"Inga planer" för fler Xbox-exklusiviteter på andra format

Robot
"Inga planer" för fler Xbox-exklusiviteter på andra format

Kanske bäst att njuta så länge det varar.

#microsoft, #xbox-game-studios

Medlem

Hellblade släpptes väl ändå långt innan NT köptes upp?

Ambassadör
Xbox

Ja det cirkulerade ju väldigt mycket artiklar/YT-videos etc. där ett tag om att "Xbox going 3rd party" och liknande flams. Nu verkar det som om MS noterat förvirringen.

I en intervju under Gamescom så förtydligar Aaron Greenberg också saken:

“Going forward, all of our internal studios, and the new studios we’ve added, will be focused on making games for our platforms and we have no plans to expand our exclusive first-party games to any other consoles,” said the GM of games marketing at Microsoft."

Thinking about the next game from Obsidian, InXile or Ninja Theory, all those studios, just like our existing internal studios, whether it’s 343 or Turn 10, they’re going to be focused on making those games for our platforms. So we have no plans to expand any of those exclusive first-party titles to any other consoles,” Greenberg stated categorically to MCV@gamescom"

Vad det gäller Ori:

"Ori is built by Moon Studios, which is an independent, external studio. They came to us with a desire to bring the original Ori to the Switch. We thought that made sense, and we’re happy to work with them to enable them to bring that to Switch,” Greenberg explained.

We understand their desire to bring that game to Switch, and in this particular case we were happy to support them. And we think that makes sense for the original Ori,” he clarified, and we can only agree that the game is a perfect match for the hardware.”

However, going forward, Greenberg was keen to clarify this doesn’t set a precedent for the sequel: “Our plans with Ori and the Will of the Wisps is to launch it exclusively on Xbox One and on the PC."

mcvuk-intervju

signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av powerbuoy:

Hellblade släpptes väl ändå långt innan NT köptes upp?

Nintendo Switch-versionen släpptes i våras.

signatur

Jump in.

Medlem

Ehh. Vilka exklusiviteter? Dem 3-4 år bort efter 4 år av väntan.

Avstängd

Hehe. Dom har verkligen noll koll borta på Microsoft. Booty säger en sak. Greenberg säger en annan.

signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Kontot avslutas
Skrivet av DrAg00nEn:

Hehe. Dom har verkligen noll koll borta på Microsoft. Booty säger en sak. Greenberg säger en annan.

Och när Chris Seavor från Rare pratade i en intervju så kändes det som att man kan förvänta sig mer från Rare i framtiden. Eller räknas inte det heller?

https://www.videogameschronicle.com/news/rare-ip-returning-to...

signatur

ゼルダの城

Medlem

Än lär inte det sista ordet vara sagt då Microsoft och Nintendo har en gemensam fiende - SONY.

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Deras huvudvärk, inte min. Har inga planer på att införskaffa xbox överhuvudtaget. Finns tusentals andra spel tillgängliga.

Skriv svar