"Stort avslöjande" om Age of Empires i dag

Robot
"Stort avslöjande" om Age of Empires i dag
Medlem

Taggad!!! På fyran. Inte, direkt, på fler remakes. :<

Medlem

Mobilspel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Drömläget är aoe4 snart klar, blir kanon och tar och över pinnen från Sc2 som det ledande RTS och vi får äntligen se sjöstrider i ett e-sport spel

Medlem

Är lite sugen på ett nytt AOE, spännande vecka detta


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Geeks Gaming
Skrivet av inkui:

Taggad!!! På fyran. Inte, direkt, på fler remakes. :<

Same. AoE2 HD funkar helt utmärkt som de är.

Medlem

Bara Relic inte går bananas som i Dawn of War-serien. Med AOE vill man ju ha fokus på basbyggande, inte rusher eller hjälteenheter.

Bästa minnena av AOE2 är när man turtlar med Teutoner i en timme och sedan anfaller.

Jag menar alltså i single player, jag spelar inte multiplayer.

Medlem
Skrivet av Hulle:

Bara Relic inte går bananas som i Dawn of War-serien. Med AOE vill man ju ha fokus på basbyggande, inte rusher eller hjälteenheter.

Bästa minnena av AOE2 är när man turtlar med Teutoner i en timme och sedan anfaller.

Jag menar alltså i single player, jag spelar inte multiplayer.

Precis, är rädd att det blir "streamlinat" och de tar bort massa byggnader för att typ öka tempot. AoE är ju så skoj just för att det är lite långsammare än andra strategispel!

Medlem

Ja "stort avslöjande" passar knappast in på ännu en remake/remaster/whatever. Nytt spel annars kan det kvitta. Som flera ovan är inne på; tillbaka till rötterna tack. Inget MOBA-influerat och "fast paced".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Håller helt med. Det ska vara det som en gång varit kung med age of empires, inget-nytt-snabbt-hjälte-eller något annat knepig-spel! Stora baser, murar, många olika trupper, tydliga för- och nackdelar med lagen. Och wololo!!

Medlem

Blir det inte AoE4 så äter jag ett ark papper. Känns inte som att något annat hade vart värt att hypa såpass mycket. Ett nytt AoE Online? Usch..


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Tror inte dom är lika dumma som Blizzard. Är nästan säker att det gäller Aoe4

Avstängd

AoE 4... är taggad. AoE 1: Definitive Edt. släpptes på steam idag för övrigt!

Medlem

Jag tycker AoE 2: DE är tillräckligt med hype. 3an kommer bli spännande att se mer ifrån och 4an bryr jag mig 0 om just nu. Litar inte på att Relic gör ett bra spel och inväntar mer ifrån att de faktiskt visar gameplay...

Medlem

Jag kan definitivt tänka mig en remaster på trean - jag har älskat alla spelen i serien vid släpp och långt därefter, men trean är det enda jag kommer tillbaka till och fortfarande tycker är roligt att spela.

Med det sagt ligger en bra fyra högst upp på AoE-önskelistan. Hoppas Relic har lärt sig lite (läs: mycket) efter katastrofen DoW3.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Blev det inget avslöjande eller? Inte hittat nått om det på nätet.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Blev det inget avslöjande eller? Inte hittat nått om det på nätet.

Dom la ner 1min på att säga att AOE2DE kommer ut i November.
Om dom kallar det en stor nyhet så låter inte Diablo Mobile game som en dålig ide.
Får se om veckan visar några mer nyheter.

1
Skriv svar