Dice skrotar 5 mot 5-läget i Battlefield 5

Robot
Dice skrotar 5 mot 5-läget i Battlefield 5

Lägger resurserna på buggstädning.

#battlefield-5, #dice, #ea


Medlem

Härligt! något de kanske skulle ha gjort innan de släppte spelet, men bättre sent än aldrig.

Avstängd

Utmärkt. Gamemodes med lågt antal spelare har inget att göra i Battlefield spel.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Geeks Gaming

När ska man förstå att ett framtvingat "e-sports" läge inte funkar.
E-sport funkar så fruktansvärt bra i bf2 enbart för de communityn som fixa med de. Nog de bästa esport har varit i ett bf spel.

Gnällkuk

BF5 är ju stendött... EA har lyckats urholka ett starkt varumärke till att släppa det för ofta så det är en buggfest och tomt på innehåll. Var rätt ledsamt att lyssna på JackFrags häromdan när han provspelade de nya banorna och vapen. Aldrig hört honom så uppgiven och nedstämd och han brukar inte vara den som är negativ direkt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Så tråkigt att Battlefield försvann någonstans i sin egen hybris. De måste tänka om, om de vill vara relevanta i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Battlefield är dött för mig sedan länge. De skjuter bara fler hål i huvudet på sig själva för varje spel de släpper. Är inte gameplay skitkasst så är spelet trasigt pga buggar och performance issues istället. Sista bra Battlefield var BF2142, därefter är allting bara nerdummat och tramsigt. Usch.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Bra! Hoppas Dice inser att Battlefield fans inte vill ha en COD kopia. Vill man spela små maps med få spelare så spelar man COD, Battlefield har alltid handlat om många spelare på stora kartor. Ge oss fler stora kartor med mer fordon istället, fler kartor som Panzerstorm.

Gör klart community server programmet istället så kommer communityn sköta sina egna tävlingar.

Medlem

Cod mw kommer att ta tronen och hålla den i flera år.
Det märks att dem fått tillbaka det gamla iw gänget och den glöd dem hade för att göra en reboot.

Bara ljudet i cod mw piskar allt dice släppt dem senaste åren. Och dem är ljudkungar.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Battlefield 3. Squad Rush. Bästa spelläget för squad size matcher i ett BF spel någonsin enligt mig!
Deras defuse-läge i BF4 var bara en tråkig CS klon.
Squad Obliteration var ganska kul men kom ju på så få banor.
Domination och Squad Conquest är ju bara runt runt.

Förstår att de flesta spelar BF för sina stora kartor och fordon. Men jag har för det mesta föredragit gunplay i BF spelen framför COD men inte haft så mkt till övers för de stora 64 spelar lägena med fordon osv.

Ser inte varför man inte skulle kunna ha spellägen som tillfredsställer båda sidorna. Dessutom så finns det ju nästan alltid någonstans på de stora kartorna som det är roligast att spela och dessa lämpar sig ju ofta för den mindre typens game modes. Kan ju inte vara skitmycket jobb at skapa dessa spellägen tycker man.

Geeks Gaming

Folk måste börja spela BF2 igen. Så himla mycket bättre... plus folk samarbetar och jobbar för att vinna.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Folk måste börja spela BF2 igen. Så himla mycket bättre... plus folk samarbetar och jobbar för att vinna.

Att folk samarbetar bättre beror inte på spelet i sig utan att det är gammalt och "inaktuellt" brukar bli så att de mer seriösa spelarna stannar kvar.
Men när BF2 var nytt så var det lika mycket folk som gjorde sin egen grej som i de nya. Ex en sniper som ligger i ett hörn och tillför 0 för laget men får en fin K/D, eller en befälhavare som skickar artilleri på egna trupper för att han blivit sur.

Men ja BF2 och 2142 skulle inte vara fel om de nya påminde lite mer om, har lite svårt för tempot i de senare känns inte som man rör sig lite väl fort.
Hade även fantastiskt roligt med Titan läget i 2142.

Medlem

Man vet att Dice har stora problem framöver när även de mest inbitna Bf-fansen (mig inkluderad) är mer exalterade över ett nytt Cod..

Gnällkuk
Skrivet av Jozo:

Man vet att Dice har stora problem framöver när även de mest inbitna Bf-fansen (mig inkluderad) är mer exalterade över ett nytt Cod..

Å andra sidan ser nya CoD riktigt intressant ut i år som jag tror hade intresserat inbitna BF-spelare oavsett, det är ju dessutom jäkligt länge sedan CoD hade en riktigt stark titel och framför allt - en ny motor!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dem kan lägga krutet på ett nytt bättre Battlefield istället.

Medlem

Dom kan lägga krutet på att hitta på nå nytt.
Som många andra säger, BF är dött för mig också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av bent toe:

Cod mw kommer att ta tronen och hålla den i flera år.
Det märks att dem fått tillbaka det gamla iw gänget och den glöd dem hade för att göra en reboot.

Bara ljudet i cod mw piskar allt dice släppt dem senaste åren. Och dem är ljudkungar.

Visste inte att det var det gamla IW-gänget. Jävligt bra dock, CoD MW var/är extremt bra.

Medlem

Den viktiga frågan ska de fixa 64vs64 eller större?

Medlem

Tycker Battlefield V är det bästa spelet i serien. Riktigt kul och det enda som jag spelat mer än bara första månaden.

Medlem

Tycker att Battlefield V är kul fortfarande. Nu är jag väl inte direkt någon die hard spelare, utan kör mest causal och försöker bränna någon timme eller två efter man har fått barnen i säng. Skulle dock vara kul om de kunde plocka tillbaka saker från de äldre spelen.

Exempel är väl att kunna glida runt med ett stort hangarfartyg och artilleribomba Wake Island, lite som man kunde i Battlefield 1942

Medlem

Jag har spelat samtliga titlar utom Bad Company serien och vad det nu hette BF1943?
I speltid på dom senaste så ser det nog ungefär ut såhär:
BF3 = 160 h.
BF4 = 90 h.
BF1 = 50 h.
BFV = 4 h. Spelade lite första veckan.

Något med Origin är buggigt när det kommer till timmarna i alla fall. Det påstår att jag spelat BF4 473 h vilket jag absolut inte har. =P
Tror inte 4 h stämmer för BFV heller. Skulle säga i alla fall 8 h.

EDIT: Loggade in på battlelog istället för att kolla tiden på BF3 och 4.
BF3 var 158 h och 50 min.
BF4 var 112 h och 4 min.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Jozo:

Man vet att Dice har stora problem framöver när även de mest inbitna Bf-fansen (mig inkluderad) är mer exalterade över ett nytt Cod..

Precis så! Är själv en gammal BF fantast, BFV är det enda i serien, förutom Battlefield till PS2, som jag inte äger/ägt. Provade betan men blev inte ett dugg imponerad.
Nu ser jag riktigt mycket fram emot nya COD som ser riktigt fräsigt ut.

Medlem

BF1942 med UpNorth ligan. Det var tider det!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

När ska man förstå att ett framtvingat "e-sports" läge inte funkar.
E-sport funkar så fruktansvärt bra i bf2 enbart för de communityn som fixa med de. Nog de bästa esport har varit i ett bf spel.

Eh, njae... alltså det är snarare så att spelen ändrades med BF3 och framåt på sådant vis att även om man ville organisera turneringar i spelen så fanns inte möjligheten där. Detta då DICE valde att gå i en helt annan riktning än tidigare och till och med ljög oss rakt upp i ansiktet om hur BF3 skulle bli. Tro mig, jag var där.

Skrivet av Frasstheass:

BF1942 med UpNorth ligan. Det var tider det!

DET VAR TIDER DET! Åh du gör mig nostalgisk! både Up North och SAAW var två mycket bra "gräsrots-ligor" av rang när det begav sig. Kul att se folk som var där och kommer ihåg bf2.se for life

Medlem
Skrivet av Scream112:

Eh, njae... alltså det är snarare så att spelen ändrades med BF3 och framåt på sådant vis att även om man ville organisera turneringar i spelen så fanns inte möjligheten där. Detta då DICE valde att gå i en helt annan riktning än tidigare och till och med ljög oss rakt upp i ansiktet om hur BF3 skulle bli. Tro mig, jag var där.

DET VAR TIDER DET! Åh du gör mig nostalgisk! både Up North och SAAW var två mycket bra "gräsrots-ligor" av rang när det begav sig. Kul att se folk som var där och kommer ihåg bf2.se for life

Mmm, Bf2.se var mitt hem i många år. Många härliga minnen därifrån!!

Medlem

Lägg ner BF, det blir bara sämre och sämre för varje spel som släpps, sista BF som var bra var BF4.

Jag hoppar nog på CoD: Modern Warfare-tåget igen när det släpps.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Barak:

Jag har spelat samtliga titlar utom Bad Company serien och vad det nu hette BF1943?
I speltid på dom senaste så ser det nog ungefär ut såhär:
BF3 = 160 h.
BF4 = 90 h.
BF1 = 50 h.
BFV = 4 h. Spelade lite första veckan.

Något med Origin är buggigt när det kommer till timmarna i alla fall. Det påstår att jag spelat BF4 473 h vilket jag absolut inte har. =P
Tror inte 4 h stämmer för BFV heller. Skulle säga i alla fall 8 h.

EDIT: Loggade in på battlelog istället för att kolla tiden på BF3 och 4.
BF3 var 158 h och 50 min.
BF4 var 112 h och 4 min.

Du har säkert inte fått mindre tid att spela ju äldre du blir heller?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Jozo:

Mmm, Bf2.se var mitt hem i många år. Många härliga minnen därifrån!!

Same here... jag var en av skribenterna och staff under en lång tid. Skrev främst veckovis före och efter-analyser från just SAW och Up North-ligorna. Alltid kul att råka på folk som var där då

Medlem
Skrivet av Scream112:

Eh, njae... alltså det är snarare så att spelen ändrades med BF3 och framåt på sådant vis att även om man ville organisera turneringar i spelen så fanns inte möjligheten där. Detta då DICE valde att gå i en helt annan riktning än tidigare och till och med ljög oss rakt upp i ansiktet om hur BF3 skulle bli. Tro mig, jag var där.

DET VAR TIDER DET! Åh du gör mig nostalgisk! både Up North och SAAW var två mycket bra "gräsrots-ligor" av rang när det begav sig. Kul att se folk som var där och kommer ihåg bf2.se for life

BFCentral la man bra många timmar på. Spelade i Div1 i UpNorth. Själv? Fin fint community på den tiden.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

BFCentral la man bra många timmar på. Spelade i Div1 i UpNorth. Själv? Fin fint community på den tiden.

BFCentral var namnet bf2.se tog när det kom ut fler BF-titlar va? Jag lämnade communityn och bf-spelen när 3an kom och det uppgick att DICE hade ljugit för oss.

Jag skall inte sätta mitt liv på att jag spelade i Div1 på UpNorth, men har för mig vi var där, samt Div1 på SAAW. Cultburk hette klanen/laget som jag spelade i allra mest och längst (då jag skapade det), men minns att jag senare spelade med en annan av div1-lagen på slutet men jag är sämst på att komma ihåg namn.... var ett svenskt gäng som hette något som ringade med "goa gubbar" typ, men var grymt duktiga!

12
Skriv svar