Inför WoW Classic – se orignalutvecklarna spela och minnas

Robot
Inför WoW Classic – se orignalutvecklarna spela och minnas
Medlem

Jag ger det nog ett par timmar. Lagt flera tusen timmar i den klassiska världen så det kan vara kul att köra lite igen. Väntar nog till någon vecka efter release när det lugnat sig lite.

Medlem

Med stor sannolikhet kommer jag inte lira classic. Dock om och när en Cataclysm-server kommer kan jag eventuellt skapa en karaktär. Det var i den expansionen min resa började


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Inte intresserad. Been there, done that.

Medlem

Sjukt peppad! Vem vet, detta kanske tar över retail med lite tur?

Jag kommer inte ha mycket tid att spela, men när jag väl gör det så kommer jag njuta av att spela så mycket!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Ariath:

Med stor sannolikhet kommer jag inte lira classic. Dock om och när en Cataclysm-server kommer kan jag eventuellt skapa en karaktär. Det var i den expansionen min resa började

Tråkigt att du inte upplevt wow när det var som bäst i WOTLK, Cataclysm var tyvärr början på slutet, även om början av expansionen höll då de gjorde dungeons svåra igen tills folk spydde galla i forumen så de nerfade dem.


signatur

IDKFA

Gen
Medlem
Skrivet av Ariath:

Med stor sannolikhet kommer jag inte lira classic. Dock om och när en Cataclysm-server kommer kan jag eventuellt skapa en karaktär. Det var i den expansionen min resa började

Ge Classic en chans, det var där magin tog sin form och blev en av de bästa upplevelserna jag haft.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Inte intresserad. Been there, done that.

Antar att du aldrig sett en film två gånger eller gått tillbaka och spelat om ett spel? ^^

Medlem

We’re going home! Fick lite rysningar, ingen av dem visste hur stort det skulle bli 2004. De verkar inte veta hur stort de kommer bli nu heller, nästan varje server är full redan.

Medlem
Skrivet av Ariath:

Med stor sannolikhet kommer jag inte lira classic. Dock om och när en Cataclysm-server kommer kan jag eventuellt skapa en karaktär. Det var i den expansionen min resa började

Du borde verkligen ge det en chans. Det var här allt började.

Medlem

Jag började i TBC så jag är rätt taggad på classic.

Medlem

Jag började när wotlk släpptes, slutade under cataclysm, började i bfa, slutade 8.2.5. Kommer testa classic när stormen lagt sig. Tror det kan bli roligast för dom som aldrig spelat wow samt dom som spelade under classic tiden.
Kan tänka mig att många tänker på samma sätt som en heroinberoende, man jagar den där första kicken igen, men man kan bara uppleva den en gång. Men kan ju självklart ha fel, spelet kanske överlever hypen och blir ett nytt RuneScape.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Tråkigt att du inte upplevt wow när det var som bäst i WOTLK, Cataclysm var tyvärr början på slutet, även om början av expansionen höll då de gjorde dungeons svåra igen tills folk spydde galla i forumen så de nerfade dem.

Helt ärligt så tyckte jag Cata var bättre än Wrath. Framförallt när det kom till instanser. Däremot så tyckte jag att TBC var när det var som bäst, bästa kombinationen av allt och är en av anledningarna till att Vanilla inte lockar alls, det är verkligen inte kul att göra allt igen. Främst också för att instanserna är så pass tråkiga som de är, när vi raidade så orkade vi inte köra Molten Core för att den var så pass tråkig och då fanns bara MC och BWL. Vi hoppade in och dödade Garr och Geddon för eventuell windfury.

Medlem

Ju mer sånt här de släpper desto roligare blir denna

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Ju mer sånt här de släpper desto roligare blir denna

https://www.youtube.com/watch?v=0Wrw3c2NjeE

Håller med. Och Brack har fått mycket skit för det där (med all rätt). Han arbetade ju dessutom inte ens på WoW när det kom, utan tillkom under TBC.

Att han numera bossar över Blizzard känns inte heller speciellt tryggt, får bara hoppas att han inte beslutar att lägga till Cash shop eller ändrar massa saker i Classic. Man vet ju aldrig när Activision är med på ett hörn.

Känns som det mesta gick utför för WoW efter Blizzard slog ihop sig med Activision tbh. Cash shop, character boost, store mounts med mera. För att inte tala om LFR och allt annat strunt som lagts till under åren som gjort att spelare inte längre behöver kommunicera med varandra.

Medlem
Skrivet av Esri:

Helt ärligt så tyckte jag Cata var bättre än Wrath. Framförallt när det kom till instanser. Däremot så tyckte jag att TBC var när det var som bäst, bästa kombinationen av allt och är en av anledningarna till att Vanilla inte lockar alls, det är verkligen inte kul att göra allt igen. Främst också för att instanserna är så pass tråkiga som de är, när vi raidade så orkade vi inte köra Molten Core för att den var så pass tråkig och då fanns bara MC och BWL. Vi hoppade in och dödade Garr och Geddon för eventuell windfury.

Cata var ingen dålig expansion, spelade den expansionen mycket, men jag kommer knappt ihåg dungeons eller raids alls, de satte sig aldrig. Medans allt innan så kommer jag ihåg alla raids dungeons och dess bossars mechanics.

Med det sagt, vad spelar det för roll, vi tycker ju olika och det är väl kul att båda kunde ha sin bästa upplevelse i olila delar av WoW 😊


signatur

IDKFA

Medlem

@Gen, mrFluffy, Cladrius: Jag tror er. Dock har jag ett hinder. Nuvarande WoW, DotA 2, BF5 och sist men inte minst IRL tar all tid


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag hoppas att det blir en megasucce genom alla faser, och att communityt höjer rösten när det är dags, för jag vill se TBC. Det var den riktiga gyllene eran för WoW, jag hoppas innerligt att det är något man kommer få se en dag!

Avstängd

Inte utan att man blir lite nostalgisk..

Medlem

"I think there's something to be said about going home again. It's something we don't get in our lives on a normal basis. I think that is a special and exceedingly rare thing to be able to do."

Okej, ta mina pengar då! Har sett fram mot att pröva Classic sedan det tillkännagavs, men det citatet satte hajptåget i rullning. Tidsresa tillbaka till gymnasietiden kan inte slå fel


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Gen
Medlem
Skrivet av Ariath:

@Gen, mrFluffy, Cladrius: Jag tror er. Dock har jag ett hinder. Nuvarande WoW, DotA 2, BF5 och sist men inte minst IRL tar all tid

Jag förstår dig. Spel finns i överflöd, likaså streamingtjänster som Netflix osv. Tid finns det definitivt minst av här i livet

Medlem
Skrivet av DieZe:

Antar att du aldrig sett en film två gånger eller gått tillbaka och spelat om ett spel? ^^

Personligen har aldrig en film slukat 5000 timmar. hehe.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag hoppas att det blir en megasucce genom alla faser, och att communityt höjer rösten när det är dags, för jag vill se TBC. Det var den riktiga gyllene eran för WoW, jag hoppas innerligt att det är något man kommer få se en dag!

Tbc var ju början på slutet, skulle hellre se mer content i vanilla isåfall.

Avstängd
Skrivet av ecHo!:

Jag började när wotlk släpptes, slutade under cataclysm, började i bfa, slutade 8.2.5. Kommer testa classic när stormen lagt sig. Tror det kan bli roligast för dom som aldrig spelat wow samt dom som spelade under classic tiden.
Kan tänka mig att många tänker på samma sätt som en heroinberoende, man jagar den där första kicken igen, men man kan bara uppleva den en gång. Men kan ju självklart ha fel, spelet kanske överlever hypen och blir ett nytt RuneScape.

Jag lirade en hel del under stresstestet och till min överraskning kom magin tillbaka så akta dig för att fastna. Jag började under TBC och tokspelade under Lich King.

Medlem

@KeyserSoze: Hehe, touché! Men så länge man har kul är 5000 timmar på ett spel well spent imo

Medlem
Skrivet av Westrr:

Håller med. Och Brack har fått mycket skit för det där (med all rätt). Han arbetade ju dessutom inte ens på WoW när det kom, utan tillkom under TBC.

Att han numera bossar över Blizzard känns inte heller speciellt tryggt, får bara hoppas att han inte beslutar att lägga till Cash shop eller ändrar massa saker i Classic. Man vet ju aldrig när Activision är med på ett hörn.

Känns som det mesta gick utför för WoW efter Blizzard slog ihop sig med Activision tbh. Cash shop, character boost, store mounts med mera. För att inte tala om LFR och allt annat strunt som lagts till under åren som gjort att spelare inte längre behöver kommunicera med varandra.

Blizzard slogs ihop med Activision 2008, det vill säga ett år efter TBC och ett halvår innan WotLK.

När Blizzard gör något bra: Wooohooo, heja Blizzard! Ni är bäst!!

När Blizzard gör något dåligt: Fy fan för Activision! Blizzard skulle aldrig ha slagit ihop sig med detta pengakåta företag. Buuuuuuuu!

Medlem
Skrivet av DieZe:

@KeyserSoze: Hehe, touché! Men så länge man har kul är 5000 timmar på ett spel well spent imo

Måhända, frågan är ifall jag vågar göra en rerun på dessa 5000 timmar xD. hehe
I mitt fall är det lite som att leka med heroin efter en lång rehab.

1
Skriv svar