Tyck till! När var World of Warcraft som bäst?

Robot
Tyck till! När var World of Warcraft som bäst?

Vid vanilj eller efter nån av expansionerna?

#world-of-warcraft-classic


Medlem

Tyckte spelet var som bäst i o m TBC. Roliga raids och zoner. I WOTLK tröttnade jag och har inte rört spelet sen dess.

Medlem

Svårt att välja, Vanilla, TBC, WotLK är när WoW var som roligast helt klart. Det fick bli en röst på TBC, med det sagt så var WotLK och Vanilla förjävla trevligt också.

Har även haft ganska roligt efter det dock, så länge man har polare som spelade och det blev lite raids då och då har det varit kul. Men det var runt Cata spelet började fallera i rolighetsfaktor. Har kört alla expansioner hittills, och har alltid kört 1-3 raids tills man börjar tröttna. BFA var nog den expansion jag tröttna snabbast, det blev ett par Uldir clears(normal/hc) innan man sluta.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

I mitt World of Warcraft kan man bara bli lvl 60.

Inaktiv

Det är som bäst just nu rent tekniskt/prestationsmässigt. Roligast var första gången man spelade det

Medlem

Började lira TBC men min peak var under Wotlk. Fan vad jag har goda minnen från den tiden. Man vaknade på morgonen och gick till skolan, snackade wow med polarna för 90% av alla killar i skolan lira WoW. På rasten drog man hem och spela WoW. Sen när skolan var över mer WoW :P. Ens liv var för det mesta WoW men tyckte det var jävligt roligt för man hade så många irl vänner och folk i andra länder som man lirade med. Blev lite bråk under raidsen ibland men tom det är nostalgiska minnen.

En enklare och oskyldigare tid där det viktigaste i sitt liv var att få sina epic shoulders och hinna bli exalted med Netherwing innan ens polare. Good times.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

I mitt World of Warcraft kan man bara bli lvl 60.

Så level squisen som kommer i nästa xpac, är det ditt wow då?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

ARena, flying mount, svåra räder bc

Medlem

Alla som började spela vid vanilla kommer att skriva vanilla,alla som började spela vid TBC kommer att skriva TBC, och så vidare....

Jag anser att ordningen är följande:

1. Vanilla.

2. TBC.

3. Första året av Wotlk.

Resten är skräp.

Skribent
Skrivet av miffot:

Så level squisen som kommer i nästa xpac, är det ditt wow då?

Jag tvivlar på att de "squishar" ned det till 60, men även om de gör det så håller jag mig nog till Vanilla. Det var då jag hade som roligast, även om jag i ärlighetens namn inte lagt särskilt många timmar på WoW efter det.

Det kan dock vara mycket nostalgi som spelar in också, så vi får se hur roligt det faktiskt är när WoW Classic drar igång.

Medlem

Det var bäst i vanilla innan dom fick för sej att lägga till battlegrounds. Över en natt försvann den där magiska känslan där world-pvp var i sitt esse. Hela världen tömdes av blodtörstande pvp:are och de ända spelarna man hittade i questområdena var typ såna som skulle questa.

Världen var bra mer levande innan den patchen kom. Sen försökte väl blizzard återuppliva dem där world-pvpn genom att lägga till dom där questen att döda samtliga ledare i huvudstäderna vid en senare expansion vilket var roligt... I en vecka. Sedan hade majoriteten gjort det. Aja...


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Skribent

Vaniljen bäst i bemärkelsen att allting var nytt och spännande, och att jag hade många vänner som spelade. TBC en trevlig och när den väl kom väldigt efterlängtad vidareutveckling. I WotLK hade jag en grymt kul guild och spelet kändes väldigt "all around"-bra med trevliga dungeons, raids och zoner.

Känslomässigt vinner vanilla, men ska jag gå på någon form av helhet så kammar WotLK hem priset.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Legion är i klass med de första expansionerna. Det fixades så mycket och var otroligt mycket content i varje klass. Utmaningar i Mage tower för unika skins och bra raids samt intro för mythic+. Världen var verkligen i Blizzards händer igen MEN...Så kom BFA som är den största blötfisen sen warlords. Byter de devs mellan varje expansion? Det är iallfall tydligt att de inte pratar med varandra. Inget av det som gjorde legion till en så bra expansion fördes vidare. Nä, men kasta det mesta och gjorde allt sämre (bokstavligen gjorde dina karaktärer sämre). Störst fokus var Islands och warfronts vilket visade sig vara det sämsta med hela BFA.

Och vi ska inte ens börja prata om nya gear systemet eller heart of Azertoh...Så invecklat och dumt så Blizz fick mer eller mindre be om ursäkt och göra om skiten så det går att spela till nästa expansion....

Jisses, förlåt för ranten. Fallet från Legion till BFA gör fortfarande ont.

Medlem

Fram tills TBC släpptes, bl.a. flygande mounts förstörde så mycket.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av gorm:

Fram tills TBC släpptes, bl.a. flygande mounts förstörde så mycket.

Kul att det kan vara så olika, flygandet är för mig en av de bästa mekanikerna! Det har varit plågsamt för mig att inte ha det de senaste expansionerna (som jag inte varit alltför aktiv i).

Medlem

Röstade TBC. Tillförde massa nytt utan att ta bort det som gjorde vanilla så intressant. Förvånad att se wotlk ligga så högt. För mig är det en av de sämre expansionerna överlag (Ulduar var en fantastisk raid). TBC > Legion > resten.

Skribent
Skrivet av vbgbasse:

Det var bäst i vanilla innan dom fick för sej att lägga till battlegrounds. Över en natt försvann den där magiska känslan där world-pvp var i sitt esse. Hela världen tömdes av blodtörstande pvp:are och de ända spelarna man hittade i questområdena var typ såna som skulle questa.

Världen var bra mer levande innan den patchen kom. Sen försökte väl blizzard återuppliva dem där world-pvpn genom att lägga till dom där questen att döda samtliga ledare i huvudstäderna vid en senare expansion vilket var roligt... I en vecka. Sedan hade majoriteten gjort det. Aja...

Jag minns de spontana "raiderna" man plötsligt drogs med på till motståndarnas områden. Hälften av deltagarna dog på vägen för att de var för låg lvl och resten blev slaktade av NPC-vakter när man äntligen kommit fram.

Helt meningslöst, men otroligt kul.

Medlem

PvPn i MoP tyckte jag var riktigt trevligt. Jag hade nog roligast i vanilla overall

Medlem

@Jonny Myrén: Av vad jag läst så tyder allt på att just en level squis kommer ner till level 60.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag röstar Classic, men jag önskar det fanns en version med classic raid och dungeon design men TBC class och proffesion design, och wrath questing.

Medlem

Vanilla var bäst för mig. Spelet blev dåligt när dom började lägga till dailys, spelet blev mer som ett jobb som ledde till att man blev bränd på spelet. Fanns i vanilla, men det kändes inte som ett krav att göra dom för att inte hamna efter med gear.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Har aldrig lirat detta spel men det skulle må bra av en riktig grafik "overhaul".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av Norm:

Kul att det kan vara så olika, flygandet är för mig en av de bästa mekanikerna! Det har varit plågsamt för mig att inte ha det de senaste expansionerna (som jag inte varit alltför aktiv i).

Det går aldrig att flyga i zonerna från start. Man måste köpa en skill vid maxlevel. Med det sagt så blev det också riktigt drygt när man questeade när man blev gankad av fega maxlevlare som bara flög runt i luften och spanade in nästa offer; landade i en sekund för att döda en och mountade sedan upp igen utan några konsekvenser.

Medlem

Om man räknar bort nostalgi och sånt så är Legion #1 för mig, följt av Cataclysm. Ganska ovanlig åsikt för någon som spelat sen dag 1 i vanilla tror jag...

Medlem

Har man en bra guild att umgås med så spelar det inte hur spelet är really.
Jag har spelat med samma guild från Vanilla och vi har gjort det bästa av varje expansion.
Men nu har livet börjat komma i kapp oss alla, med saker som familj och barn
Som har resulterat till mindre spelande.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Det går aldrig att flyga i zonerna från start. Man måste köpa en skill vid maxlevel. Med det sagt så blev det också riktigt drygt när man questeade när man blev gankad av fega maxlevlare som bara flög runt i luften och spanade in nästa offer; landade i en sekund för att döda en och mountade sedan upp igen utan några konsekvenser.

Jo jag har koll på det, har saknat att ha flygande på maxlevel när det mest rör sig om farmande. Detta är första exp jag haft tillräckligt intresse för att farma rep till upplåsning av flying, men det är ju hundgöra jämfört med att bara betala guld och få det avklarat. Alla nötare har flying ändå!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag tvivlar på att de "squishar" ned det till 60, men även om de gör det så håller jag mig nog till Vanilla. Det var då jag hade som roligast, även om jag i ärlighetens namn inte lagt särskilt många timmar på WoW efter det.

Det kan dock vara mycket nostalgi som spelar in också, så vi får se hur roligt det faktiskt är när WoW Classic drar igång.

Vilket låter som en underbar artikel/tråd för att se om folk har lika roligt som tidigare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vilket låter som en underbar artikel/tråd för att se om folk har lika roligt som tidigare.

Riktigt bra idé. Personligen misstänker jag att jag inte kommer palla så långt. Jag vill dock hinna köra några vändor i Maraudon iaf.

Medlem

Hur kan så många rösta på WotLK?

Det var iofs väldigt många som började spela WoW när WotLK släpptes när man tänker efter. Samma med TBC.

Vanilla hade väl egentligen minst antal spelare så det är inte så konstigt att fler föredrar de första expansionerna eftersom de aldrig har spelat vanilla...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Riktigt bra idé. Personligen misstänker jag att jag inte kommer palla så långt. Jag vill dock hinna köra några vändor i Maraudon iaf.

Vi får ragga upp någon som kan fixa det!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar