Minecraft får raytracing!

Robot
Minecraft får raytracing!

Nvidia ger tungdriven strålglans åt CoD, Wolfenstein, Bloodlines m.fl.

#cod, #gamescom, #metro, #minecraft, #nvidia, #raytracing, #rtx, #wolfenstein


Medlem

Finns någon moddare som även fixar ray tracing har jag för mig. Åtminstone något liknande.

Medlem

2009-2018: Köper 25-40K dator men enbart kör indiespel, Minecraft och gamla spel som Quake2 = idiot

2019: = geni, indespel som Kingdom Come samt Quake 2 och Minecraft med RTX hör till de mest krävande spel någonsin.

=D

Medlem

Raytracing till Minecraft?! Vad säger man... "You can't polish a turd".

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Raytracing till Minecraft?! Vad säger man... "You can't polish a turd".

Minecraft är kul för den med fantasi och vänner, eller vänner med fantasi.

Avstängd
Skrivet av Jonrei:

Raytracing till Minecraft?! Vad säger man... "You can't polish a turd".

Inte för att jag spelar det men grafiken är ju helt klart rätt unik och egen, typ Lego (som inte heller är speciellt snyggt eller verkligt).

Har kollat på rätt många RTX av/på och denna är nog den mest drastiska. Färgerna behöver dock pimpas lite, vet inte om jag tycker det gör sig så bra med dessa mer naturliga färger.

Medlem
Skrivet av McNord:

Finns någon moddare som även fixar ray tracing har jag för mig. Åtminstone något liknande.

Jo, "Sonic Ether's Unbelievable Shaders" heter det shader paktetet.

Dock har det inte stöd för RTX, utan det är en generell implementering som fungerar på alla kort. Förhoppningsvis kommer Nvidia's försök ha bättre prestanda, för till och med ett 2080 TI har problem att köra SEUS så bra som man skulle vilja. I alla fall om man inte drar ner grafikinställningarna.

Medlem

Grymt! Har länge hoppats på just Minecraft och RTX pga det är det mest spridda spelet och inte så krävande, så den breda massan ser vad RTX gör

Medlem

Är ray tracing något som endast kan användas för FPS? Inte sett det användas till strategi, plattform, eller fighting.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Raytracing till Minecraft?! Vad säger man... "You can't polish a turd".

Vill inte direkt påstå att minecraft är dåligt - tvärtom. Dock är det inte som många andra spel då det faktiskt mest är byggande och inte särskilt mycket "spel" as in adventure.
Spelar inte det själv men min son är sanslös i den..bygger datorer osv


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Vill inte direkt påstå att minecraft är dåligt - tvärtom. Dock är det inte som många andra spel då det faktiskt mest är byggande och inte särskilt mycket "spel" as in adventure.
Spelar inte det själv men min son är sanslös i den..bygger datorer osv

Ja, det är skithäftigt hur människor kan komma med så otroligt häftiga idéer. Men Minecraft har aldrig varit något för mig (därav kommentaren). Visst, jag kunde ha skrivit en något trevligare kommentar. Buuut, now it's out there...

Medlem

@Arcadia: Kan användas till i stort sett vad som helst.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Minecraft är kul för den med fantasi och vänner, eller vänner med fantasi.

Jag har vänner i min fantasi och tycker Minecraft är kul!

Medlem

Jag fantiserar om att ha vänner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar