Det stora Age of Empires-avslöjandet? AoE 2 släpps i höst, Steam-stöd

Robot
Det stora Age of Empires-avslöjandet? AoE 2 släpps i höst, Steam-stöd
Medlem

Blev ett "stort" avslöjande.

Medlem

Happ, jag lovade att äta ett pappersark om det inte var AoE4.. Helvete..


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Ambassadör
Xbox

Age of Empires: Definitive Edition kom också till Xbox Game Pass PC igår!

Jag undrar vad Relic pysslar med egentligen... Inte ett knyst om AoE 4 på länge.


signatur

Jump in.

Medlem

Konsten att släppa om ett gammalt spel flera gånger och få fansen att betala för varje släpp.

Medlem
Skrivet av Managor:

jag lovade att äta ett pappersark om det inte var AoE4

Jag tycker ändå att du safe:ade lite. Det hade kunnat vara orginalförpackningen till aoe inklusive manual och CD-fodral som du hade lovat att äta.. Men smaklig måltid! Livestreamar du?

Medlem
Skrivet av barockberg:

Jag tycker ändå att du safe:ade lite. Det hade kunnat vara orginalförpackningen till aoe inklusive manual och CD-fodral som du hade lovat att äta.. Men smaklig måltid! Livestreamar du?

Skulle kunna ta ett ark från en bok daterad 1911, men vem vet vad man får i sig. Har funderat på att köra en kort stream. Men bara nästan! Det blir inte idag i alla fall, då jag ska iväg. Ska tänka på saken och uppdatera! Kanske hade vart rologt för TVÅ pers att se iaf!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Fail. Varför skulle jag köpa det igen?

Fixat lite saker, men säkert tappat massa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fail. Varför skulle jag köpa det igen?

Fixat lite saker, men säkert tappat massa.

Kan ju bara bli bättre än HD versionen. Gick ju inte att ändra upplösningen ffs.
Ospelbart.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Wow, vilket antiklimax...


signatur

Submission is for the weak

Gnällkuk

MS på besök strax innan Gamescom efter lyriskt mail om att de ska komma och kika på AoE 4 hos Relic.

VI HAR GJORT AOE 4 TILL ETT FPS-SPEL I VR, COOLT VA?!

slaganfall, förvirrat samtal till cheferna på ms om nyheten och sedan hjärtstopp.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Age of Empires i all ära men vilken gång är det de släpper detta spel? Fjärde gången?

Snacka om att mjölka om samma spel om och om igen. Microsoft får andra företags att se ut som körpojkar när det gäller remakes/ remasteres...


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Hur kan EA kalla det här för stort? Vad händer med EA? Är dom så distanserad från spelindustrin att dom inte längre vet vad deras kunder känner och tycker.

Eller är det så att dom försöker spotta ut så mycket positiva nyheter att vi ska glömma allt det negativa?

Medlem
Skrivet av kLIMAX_:

Age of Empires i all ära men vilken gång är det de släpper detta spel? Fjärde gången?

Snacka om att mjölka om samma spel om och om igen. Microsoft får andra företags att se ut som körpojkar när det gäller remakes/ remasteres...

Fyra spel på över 20 år är ju ingenting. I jämförelse med vad menar du? Call of Duty serien som släpper ett nytt spel varje år?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fulci:

Konsten att släppa om ett gammalt spel flera gånger och få fansen att betala för varje släpp.

Skrivet av Hipshot:

Fail. Varför skulle jag köpa det igen?

Fixat lite saker, men säkert tappat massa.

Allt kommer till Xbox Game Pass, inte jättedyrt.

Skrivet av trickeh2k:

MS på besök strax innan Gamescom efter lyriskt mail om att de ska komma och kika på AoE 4 hos Relic.

VI HAR GJORT AOE 4 TILL ETT FPS-SPEL I VR, COOLT VA?!

slaganfall, förvirrat samtal till cheferna på ms om nyheten och sedan hjärtstopp.

Haha, inte helt omöjligt. Något lurt är på gång hos Relic...

Skrivet av jehuty:

Hur kan EA kalla det här för stort? Vad händer med EA? Är dom så distanserad från spelindustrin att dom inte längre vet vad deras kunder känner och tycker.

Eller är det så att dom försöker spotta ut så mycket positiva nyheter att vi ska glömma allt det negativa?

Va?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av johanlule:

Fyra spel på över 20 år är ju ingenting. I jämförelse med vad menar du? Call of Duty serien som släpper ett nytt spel varje år?

Verkar som det råder ett missförstånd, är rätt säker på att personen du citerade menar Age of Empire 2 har släppts i nyare versioner förut (senaste gången var väl Age of Empire 2 HD)

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Allt kommer till Xbox Game Pass, inte jättedyrt.

Det är ändå dåligt av Microsoft att mjölka.

Kan nämna ett annat MS spel som jag köpte på Steam, Ori and the Blind Forest.
Det här är versionen jag köpte: https://store.steampowered.com/app/261570/Ori_and_the_Blind_F...
Observera att det står "This version of Ori and the Blind Forest is no longer available. Please see the new Ori and the Blind Forest Definitive Edition.".
Det här är definitive edition: https://store.steampowered.com/app/387290/Ori_and_the_Blind_F...
Fick jag någon chans att köpa "definitive" edition till ett reducerat pris då jag ägde tidigare utgåvan? Nej. Vill jag ha den nya utgåvan får jag betala €20 (vilket är samma som den gamla utgåvan kostade när jag köpte den).

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fulci:

Det är ändå dåligt av Microsoft att mjölka.

Kan nämna ett annat MS spel som jag köpte på Steam, Ori and the Blind Forest.
Det här är versionen jag köpte: https://store.steampowered.com/app/261570/Ori_and_the_Blind_F...
Observera att det står "This version of Ori and the Blind Forest is no longer available. Please see the new Ori and the Blind Forest Definitive Edition.".
Det här är definitive edition: https://store.steampowered.com/app/387290/Ori_and_the_Blind_F...
Fick jag någon chans att köpa "definitive" edition till ett reducerat pris då jag ägde tidigare utgåvan? Nej. Vill jag ha den nya utgåvan får jag betala €20 (vilket är samma som den gamla utgåvan kostade när jag köpte den).

Fast jo, de som ägde den första versionen av Ori fick saftig rabatt på Definitive Edition när den släpptes.

Ori and the Blind Forest: Definitive Edition finns dessutom på Xbox Game Pass.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Fast jo, de som ägde den första versionen av Ori fick saftig rabatt på Definitive Edition när den släpptes.

Jag äger den första versionen på Steam som sagt och jag har aldrig fått någon rabatt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fulci:

Jag äger den första versionen på Steam som sagt och jag har aldrig fått någon rabatt.

I samband med släppet fick de som hade originalversionen 75% rabatt på Definitive Edition.

Ori and the Blind Forest: Definitive Edition finns dessutom på Xbox Game Pass.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

I samband med släppet fick de som hade originalversionen 75% rabatt på Definitive Edition.

Ori and the Blind Forest: Definitive Edition finns dessutom på Xbox Game Pass.

Som sagt, inte något som jag fått. Går jag in och kollar nu så kostar nya versionen €20 trots att jag har gamla versionen.

Varför behövde den nya versionen ett helt nytt entry på Steam dessutom? Alla andra spel som jag äger och inte är släppta av Microsoft, och har fått speciella utgåvor efter något år har alltid uppdaterats på spelets originalplats helt gratis. T.ex. Divinity Original Sin och uppföljaren. Eller Shadowrun Dragonfall för att ta några exempel, men det finns fler.

Microsoft mjölkar helt enkelt, det är svaret.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fulci:

Som sagt, inte något som jag fått. Går jag in och kollar nu så kostar nya versionen €20 trots att jag har gamla versionen.

Varför behövde den nya versionen ett helt nytt entry på Steam dessutom? Alla andra spel som jag äger och inte är släppta av Microsoft, och har fått speciella utgåvor efter något år har alltid uppdaterats på spelets originalplats helt gratis. T.ex. Divinity Original Sin och uppföljaren. Eller Shadowrun Dragonfall för att ta några exempel, men det finns fler.

Microsoft mjölkar helt enkelt, det är svaret.

Ok, alla andra fick det erbjudandet utom du då Det gäller inte längre, så vad det kostar nu är irrelevant. Men som sagt, Xbox Game Pass.

Varför de inte bara uppdaterade den gamla versionen vet jag inte. Recore t.ex. omvandlades till Definitive Edition utan kostnad så det kanske varierar mellan studios?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Konsten att släppa om ett gammalt spel flera gånger och få fansen att betala för varje släpp.

Skrivet av kLIMAX_:

Age of Empires i all ära men vilken gång är det de släpper detta spel? Fjärde gången?

Snacka om att mjölka om samma spel om och om igen. Microsoft får andra företags att se ut som körpojkar när det gäller remakes/ remasteres...

Get your facts right kLIMAX, det är tredje släppet. Tycker det är mycket klag på mjölkning trots att priset inte är direkt högt och rabatterat om man redan äger HD. Sen att det förekommer skillnader som i mina ögon är stora mellan HD och DE. Utöver grafiska, nätverk och andra förbättringar, har de lagt till nya civs och det kostar inte mer än vad DLC brukar göra i majoritet om man inte ser till indiespel. Det är ändå några år mellan varje släpp (1999, 2013 och 2019).

Får mest doften av att ni hoppar på the hatetrain bara för att andra gör det.

OnT, tyckte det var mycket trevligt announcement.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ok, alla andra fick det erbjudandet utom du då Det gäller inte längre, så vad det kostar nu är irrelevant. Men som sagt, Xbox Game Pass.

Varför de inte bara uppdaterade den gamla versionen vet jag inte. Recore t.ex. omvandlades till Definitive Edition utan kostnad så det kanske varierar mellan studios?

Hur länge varade erbjudandet då? Att ha ett tillfälligt erbjudande som man lätt kan missa är också dåligt. Det är inte så att jag har tappat ägandet av spelet på Steam, ungefär som man skulle göra om man avslutade ett Xbox Game Pass som du gör reklam för i varannat inlägg.

Medlem

Ifall de hade gett oss material/gameplay eller releasedatum för AOE4 hade jag inte sett något problem med att fortsätta mjölka tvåan. Men det här var ju bara löjligt.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Hur länge varade erbjudandet då? Att ha ett tillfälligt erbjudande som man lätt kan missa är också dåligt.

Noterade fel, ni diskuterade Ori.

Avstängd

Stort avslöjande? Det var inget avslöjande öht, inte ens något litet. I förra tråden, den om att ett stort avlsöjande skulle komma, skrev jag redan att AoE I Remaster fanns på steam. Att AoE II Remaster fanns på steam men med "coming november 2019" fanns redan där och kändes inte ens värt att posta. I ett inlägg på ett forum.

Fattar inte varför storföretagen hypear upp saker för att sen göra alla besvikna.

Medlem

"Is this some kind of out off season April Fool's joke?"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jämfört med Titan Quest... Finns företag som hanterar sina juveler på andra sätt kan man konstatera. Nuff said!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Microsoft mjölkar helt enkelt, det är svaret.

Brukar man få rabatt på snyggare versioner av spel när man äger den gamla? Standard är väl att man får köpa det igen. Så fungerar det på playstation och nintendo vad jag vet.
Nintendo ger dock lite rabatt på virtual console spel om man äger till tidigare plattform men det är ju bara emuleringar.

12
Skriv svar