Events innan årets slut

Medlem
Events innan årets slut

Gamescom gav mycket nytt och intressant men vad har vi mer att se fram emot innan året tar slut?

PAX West. 30 Aug-02 Sept
Mer från cyberpunk 2077

TGS (Tokyo Game Show) September 12-15
Mycket japanskt såklart.

PDXCON (Paradox conference) Oktober 18-19

BLIZZCON (Blizzard conference) November 2-3
Måste väl komma lite info om ett Diablo 4 denna gång.

X019. 14-16 november.
Xbox event

Citizencon. 23 november,
Squadron 42, star citizen

The Game Awards. December

Finns det fler intressanta event i år? Vad hoppas ni få se från dessa event?

Edit: Lagt till PAX West, X019, Citizen con, The Game Awards

Medlem

Blizzcon ska bli lite kul att följa, mest för att se hur de hämtar sig efter förra året.

Medlem

PAX West. 30 Aug-02 Sept.
CDPR kommer visa Cyberpunk 2077 videon från E3.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skribent

PAX West 30 augusti - 2 september. Det som huvudsakligen lockar är helt klart den presentation av Cyberpunk som kommer visas upp i samband med det.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

PAX West 30 augusti - 2 september. Det som huvudsakligen lockar är helt klart den presentation av Cyberpunk som kommer visas upp i samband med det.

https://www.cyberpunk.net/en/news/29533/gameplay-stream-annou...
Verkar bli ändrade planer


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Eller så får vi både 15 min stream OCH demon. Hoppas!
EDIT: Det är enbart 15 minuter enligt deras commynity Manager på discord. Tydligen är det massiva spoilers i den långa versionen. Säger dom.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Ambassadör
Xbox

X019 i London den 14-16 november.

Massor av Xbox-nyheter!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag hoppas att From Software visar upp gameplay från Elden ring på TGS för allmänheten. Till dess hoppas jag att Calle berättar vad han fick ta del av från samma spel på Gamescom.

Medlem

Oculus Connect 6 25-26 september. Hoppas på en PC-version av Quest så man slipper köpa en Index för tolv papp.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd

Var tänkt att skriva att Sony skulle ha ett event men dom har ställt in Playstation experience som det heter. Får nog vänta tills nästa år innan det kommer några nyheter från dom.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vamp:

Jag hoppas att From Software visar upp gameplay från Elden ring på TGS för allmänheten. Till dess hoppas jag att Calle berättar vad han fick ta del av från samma spel på Gamescom.

Var inget Elden Ring på Gamescom, sorry!


signatur

Någon som var på Gamescom och fick testa den omtalade FFVII:R? Är väldigt nyfiken på hur det faktiskt kändes att spela samt om det fanns någon in-game menu att kika på för er som som testade det, om någon kunde testa det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Var inget Elden Ring på Gamescom, sorry!

Inte? Trodde det skulle visas upp för pressen bakom stängda dörrar. Ok. Då är det nog premiär för samtliga på TGS (förhoppningsvis).

Medlem

Citizencon 23 november, Squadron 42?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Hoppas på att det som visats utav Bloodlines 2 har varit utav en äldre pre alpha build, att de visar mer en beta version nu på PDXCON. Inte helt säker på det här mes builds osv men hoppas oavsett på mer uppdaterad version.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Trodde verkligen vi skulle få se något av Piranha Games eftersom
MechWarrior 5 Mercenaries är att vänta i år???

Förvånad och lite snopen!

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Finns det fler intressanta event i år?

The Game Awards?

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Blizzcon ska bli lite kul att följa, mest för att se hur de hämtar sig efter förra året.

"Since you all guys have phones...
and you did not wait for it....
and didn't even ask for it....
here it is!: Diablo Immortal 2"

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Blizzcon ska bli lite kul att följa, mest för att se hur de hämtar sig efter förra året.

SÅ nöjd att jag inte köpte eticket det året. Yikes vad det sög! Ser fram till årets av samma anledning!

Gen
Medlem
Skrivet av Bennii:

Blizzcon ska bli lite kul att följa, mest för att se hur de hämtar sig efter förra året.

Det känns extremt viktigt att de hämtar sig annars är det nog kört. Visar de bara upp Diablo Immortal igen kommer folk att ta fram höggafflar, facklor och börja lyncha Blizzardfolk

Frilansare

Bra sammanställning!

Medlem

Jag var personligen på Gamescom en dag (i onsdag). Mässan i sig är bra gjord, men spelandet blev det mindre av. Köerna är ju fruktansvärda, ibland 2+ timmar för att få spela ca 5 minuter!? Jag förstår inte att i dessa dagar med mycket online/apps, att det inte kommit en kö-app; dvs man går till spelet, registrerar sig där för en plats i kön, men slipper fysiskt stå på sin plats. Sedan får man ett meddelande i telefonen 10-20 minuter innan det är ens tur.
Vad tycker ni andra om att behöva stå i kö i evigheter för att få spela några minuter?
De testade en online-kö för ett fåtal spel på Gamescom, men det funkade inte alls, alla platser blev upptagna inom 1 minut. De hade för få platser, plus att man kunde gå in i kön utan att besöka spel-ståndet innan.

Angående Blizzard, så förstår jag verkligen inte vad de håller på med. De har ju en portfölj som nästan bara kan matchas av Nintendo, då det gäller klassiska IPs. Warcraft, Diablo, Starcraft m.m. Jättemånga spelare vill ha fler spel i dessa klassiska serier, de skulle tjäna multum, så varför görs inte fler spel i dessa serier? Kan någon med insikt förklara det för mig.

1
Skriv svar