Nämn en spelklassiker som du aldrig spelat

Medlem

Med tanke på den Rollspelsfanatiker jag är så..
The Witcher 3, så fort jag tar tag i det och börjar så kommer annat i vägen och jag glömmer bort det.
Prey, verkligen ett spel för mig men tiden räcker inte.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Vilket Prey, 2006 eller 2017? Inte för att jag skulle kalla något av dessa klassiker. Egentligen är nog båda ytterst mediokra. Men jag hade iallafall roligt med det senare.

Lol, efter att ha försökt dra mig till minnes samt läst inlägg i tråden så tror jag att jag i princip spelat *allt* som jag själv betraktar som klassiska spel och som inte varit "konsol-exklusivt" och inte heller varit (mer eller mindre) "multiplayer-exklusivt".

Medlem

Final fantasy VII... Pallar inte

Medlem

Har inte spelat ett enda Zelda-spel, Halo eller Pokemon. Har aldrig förstått tjusningen med dem heller.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Det är väl nästan lite dödssynd att säga här, men jag har aldrig spelat Quake.

Sen är det andra stora klassiker som Metal Gear Solid och som Halo som jag aldrig rört.

Blir nog Master Chief Collection så småningom tror jag!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Aldrig spelat Portal.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Centipede
Street Fighter (1)
Joust
Q*bert

Medlem

Final fantasy 7. Spelade Final fantasy 3 (som egentligen är 6:an) på SNES när det begav sig, men fastnade aldrig för det riktigt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

Har inte spelat nägot av nuvarande spel om de är exklusiva till konsol. Inget Nintendo-spel sen Gamecube. Inte spelat Diablo 2, The Witcher 3 (ska dock bli av någon gång), Starcraft: BW, Warcraft 3.

Missat många singleplayerspel som säkert är fantastiska, men jag spelar nästan bara multiplayer/co-op och har sällan ro att sitta och spela själv.


signatur

The cake is a lie...

Det som spel som smärtar mest att jag inte spelat är Suikoden 1+2 samt Parasite Eve. Tror jag har de spelen också, Suikoden på PSN och Parasite Eve i hyllan.

Annars har jag inte spelat: WoW, övriga onlinespel, GTA efter tvåan, Call of Duty/Medal of Honor (med något tidigt undantag), Quake, Diablo 1+2, Super Mario World, Starcraft, Warcraft, Minecraft, Silent Hill efter första spelet (har 2 och 3 i alla fall, har planerat att spela dom "i höst" i flera år nu), Halo (har spelat första lite på PC), Witcher, Half-life, Baldur Gate...


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Inte spelat ett enda Pokemon spel, missade dem totalt när jag växte upp o aldrig blivit något man kännt för å köra sedan dess

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Silent Hill efter första spelet (har 2 och 3 i alla fall, har planerat att spela dom "i höst" i flera år nu)

Snälla gör det denna gång. Fruktansvärt bra spel, riktigt läbbiga. De allra bästa skräckspelen har inga jumpscares...


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Aldrig kört något av Fallout spelen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Dohman:

Snälla gör det denna gång. Fruktansvärt bra spel, riktigt läbbiga. De allra bästa skräckspelen har inga jumpscares...

@Fader Konungen : Håller med. "Silent Hill 2" är ett av mina favorit-spel inom genren och passar perfekt att spela en mörk höstkväll.

Medlem

Alla Playstation exklusiva titlar.
Samt de flesta klassiker de senaste 6 åren. Har kunnat börja lite igen när ork och tid finns. Tex på switch. Samt dator.

Medlem

Jag har inte spelat något spel i dessa spelserier.

Final Fantasy
Metroid
Mega Man
Castlevania
Mario Kart

Sen inkluderar det även de flesta Nintendo spel. Jag har dock kört en del Snes spel.

Medlem

Majoras mask


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag blir aldrig förvånad över om någon inte spelat speciellt många spel. Jag menar 90%+(taget i luften med kan vara sant)av jordens befolkning har inte så mycket över för att spela spel ordentligt. 😋

Medlem

Aldrig spelat ett enda Kirby spel.

Medlem

System Shock 2, har aldrig spelat men det ligger i backloggen. Första Deus Ex är också där.

Skrivet av maq777:

Vilket Prey, 2006 eller 2017? Inte för att jag skulle kalla något av dessa klassiker. Egentligen är nog båda ytterst mediokra. Men jag hade iallafall roligt med det senare.

Nya är väl ändå inte mediokert? FZ gav det en 4a, och generella uppfattning är att det är ett väldigt bra spel.

Medlem

Oj oj oj.... föräldrarna satsade på PC tidigt så har endast spelat det som personen som satte upp datorn hade installerat. Efter det var det inga konsoller förens Xbox 360 för egen del. Så helt obevandrad i NES, SNES, N64, Gamecube, Playstation etc....


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Hmm, ja, det är några iofs, mass effect har aldrig lockat, så de räknar jag inte. Jag har aldrig spelar nåt Witcher-spel, fast jag skulle säkert gilla dem. Inget GTA efter GTA2 heller.

Medlem

Det är många klassiker som man inte har spelat antingen för att man inte hade rätt konsol eller eller en dator på den tiden när spelet var aktuellt.
Några exempel på saker som jag har missat:
Metal Gear Solid serien förutom 5an.
Sam and Max spelen.
Full Throttle.
Fallout 1 och 2.
Klassiska Star Wars spelen, missat nästan alla förutom Dark Forces 2 och nyare.

Och som någon tidigare skrev att de inte hade kört Witcher 3, jag testade det i någon timme och tyckte att det var stelt och dålig styrning på.

Medlem

Uncharted (Alla)
Witcher (Alla)
Fallout (1-3)
Final Fantasy (1-7), ska lira remake av 7:an dock. Har flera av de nyare också.
Deus Ex (Alla)
Zelda - Typ alla. Lirat "Link between 2 worlds" på 3DS och nu BoTW på Switch.
Sam and Max
System Shock 2
Prey (det gamla)


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Nya Prey är väl ändå inte mediokert? FZ gav det en 4a, och generella uppfattning är att det är ett väldigt bra spel.

Jag gjorde faktiskt lite research innan mitt inlägg. Båda hade bra betyg på metacritic (80+). Det roliga är att 2006 faktiskt hade bättre genomsnitt. Vilket för mig är j-kligt svårt att förstå.

Men, jag tog ändå i från tårna och kallade båda mediokra. Jag ville väl få lite uppmärksamhet. Kan vi inte iallafall vara överens över att väldigt få individer kallar dem klassiker?

Medlem

Jag har aldrig lirat ett Final Fantasy-spel. Det lär förmodligen inte hända heller


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag gjorde faktiskt lite research innan mitt inlägg. Båda hade bra betyg på metacritic (80+). Det roliga är att 2006 faktiskt hade bättre genomsnitt. Vilket för mig är j-kligt svårt att förstå.

Men, jag tog ändå i från tårna och kallade båda mediokra. Jag ville väl få lite uppmärksamhet. Kan vi inte iallafall vara överens över att väldigt få individer kallar dem klassiker?

Kan vi, de kan möjligen vara klassiker inom sin genre, men generellt så är de förmodligen inte det, nej.

Har inte spelat första spelet, men såg en "retrospective" av en kille som heter Noah Caldwell-Gervais som var väldigt ingående och verkar som att det är lite av en kult-klassiker men inte särskilt populära på så sätt.

Skriv svar