Positiva betyg för retropangaren Ion Fury

Robot
Positiva betyg för retropangaren Ion Fury

Voidpoints kärleksbrev till 90-talet gillas av kritikerna.

#ion-fury, #voidpoint


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Riktigt kul att det blivit väl mottaget!

Blir det en Calle-recension på detta?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

När jag ser trailern ser jag en mix av Blood, Duke Nukem 3D och Shadow Warrior och jag blir bara lyrisk. Det är ganska tragiskt att ett spel som ser ut som det är gjort på 90-talet är mer tilltalande än många av dagens AAA-spel.

Retro eller ej, det ser utan tvekan ut som ett spel helt i min smak, kanske blir ett köp=).

Medlem

Super bra spel, alla som gillar riktiga retro fps borde köpa det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det ser riktigt sweet ut, men redan köpt ett retro FPS denna månad. (Amid Evil)
Får bli Ion nästa då...

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Det ser riktigt sweet ut, men redan köpt ett retro FPS denna månad. (Amid Evil)
Får bli Ion nästa då...

Jo den måste man ju klara ut..Har blivit annat i mellan.
Det är såna här spel man kan tänka sig stödja och betala fullpris för, i jämförelse med AAA-spelen där ute.
Som jag ofta inväntar rean på.

Å andra sidan hade jag problem med ett liknande spel, Project Warlock och deras support var obefintlig så det finns ju undantag. Refund på den.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ah, det är släppt nu alltså. Körde "demoversionen" eller vad man ska kalla den tidigare och det var nostalgiskt på ett trevligt sätt, en blandning av gammalt men lite nytt, blir väl att lira lite i helgen.

Inaktiv

Kan rekommendera denna video av Digital Foundry som går igenom mycket av tekniken som använts för att skapa detta. Bland annat alla knep de använder för att kringgå motorns begränsningar.

Medlem

Alltså, detta spelet är riktigt, riktigt, bra. Det finns saker som helt klart kunde vara bättre, dom där jävla granaterna är sämst och har varit det genom hela early access med.

Funderar på om jag skall skriva en recension på det här... hmm hmm har spelat i 4h i sträck nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Har bara spelat 1 timme, men älskar det redan


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Finns en massa brister i spelet såsom:
Dålig AI som ofta gömmer sig och fastnar i vägghörn.
Ion Bomberna suger.
Irriterande spindlar som inte bidrar med något förutom irritation.
Hitboxes är på tok för små.
Dålig vapenvariation (jämfört med föregående BUILD ENGINE spel).
Kasst röstskådespel till karaktären Shelly.
Saknar alternativ för att stänga av all Voice.
Fienderna är ibland väldigt svåra att se eller urskilja mot bakgrunden.
Det kunde definitivt varit bättre variation på just fienderna.

Trots dessa uppenbara brister är spelet väldigt bra. Med snabb och flytig gameplay som känns kanon.

Medlem

Jag håller med dig om mycket du skriver, men inte allt, röstskådespeleriet är inget jag har emot, det är inte som att Duke Nukem eller jäkla Lo Wang låter bra haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser la ut så här med just buildspelen nu för mig Blood -> Duke -> Shadow -> Ion. Går man in mer specifikt på detaljer så är ju helt klart level designen otroligt bra i detta tycker jag. Den är ju bättre än både Duke och Shadow Warrior, men ja, Blood är typ bäst på allt av alla dessa spel (utom musik ).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ser la ut så här med just buildspelen nu för mig Blood -> Duke -> Shadow -> Ion. Går man in mer specifikt på detaljer så är ju helt klart level designen otroligt bra i detta tycker jag. Den är ju bättre än både Duke och Shadow Warrior, men ja, Blood är typ bäst på allt av alla dessa spel (utom musik ).

Jag har börjar insett nu på senare tid hur Blood fan i mig är en utav de absolut bästa spel genom tiderna. Civve satte verkligen huvudet på spiken i sin Pro Blood serie.

Medlem

Får ångest i slutet på varje bana då dom påminner en hur dålig jag varit på att hitta "secrets". You still have 9 more secret area to discover......

Annars ett riktigt bra lir.

Medlem

...och nu blir Ion Fury review bombade.

1
Skriv svar