den pissar inte. Tillför inte så mycket, men väl producerad, bra skådespeleri från allihopa och... Ja det känns som Breaking Bad. Riktigt bra!

Jag skummade genom tråden och såg inte de två som hade sett filmen. Såg bara massa trailers och folk som såg fram emot filmen eller diskuterade serien.

Jag bad heller inte om några spoilers!?

Men tack för att du iaf svarade på frågan i guess...

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Jag skummade genom tråden och såg inte de två som hade sett filmen. Såg bara massa trailers och folk som såg fram emot filmen eller diskuterade serien.

Jag bad heller inte om några spoilers!?

Men tack för att du iaf svarade på frågan i guess...

Jag gissade bara på att du inte ville ha spoilers, då de flesta vill skippa sådant, + att det var mer en bekräftelse om att våra inlägg (och tråden i stort) inte har spoilers.

Och varsågod!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

4/5 Jag är mycket nöjd med den.

sista ~20 minuterna va ju 100% fan service, i like! Kul att Jessica jones va med där också

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

4/5 Jag är mycket nöjd med den.

sista ~20 minuterna va ju 100% fan service, i like! Kul att Jessica jones va med där också

Slutet var ju tänkt att vara lite annorlunda..

Först skulle det vara en monolog av brevet medan Jesse åker i bilen till sitt nya liv i Alaska, men sedan blev det ändrat till att man skulle få se Jane.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Som jag misstänkte, ganska onödig. Dom kunde släppt ett extra långt avsnitt kort efter seriens slut istället för en långfilm.

Med det sagt var det ändå välproducerat, stabilt rakt igenom(hade dock hoppats mycket mer på storyn, dom hade ändå väldigt lång tid på sig ) Det var ett kärt återseende på karaktärerna samt Jesse PInkman fick ett värdigt avslut. En bra film, men inget mästerverk likt serien direkt.

Filmen fick mig att minnas serien och hur vi förmodligen inte kommer få något liknande(i denna genre iallafall) på väldigt länge, om någonsin. Lite sorgligt, men ändå glad att vi fick en sådan fantastik serie.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

Ger det något mer att se om de sista avsnitten av serien eller är filmen helt fristående?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadee:

Ger det något mer att se om de sista avsnitten av serien eller är filmen helt fristående?

Filmen är en direkt uppföljare av sista avsnittet "Felina". Jag skulle säga att du borde se de två sista avsnitten så man är up to speed.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Tyvärr har Robert Forster dött!

Han blev 78 och dog av hjärncancer.

12
Skriv svar