Se över 20 minuter gameplay från Witcher 3 på Switch

Robot
Se över 20 minuter gameplay från Witcher 3 på Switch

Slaktaren från Blaviken har döpt om sig till Geralt den Lågupplöste.

#the-switcher, #the-witcher-3


Gnällkuk

Det ser ut som ett mobilspel, fast med sämre upplösning och texturer...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det ser ut som ett mobilspel, fast med sämre upplösning och texturer...

Gör det verkligen inte.
Läste folk som tyckte det var tekniskgenombrott att få Witcher 3 på switch.
Man kan ju inte jämföra med PC version


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

vilket hån mot detta fantastiska spel bort me skiten

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Gör det verkligen inte.
Läste folk som tyckte det var tekniskgenombrott att få Witcher 3 på switch.
Man kan ju inte jämföra med PC version

Det är mycket möjligt att det anses som ett tekniskt genombrott att det går att spela på Switch, men det är skitfult och jo, jag tycker att det ser ut som ett mobilspel. Nej, det kanske är orättvist att jämföra mot PC, men en vanlig konsol. En stor del av upplevelsen är ju den enormt vackra miljön, den delen går ju förlorad här.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är mycket möjligt att det anses som ett tekniskt genombrott att det går att spela på Switch, men det är skitfult och jo, jag tycker att det ser ut som ett mobilspel. Nej, det kanske är orättvist att jämföra mot PC, men en vanlig konsol. En stor del av upplevelsen är ju den enormt vackra miljön, den delen går ju förlorad här.

Ja kanske sant, jag tittade inte nog länge.
Nåja kul för dom som inte spelat spelet tidigare och inte har nått annat att spela på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En Switch är typ som en bra mobil i prestanda. Så sjukt imponerande att dom kan få det att rulla alls. Särskilt när det är ett open world spel. Har arbetat med optimering till switch och det är ett helvete.

Man kan inte riktig förvänta sig att det ska se i närheten av PC och andra konsoler. Det är en konsol som främst är byggd för simplare cartoony spel, det har typ samma prestanda som en PS3a från 2006.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

det har typ samma prestanda som en PS3a från 2006.

Är den inte mycket bättre än ps3? Den ger ju bättre prestanda än WII U som i sin tur väl var snabbare än ps3 och Xbox 360.

Medlem

Om man googlar lite finner man snabbt att Switch inte har ”typ samma prestanda som ps3”.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är den inte mycket bättre än ps3? Den ger ju bättre prestanda än WII U som i sin tur väl var snabbare än ps3 och Xbox 360.

Switch har ungefär samma teoretiska pixel och texel fillrate som PS3, X360 och Wii U.

Även FLOPS i bärbart läge är ungefär samma som Wii U och X360. I dockat är Switch ungefär dubbelt så bra.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Mja.. Om man lär sig lite om hårdvara så behöver man inte gissa sig fram hur stark/svag Switch är..

Ja, det är ett bra steg framåt att få Switch att kunna rulla Witcher 3 på ganska snygg nivå.

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Switch har ungefär samma teoretiska pixel och texel fillrate som PS3, X360 och Wii U.

Även FLOPS i bärbart läge är ungefär samma som Wii U och X360. I dockat är Switch ungefär dubbelt så bra.

Vi får ju jämföra dom med switch i dockat läge annars bör du jämföra switch mot PSP och 3ds istället för de stationära motsvarigheterna.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vi får ju jämföra dom med switch i dockat läge annars bör du jämföra switch mot PSP och 3ds istället för de stationära motsvarigheterna.

Fast nu kommer ju Witcher 3 även att spelas i bärbart läge och Switch Lite kan inte ens dockas. Switch är betydligt starkare än PS Vita och 3DS, inte så konstigt med tanke på deras ålder.
Nu talar jag endast om teoretisk prestanda, men i dockat läge vinner Switch stort över X360, Wii U och PS3 i pixel fillrate. När det gäller texel fillrate är skillnaden mindre och PS3 har högre än Switch. Jag vet dock inte hur relevant det är. PS4 och Xbox One har dock ett större övertag över Switch än vad Switch har över förra generationen.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Fast nu kommer ju Witcher 3 även att spelas i bärbart läge och Switch Lite kan inte ens dockas. Switch är betydligt starkare än PS Vita och 3DS, inte så konstigt med tanke på deras ålder.
Nu talar jag endast om teoretisk prestanda, men i dockat läge vinner Switch stort över X360, Wii U och PS3 i pixel fillrate. När det gäller texel fillrate är skillnaden mindre och PS3 har högre än Switch. Jag vet dock inte hur relevant det är. PS4 och Xbox One har dock ett större övertag över Switch än vad Switch har över förra generationen.

Visst kan man köra det bärbart och då får man sämre prestanda det säger jag inte emot. Men om man jämför prestandan mellan två system bör man göra det efter lika förutsättningar att det går spela bärbart är en bonus.

Skulle vara intressant om det fanns något spel som släppts i bra versioner (ej dåliga portningar som presterar skit) till både ps3/xbox 360 och switch.

Edit Skyrim där körs switch dockad 900p och ps3 720p Och switch verkar köra någon uppdaterad version av spelet som ska vara snyggare.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är den inte mycket bättre än ps3? Den ger ju bättre prestanda än WII U som i sin tur väl var snabbare än ps3 och Xbox 360.

Kanske lite bättre prestanda än en PS3a. Men fortfarande grymt klen i jämnförelse med tex en PS4. Och en PS4 i sin tur är ju väldigt svag jämnfört med en vettig PC.
Största förbättringen på Switchen jämnfört med WII U var att den hade mer minne för högupplösta texturer.
Allt annat är rätt små skillnader i prestanda.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Kanske lite bättre prestanda än en PS3a. Men fortfarande grymt klen i jämnförelse med tex en PS4. Och en PS4 i sin tur är ju väldigt svag jämnfört med en vettig PC.
Största förbättringen på Switchen jämnfört med WII U var att den hade mer minne för högupplösta texturer.
Allt annat är rätt små skillnader i prestanda.

Jo att den är klen jämfört med Xbox one ps4 och en modern spel pc är jag med på, behöver inte kika många sekunder av videon i nyheten för att se det.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Visst kan man köra det bärbart och då får man sämre prestanda det säger jag inte emot. Men om man jämför prestandan mellan två system bör man göra det efter lika förutsättningar att det går spela bärbart är en bonus.

Skulle vara intressant om det fanns något spel som släppts i bra versioner (ej dåliga portningar som presterar skit) till både ps3/xbox 360 och switch.

Edit Skyrim där körs switch dockad 900p och ps3 720p Och switch verkar köra någon uppdaterad version av spelet som ska vara snyggare.

Tänkte säga FIFA 19, men Switch har tydligen någon version mellan PS3/X360 och PS4/X1/PC. Kanske det tyder på att Switch är lite starkare än PS3/X360.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

annars bör du jämföra switch mot PSP och 3ds istället för de stationära motsvarigheterna.

Eh nej!
Nämn ett PSP/3DS spel som kommer upp i Zelda BOTW, Mario Odyssey, Mario Kart Deluxe, Smash Bros grafiska klass, bara för att nämna fyra Nintendo producerade spel.
Har du sett hur Smash ser ut på 3DS, jämför med Wii versionen bara haha. Sen kan du ta o jämföra med Switch versionen.
Nämn ett PSP/3DS spel som ser lika bra ut som det gamla Resident Evil 4...
Lycka till o få Mario Kart Deluxe rulla på 720p 60 fps på 3DS och PSP...ja just,dom konsolerna pallar ju inte ens den simpla upplösningen...
Du grabben är helt ute och cyklar med detta påstående...

Medlem

Känns inte som att Witcher 3 är ett spel som jag skulle vilja spela på Switch. Konceptmässigt tycker jag att Switchen är brillant. Men i paktiken verkar den vara lite av en halvmesyr känns det som. Svårt att vara både stationär och bärbar. Har tidigare ägt ett antal bärbara gaming pc. Men det blir aldrig helt bra tyvärr, så länge man inte reser väldigt mycket och vill gama. Nej, det får nog bli en Switch lite i kombination med min stationär gaming PC och Xbox.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Nej, det får nog bli en Switch lite i kombination med min stationär gaming PC och Xbox.

För 1000 kr mer får du vanliga Switch som idag har dubbelt så starkare batteri än org Switch och även märkvärt bättre batteritid än Lite.
Dessutom större skärm. Switch Lite är inte helt genomtänkt av Nintendo.

Medlem

Imponerande! Förvånansvärt snyggt för att kunna spelas bärbart, kul för Switchare!

eld
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Visst kan man köra det bärbart och då får man sämre prestanda det säger jag inte emot. Men om man jämför prestandan mellan två system bör man göra det efter lika förutsättningar att det går spela bärbart är en bonus.

Skulle vara intressant om det fanns något spel som släppts i bra versioner (ej dåliga portningar som presterar skit) till både ps3/xbox 360 och switch.

Edit Skyrim där körs switch dockad 900p och ps3 720p Och switch verkar köra någon uppdaterad version av spelet som ska vara snyggare.

Switch har 8 gånger så mycket RAM som ps3/360 vilket har varit viktigt för moderna portar, eller spel som skyrim.

Här har du det ökända blighttown i dark souls föresten, xbox360 vs switch, 9m15s:

Medlem
Skrivet av JokerM6:

För 1000 kr mer får du vanliga Switch som idag har dubbelt så starkare batteri än org Switch och även märkvärt bättre batteritid än Lite.
Dessutom större skärm. Switch Lite är inte helt genomtänkt av Nintendo.

Hmmm kanske borde köpa den iaf då. Tyckte den kändes lite sladdrig med joyconsen på bara men det är kanske en vane sak.

Gen
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det ser ut som ett mobilspel, fast med sämre upplösning och texturer...

Inte så konstigt, Switchen är ju egentligen en enorm mobil (som man dock inte kan ringa med)

Skämt åsido, jag är också imponerad att de lyckats med bedriften att få Witcher 3 att drivas av ett simplet mobilchip ackompanjerat av en liten skvätt RAM. Men visst har det gjorts enorma avskalningar på nästan allt.

Witcher 3 på Switch är ju enbart för folk som inte äger någon annan konsol eller dator samt de som absolut vill lira spelet bärbart. Har man PS4/XBone/dator finns det ju noll anledning att spela en, trots allt, mycket fulare version av spelet på Switch.

Medlem
Skrivet av Gen:

Inte så konstigt, Switchen är ju egentligen en enorm mobil (som man dock inte kan ringa med)

Skämt åsido, jag är också imponerad att de lyckats med bedriften att få Witcher 3 att drivas av ett simplet mobilchip ackompanjerat av en liten skvätt RAM. Men visst har det gjorts enorma avskalningar på nästan allt.

Witcher 3 på Switch är ju enbart för folk som inte äger någon annan konsol eller dator samt de som absolut vill lira spelet bärbart. Har man PS4/XBone/dator finns det ju noll anledning att spela en, trots allt, mycket fulare version av spelet på Switch.

Jag undrar hur stor den marknaden är.
Det förklarar också varför nästan inget av de prestandakrävande spelen kommer till Switch hur mycket än fansen vill.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

men ska alla grafikkrävande spel komma till switchen som får spelen att se ut som vilket mobilspel idag? tycker detta är helt värdelöst...

Medlem

Jag har inte inhandlat switch pga den kassa hårdvaran, lira Witcher 3 på 15 fps är inget för mej.

eld
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag har inte inhandlat switch pga den kassa hårdvaran, lira Witcher 3 på 15 fps är inget för mej.

Vad är enligt dig den bästa bärbara hårdvaran att spela spel på under halvkilot?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men ska alla grafikkrävande spel komma till switchen som får spelen att se ut som vilket mobilspel idag? tycker detta är helt värdelöst...

Spelar du ens på switch? Ser inte hur detta angår dig alls. Du verkar vara en sån kul person som skriver på trådar du har noll relevans inom, bara för att du inte gillar något. Lite som att springa fram till random personer på gatan "VILKEN FUL TRÖJA!". Du har de mest poänglösa kommentarerna någonsin.

12
Skriv svar