Nämn en spelklassiker som du aldrig spelat

Medlem

Jag har aldrig spelat Sid Meiers Pirates vilket jag skäms en del över faktiskt

Medlem
Skrivet av damageinc:

Jag har aldrig spelat Sid Meiers Pirates vilket jag skäms en del över faktiskt

BLASPHEMY!!


signatur

I have spoken..

Medlem

Har nog provat de flesta spelen. Däremot så är de spel man "klarat" lätträknade.

Kan inte komma på någon "klassiker" som är ospelad ännu.

Medlem

Har inte spelat nåt Baldurs gate, trots att det är min typ spel. Tänkt köpa det några ggr men har inte blivit av.

Medlem

Oj det blir nog mycket. Har aldrig ägt någon konsol så det mesta som är konsol-exklusivt har jag aldrig spelat.
- Har spelat original Super Mario Bros, men det är enda Nintendo spelet jag någonsin spelat vad jag kommer på. Aldrig spelat ens en sekund av något Zelda spel t.ex.
- Aldrig spelat nåt Metal Gear, gillar inte smyga-spel.
- Aldrig spelat något Final Fantasy.

Etc etc, kan rabbla upp mycket som jag aldrig har spelat som bara finns till konsol, eller där typ 1 av 10 spel finns till PC.

Till PC har man nog spelat det mesta eller iaf prövat på. Enda noterbara jag kommer på är Half-life 1 och 2 (spelat typ en halvtimme av 2:an men det räknas knappt).

Skribent
Skrivet av damageinc:

Jag har aldrig spelat Sid Meiers Pirates vilket jag skäms en del över faktiskt

Nej nu jävlar blir det kölhalning!

Medlem

aldrig spelat counterstrike

Medlem

Bryter mot reglerna och kommer ut med en rejäl biktning:

Final fantasy 1 2 3 4 5 8
Resident Evil 3
Ocarina of Time (aldrig blivit vuxen i spelet)
Majoras mask
F-Zero
Super Mario Sunshine
Metroid Prime Trilogin
Skyward Swords
Pikmin 1 2 3
Half-life 2 Episoderna
Gears 2 3 4
Alla Halo efter 3
Fire Emblem (samtliga)
Nästan alla bärbara Zelda
Phantasy Star (samtliga)
Shenmue 1 2
Dragonquest (samtliga förutom 11 som har fått några timmar.)
Metal Gear Solid 3

And the list goes on...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

And the list goes on and on and on and on and on...

OMG! Vilken sten har du bott under det senaste decenniet

Medlem
Skrivet av maq777:

OMG! Vilken sten har du bott under det senaste decenniet

Haha, bra fråga. Dels var det World of Warcraft som fick mig att sälja de mesta av mina spel och konsoler, sedan har jag tyvärr haft svårt med mig själv och supit och knarkat i många år.

Dock positivt idag, köper massor av spel för låga summor och har många mästerverk att njuta av. ❤️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Haha, bra fråga. Dels var det World of Warcraft som fick mig att sälja de mesta av mina spel och konsoler, sedan har jag tyvärr haft svårt med mig själv och supit och knarkat i många år.

Dock positivt idag, köper massor av spel för låga summor och har många mästerverk att njuta av. ❤️

Som jag brukar säga om gamla spel. Bra spel är fortfarande bra spel. Bara fler spel för pengarna.

Medlem
Skrivet av maq777:

Som jag brukar säga om gamla spel. Bra spel är fortfarande bra spel. Bara fler spel för pengarna.

Håller helt med. Spelar Punchout just nu, och ska för första gången spöa Mr Dream/Tyson, och det slår mig, gång på gång, hur jäkla slipat och genialt gameplayet är.

Vågar dra till med att den begränsade grafiken ledde till så mycket bättre gameplay då än vi oftast får se idag. Med det inte sagt att upplevelserna idag inte är underbara på många sätt.

Men det var fan tajtare förr, och då menar jag inte min sambo.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bioshock,
Witcher 1-3 (äger alla 3)
Starcraft 2
FF13 (Hatar det bara spelat 20 timmar)
GTA 2-5

och säkert massa mer men ofta är det pga dom ej intresserar mig inte som typ Bioshock tycker det värkar tråkigt men sedan är jag less på fps spel i allmänhet spelar bara igenom dom fps spelen som ligger i backlogg.

Medlem

Frogger och Pitfall!


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

[quote postid="3918935" userid="326449" name="Freakon"]Men det var fan tajtare förr, och då menar jag inte min sambo./quote]

Ja det var fan bättre förr! Nu får man för mycket hjälp. Tryck där, dra här, press x for orgasm liksom.

Skriv svar