Allmänt Mini konsol snack

Medlem

Som andra redan sagt så är det ju en rejäl miss att ha ett fast antal spel och ingen möjlighet att lägga till fler.

Hur är det ens möjligt att inga företag kunnat se ev $$$$$$$$ man kan få från att koppla in en liten store i det hela?

Kanske till och med istället för att den kommer med 25 spel så kom med 10 populäraste spel och ett bar download tokens för valfria spel sen kan man köpa fler?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Kontot avslutas
Skrivet av Verdurakh:

Som andra redan sagt så är det ju en rejäl miss att ha ett fast antal spel och ingen möjlighet att lägga till fler.

Hur är det ens möjligt att inga företag kunnat se ev $$$$$$$$ man kan få från att koppla in en liten store i det hela?

Kanske till och med istället för att den kommer med 25 spel så kom med 10 populäraste spel och ett bar download tokens för valfria spel sen kan man köpa fler?

Det kommer säkert en mini konsol med den möjligheten i framtiden.

Jag tror att PlayStation Classic skulle sälja bättre om Sony släppte exempelvis en ny version med den möjligheten.

Sega Mega Drive Mini har ju en lucka där man kan köpa en fejk kassett och sätta in bara för att det ska se ut som att ett spel sitter i. Så att andra nya möjligheter kommer med framtida mini konsoler tror jag verkligen på.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Eftersom Gameboy firar 30 år i år, är det någon som tror att vi skulle kunna få se en GameBoy Classic snart?


signatur

ゼルダの城

Medlem

Fråga angående mini-konsolerna som kanske redan tagits upp.
Fungerar orginalkontrollerna och orginalkassetterna till mini-snes? Det spelet som hägrar över den konsolen är ju supermetroid,minst 800kr på spelmässorna. Men får man konsolen med inlagda spel som är bra kan man ju kanske lunga ut lite mer..


signatur

I have spoken..

Kontot avslutas
Skrivet av Moxon:

Fråga angående mini-konsolerna som kanske redan tagits upp.
Fungerar orginalkontrollerna och orginalkassetterna till mini-snes? Det spelet som hägrar över den konsolen är ju supermetroid,minst 800kr på spelmässorna. Men får man konsolen med inlagda spel som är bra kan man ju kanske lunga ut lite mer..

Portarna för handkontrollerna är dolda bakom ett plasthölje på konsolens framsida.
Det är endast handkontroller som man kan koppla in via Wii Remotes som fungerar till både NES Classic Mini och SNES Classic Mini. Det är kontroller som Wii Classic Controller, Wii Classic Controller Pro, NES Classic Controller som följer med NES Classic Mini samt säljs separat och SNES Classic Controller som följer med i SNES Classic Mini.

Luckan för kassetter är endast dekoration på både NES Classic Mini och SNES Classic Mini så det finns inga kassetter som passar till dessa konsoler utan det är endast de förinstallerade spelen som man har tillgång till.
Men känslan är väldigt identisk med att spela på original hårdvara tillskillnad att det finns Suspend Points som ger möjligheter att ha fyra sparningar på varje spel och kan fortsätta där man senast spelade.

Många av dessa spel har ju gått väldigt mycket upp i värde så jag kan verkligen rekommendera att köpa dessa konsoler om det finns ett eller fler spel du vill få tillgång till.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Roten:

WHO släppte i april en ny rapport avseende hälsorekommendationer för barn, där man pratar om "skärmtid" - vilket omfattar tv, datorer och telefoner motsv. Barn upp till 1 år rekommenderas ej någon skärmtid över huvudtaget, 1-2 år enstaka minuter under dygnet och 3-4 åringar upp till 60 minuter (https://edition.cnn.com/2019/04/24/health/child-recommendatio...). WHO trycker särskilt på fysiska aktiviteter för barnen, men även vila. Jag har aldrig sagt att barn ska röra sig "non-stop", vilket du skriver.

Men spel då? Här måste man ha förståelse för hur hjärnan och psyket utvecklar sig hos barn. Våra hjärnor tar lång tid att utveckla sig och barn reagerar inte på samma sätt som vuxna. Men det är snarare dom psykiska aspekterna av spel som gör att det inte är lämpligt att barn spelar spel. Läs den här artikeln från Psychololgy Today, den är otroligt tydlig i sitt budskap och vetenskapen bakom det hela: https://www.psychologytoday.com/intl/blog/mental-wealth/20160...

Nej, spel är inte "viktigt för barns utveckling". Barn har utvecklats och växt upp under tusentals år utan spel - så det är inget som är "viktigt". Det finns så mycket annat som stimulerar barn - exvis genom att prata med sitt barn, att få den att fantisera och tänka, upptäcka och skapa, genom att leka och umgås skapar man de förutsättningar som barnet behöver. Det finns visserligen spel som vänder sig till unga barn som stimulerar fantasin, kreativt tänkande mm - men det finns så många andra bättre alternativ än spel för att uppnå samma resultat. Jag väljer alltid boken för datorn eller den fördummande ljudboken (vilket även gäller för vuxna)!

Det här har diskuterats flitigt tidigare här på forumet och många har svårt att förstå att det egna spelintresset som vuxen inte är så bra för sina barn, utan det är roligt att ens barn spelar tillsammans med mamma eller pappa. Men, det är i verkligheten att göra barnet en björntjänst - och visar på förälderns självcentrering istället för att hjälpa barnet att utveckla sig.

Det här upprör säkert många, vilka ser det här som kritik på deras sätt att uppfostra sina barn - vilket många föräldrar blir förbannade över. "Vem är du som har mage att kritisera mig - JAG vet väl bäst vad som är bäst för MITT barn?"

Spel har många pedagogiska fördelar. De stärker barnets språkutveckling och gör det lättare för dem att hitta sin identitet (precis som med film och böcker). De får även bekanta sig med digitaliseringen och utvecklar kompetens inom den, något som ingår i läroplanen och där det läggs allt mer fokus.

Du skriver själv att genom att leka och umgås så skapar man de förutsättningar som barnet behöver. Vad skiljer spel från lek? Vad är skillnaden på en digital berättelse från en bok? Vad är skillnaden mellan att spela TV-spel och brädspel?

Spel har funnits sen stenåldern, exempelvis kvarnspel. Det är bara det att idag så ser redskapen lite annorlunda ut jämfört med då, men i praktiken så är innebörden densamma. Samspel och utmaning. Att umgås med sitt barn och se till så att barnet har skoj, hur det än sker, är aldrig en björntjänst. Att du och barnet utvecklar en stark relation är det viktigaste. Det är grunden som ditt barns framtid vilar på. Utan den så löper barnet större risk för att utveckla psykisk ohälsa och personlighetsstörningar senare i livet. Barnets färdigheter går att utveckla hela livet, och det är där förskola och skola kommer in i bilden. Men tiden för att stärka relationen till barnet är väldigt begränsad.

Sen så ska man helt klart aldrig utesluta andra saker heller. En promenad i skogen bidrar till en viss utveckling och stimulans, att åka pulka på vintern eller mysa i soffan på kvällen en annan. Men att bara stimulera en och samma sak, dag ut och dag in ger inte mycket. Barn behöver variation, men måste också få möjligheten att upprepa saker för att lära sig, men det finns gränser för vad som är för mycket.

Sen så är det klart att många föräldrar blir upprörda när någon vräker ur sig (och helt felaktigt) hur barn uppfostras bäst. För mycket egen skärmtid är inte bra. Då får barnet igen att prata med. Men är du delaktig i ett barnets skärmtid på samma sätt som när du läser en bok eller leker, där du kan vara aktiv och ställa frågor om det barnet ser m.m. så finns det inget negativt i det rent pedagogiskt. Skärmen ska vara ett redskap, ingen barnpassning där du ger barnet en surfplatta eller slår på TV:n och går och gör något annat.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Spel har många pedagogiska fördelar. De stärker barnets språkutveckling och gör det lättare för dem att hitta sin identitet (precis som med film och böcker). De får även bekanta sig med digitaliseringen och utvecklar kompetens inom den, något som ingår i läroplanen och där det läggs allt mer fokus.

Du skriver själv att genom att leka och umgås så skapar man de förutsättningar som barnet behöver. Vad skiljer spel från lek? Vad är skillnaden på en digital berättelse från en bok? Vad är skillnaden mellan att spela TV-spel och brädspel?

Spel har funnits sen stenåldern, exempelvis kvarnspel. Det är bara det att idag så ser redskapen lite annorlunda ut jämfört med då, men i praktiken så är innebörden densamma. Samspel och utmaning. Att umgås med sitt barn och se till så att barnet har skoj, hur det än sker, är aldrig en björntjänst. Att du och barnet utvecklar en stark relation är det viktigaste. Det är grunden som ditt barns framtid vilar på. Utan den så löper barnet större risk för att utveckla psykisk ohälsa och personlighetsstörningar senare i livet. Barnets färdigheter går att utveckla hela livet, och det är där förskola och skola kommer in i bilden. Men tiden för att stärka relationen till barnet är väldigt begränsad.

Sen så ska man helt klart aldrig utesluta andra saker heller. En promenad i skogen bidrar till en viss utveckling och stimulans, att åka pulka på vintern eller mysa i soffan på kvällen en annan. Men att bara stimulera en och samma sak, dag ut och dag in ger inte mycket. Barn behöver variation, men måste också få möjligheten att upprepa saker för att lära sig, men det finns gränser för vad som är för mycket.

Sen så är det klart att många föräldrar blir upprörda när någon vräker ur sig (och helt felaktigt) hur barn uppfostras bäst. För mycket egen skärmtid är inte bra. Då får barnet igen att prata med. Men är du delaktig i ett barnets skärmtid på samma sätt som när du läser en bok eller leker, där du kan vara aktiv och ställa frågor om det barnet ser m.m. så finns det inget negativt i det rent pedagogiskt. Skärmen ska vara ett redskap, ingen barnpassning där du ger barnet en surfplatta eller slår på TV:n och går och gör något annat.

Jag anser att man bör se sig själv i ögonen och tänka på dels hur mycket skärmtid yngre barn utsätts för - hemma och i skolan/dagis och sedan vad för slags spel som barnet spelar och i vilken ålder.

Jag är inte emot spel, men man måste se dom med nyktra ögon. Bara för att jsg som vuxen tycker det är kul så innebär inte det att det är bra för barn (vilket det ju inte är). Att många föräldrar ignorerar detta är helt obegripligt.

Men, som du skriver, visst kan man hitta balans med spel, lek och utveckling. Och som du skriver, gör det tillsammans med barnet.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Kul tråd satt själv i helgen och fnulade på en liknande. Har nyligen köpt NES och SNES mini, är väldigt nöjd med båda. Mega drive mini är förbokad.

Ser gärna en framtid för dessa små maskiner. Dock vet jag ej hur det ska gå till rent praktiskt, kommer att bli en jäkla massa versioner med olika spel per version vilket skapar kaos.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas
Skrivet av Freakon:

Kul tråd satt själv i helgen och fnulade på en liknande. Har nyligen köpt NES och SNES mini, är väldigt nöjd med båda. Mega drive mini är förbokad.

Ser gärna en framtid för dessa små maskiner. Dock vet jag ej hur det ska gå till rent praktiskt, kommer att bli en jäkla massa versioner med olika spel per version vilket skapar kaos.

Okej. Skulle det gå så skulle du gärna för mig få ta över den här tråden.
Jag har tänkt försöka lägga till lite mer info, eventuellt bilder (men jag vet inte hur man lägger upp bilder) eller video klipp. Men jag känner dock att jag inte har så mycket tid för det heller.

Vad kul att du har skaffat dig både NES Classic Mini och SNES Classic Mini.
Jag har haft väldigt kul med båda dessa konsoler.
Vill också skaffa mig Sega Mega Drive Mini framöver, har dock inte förhandsbokat den.

Håller med att det skulle bli lite väl många olika varianter av mini konsoler om det ska vara en viss mängd spel per konsol.
Det skulle vara kul om det kom någon retro konsol som man kan köpa till de spel som man vill ha.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Jag brukar vara duktig på att skriva om vilken mini konsol som jag skulle vilja se nästa gång från Nintendo, men när det kommer till Sega så hoppas jag att nästa konsol blir en Master System.

Jag tror att den behöver en mini version precis som NES behövde det.
En konsol där man kan spara på alla spelen och inte behöva börja om från början nästa gång som man spelar.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Ge oss Amiga classic nu!

Gärna med:

Sid Meier's Pirates!
Crystal Dragon
Cannon Fodder
Majoriteten av Lucasarts spel
Logical!
The Settlers
Syndicate
Pinball Dreams, fantasies osv

NES, SNES och C64 mini är inskaffade så nu är det bara Amiga kvar för min del


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Kontot avslutas
Skrivet av Ariath:

NES, SNES och C64 mini är inskaffade så nu är det bara Amiga kvar för min del

Vad kul att det bara är en konsol kvar för dig

Själv har jag bara NES och SNES mini.
Men jag skulle vilja ha både Neo Geo mini och Sega mega drive mini med.

Playstation Classic är det ett stort frågetecken efter. Skulle helst se att Sony istället börjar om från början och släpper en bättre mini konsol.

PC Engine CoreGrafx Mini funderar jag på men ser inget lockande med den för egen del. Skulle kunna lära mig att gilla något av spelen till den, men skulle jag våga att ta den chansen?

Sen skulle jag vilja se och ha:
Sega Master System mini
Sega Saturn Mini
Nintendo 64 Classic Mini
GameCube Classic Mini
Gameboy Classic
Gameboy Advance Classic

Sen skulle jag nog vara väldigt nöjd.


signatur

ゼルダの城

Medlem

@ZeldasCastle: För min del får det gärna tillverkas retrokonsoller av alla sorter så alla kan få sig en släng av nostalgi. Jag kan tänka mig att köpa fler men grädden är Amigan


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Kontot avslutas

Jag kollade igenom listan över spelen till Sega Mega Drive Mini på deras sida tidigare idag, när min dotter (5år) blev nyfiken och ville se Castle of Illusion.
En bild på fodralet säger ju inte så mycket så jag tog och sökte därefter på trailer för spelet (eftersom att jag inte vill se någon genomspelning) men det jag hittade var en trailer för en remake av spelet istället.

Det gjorde mig dock ännu mer nyfiken på originalet samt att min dotter ville ha spelet.
Så man får se, det kanske blir ett köp tillslut. Bara att jag själv helst vill ha en Nintendo 64 Classic Mini om det släpps.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Idag kom vår PlayStation Classic.
Spelade lite Coolboarders 2 med min sambo och sen tittade jag på när hon spelade Mr Driller, Rayman och Destruction Derby.

Även att det inte finns så många spel som man är jätte sugen på att spela så finns det ändå några klassiker och andra spel som jag är lite sugen på att sätta mig och spela.
Så den är mycket mer prisvärd nu än vad den var när den släpptes.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Idag kom vår PlayStation Classic.
Spelade lite Coolboarders 2 med min sambo och sen tittade jag på när hon spelade Mr Driller, Rayman och Destruction Derby.

Även att det inte finns så många spel som man är jätte sugen på att spela så finns det ändå några klassiker och andra spel som jag är lite sugen på att sätta mig och spela.
Så den är mycket mer prisvärd nu än vad den var när den släpptes.

Min andra exemplar kom häromveckan, kan ej motstå att köpa när priset är under 300 kr med frakt (i samband med andra köp). Galet billigt i mina ögon

Tanken är att ha en original kvar för barnbarnen, medans en ska softmoddas. Måste spela Chrono Cross, bland annat, igen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas
Skrivet av Freakon:

Min andra exemplar kom häromveckan, kan ej motstå att köpa när priset är under 300 kr med frakt (i samband med andra köp). Galet billigt i mina ögon

Tanken är att ha en original kvar för barnbarnen, medans en ska softmoddas. Måste spela Chrono Cross, bland annat, igen.

Ja, jag känner också med mina mini konsoler att jag vill hålla de original och inte softmodda de med fler spel.
Däremot blev jag lite intresserad när jag hörde talas om True Blue Mini men det är ju för att spelen inte försvinner från konsolen och att man då spelar från usb stickan.

Men när jag fick veta att de gjorde ändringar i själva konsolen så att man inte kan softmodda den med något annat så kändes det lite tveksamt.
Och när jag läser om hur noga det är att man måste sätta in usb stickan när strömkabeln inte sitter i så blir jag också lite orolig att man ska råka göra något fel så att man förstör konsolen istället.

Men jag får se hur jag gör.


signatur

ゼルダの城

Medlem

@ZeldasCastle: Förstår din oro, jag själv brukar aldrig pilla med mina konsoler på något sätt av rädsla att ha i sönder dem. Tråkiga pengar ifall det sker. Denna gången kostar jag dock på mig att prova.

Trots att det känns det lite fel i själen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas

Jag spelade Tekken 3 igår och när jag hade låst upp Gon i Tekken Ball så stod det att det var något problem med Auto save. Så jag sparade som vanligt istället då men när jag startade spelet igen så hade jag inte Gon.

Jag läste om det problemet och det visade sig vara ett problem som kan finnas när man spelar emulerat.

Jag försökte om och om igen men det gick inte att spara efter att man hade varit inne på Tekken Ball. Jag stängde även av auto save utan något resultat men sen fann jag nog det som var problemet.
På minneskortet fanns det två sparfiler som hette One Character Left, så jag raderade den ena filen och sen lyckades jag ha kvar Gon.

Men detta är nog än så länge det värsta som jag har varit med om på PlayStation Classic.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Jag upptäckte en annan sak med PlayStation Classic när man spelar Metal Gear Solid.
När jag har fotograferat och sen ska kolla på bilderna så var de bara svarta.
Känns också som en bugg i emuleringen.
Sony hade verkligen för bråttom med att släppa PlayStation Classic.
Som tur vad har jag det spelet på Playstation 3 med.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Jag började tänka på när vi fick hem Playstation Classic så trodde min dotter att det var Sega Mega Drive Mini och frågade om det gick att spela de där Musse Pigg spelen. Det blir kul när man kan köpa den konsolen med, den ser väldigt bra ut.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Idag fick vi hem Sega Mega Drive Mini
Jag testade den lite förut och den verkar riktigt bra.
Jag har bara testat två spel än men jag får försöka ta mig lite mer tid senare.
Jag växte aldrig upp med Sega så många av dessa spelen är väldigt nya för mig.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Idag fick vi hem Sega Mega Drive Mini
Jag testade den lite förut och den verkar riktigt bra.
Jag har bara testat två spel än men jag får försöka ta mig lite mer tid senare.
Jag växte aldrig upp med Sega så många av dessa spelen är väldigt nya för mig.

Kul! Jag avbokade mitt exemplar då jag tyvärr behöver pengar till annat just nu. Men återkom gärna med fler intryck när du har umgåtts med den lite mer


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas
Skrivet av Freakon:

Kul! Jag avbokade mitt exemplar då jag tyvärr behöver pengar till annat just nu. Men återkom gärna med fler intryck när du har umgåtts med den lite mer

Jag är mer av ett Nintendo fan och växte aldrig upp med Sega så det är svårt att ge en rättvis bild av denna konsolen, men försöker att jämföra med de andra mini konsolerna som vi har.

Jag gillar att Sega har valt att man både kan använda sig av reset knappen på konsolen eller att hålla in start knappen i några sekunder för att gå till huvudmenyn.
Så vill jag snabbt byta spel så brukar jag hålla in start knappen, men vill jag istället spara via *Suspend Points så tycker jag att reset knappen är det bästa, det går snabbare och för mig känns det smidigare om jag vill ha en bra sparfil.

Det som också är bra när man går ur ett spel är att man kommer till en meny där man kan välja mellan att spara, ladda sparfil, starta om spelet, gå till huvudmenyn för att välja ett annat spel eller att fortsätta spela där man är.
Bara detta gör att jag tycker att Sega Mega Drive Mini är den bästa mini konsolen hittills när det kommer till en praktisk lösning när man ska byta spel.

Tyvärr har jag ingen direkt relation till spelen. Har ju exempelvis spelat både Tetris, Sonic the Hedgehog, Columns och Virtua Fighter 2 förut men annars kan jag inte så mycket om de flesta övriga spelen.
Jag försökte hjälpa min dotter med Landstalker förut som jag också har spelat på Sega Mega Drive Classics på Switch, men jag tyckte att styrningen kändes lättare att behärska på Sega Mega Drive Mini än vad den gjorde när jag spelade på Nintendo Switch. Det kändes som att det spelet var mer anpassat för handkontrollen till Sega Mega Drive än till modernare handkontroller.

Spelen flyter på riktigt fint, inte för att jag har så mycket att jämföra med men av vad jag har förstått så har M2 gjort ett väldigt fint arbete med emuleringen så att det ska kännas som om man spelar spelen på original hårdvaran.

* ursäkta om jag skrev fel namn men vet inte vad det kallas på Mega Drive Mini men jag använder mig av det namnet från Nintendo Classic Mini, tror att det är lättare att veta vad jag menar då.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Idag skulle PC Engine CoreGrafx Mini ha släppts.
Men jag har för mig att jag har läst att den är lite försenad, tills när vet jag inte.

Dock så verkar det som att den bara kommer säljas på Amazon :/


signatur

ゼルダの城

Medlem

@ZeldasCastle: Håller utkik efter den, men har fortfarande inte bestämt mig för vilken version jag ska köpa...
Vad tänker du?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Kontot avslutas
Skrivet av Roten:

@ZeldasCastle: Håller utkik efter den, men har fortfarande inte bestämt mig för vilken version jag ska köpa...
Vad tänker du?

Om jag köper den så blir det nog den europeiska versionen.

Har bara 2 stycken sådana spel på min Wii U i Wii mode och innan den utannonserades förra året så hade jag bara hört det amerikanska namnet på konsolen och visste inte att den hette olika i Japan och Europa, så jag har ingen större relation till dessa spelen, men vissa av spelen ser faktiskt ganska roliga ut.

Tycker dock att det är synd att flera av spelen är japanska original spel utan engelsk översättning men det kanske går bra att spela de ändå.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Varför skulle du inte våga det?
Även att man då ska äga spelen original om man vill gå den lagliga vägen men själv så dömer jag ingen även om man inte skulle ha det.
Tycker att det är bra att det finns olika vägar att välja.

Själv tycker jag dock att det oftast är bättre kvalité om man köper det original. Tredjeparts handkontroller via usb brukar vara väldigt plastiga av sig, i alla fall de som jag har testat och det känns mycket bättre att hålla i en original handkontroll.
Men det finns nog de tredjeparts handkontroller som är bättre med.
Sen har jag kollat videoklipp på RetroPie och det ser bra ut men jag tycker att det inte ser lika bra ut som via NES Classic Mini eller SNES Classic Mini av vad jag har sett. Så det är inget som jag har tänkt (i dagsläget) på att köpa själv men jag tycker att det är bra att alternativet finns.

Tycker kontrollerna från 8bitdo är helt okej, De behåller lite retrofrom samtidigt som att de tillåter nyare spel med.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Kontot avslutas

I onsdags så fick jag hem lite saker som vi hade köpt på CDON, där ibland var det en AC-adapter från Nintendo att ha till mini konsolerna men sen passade jag även på att köpa två stycken förlängningskablar för handkontrollerna.

https://cdon.se/hemelektronik/forlangningskabel-2-pack-till-w...

Kablarna fungerade väldigt bra och det var lättare att spela när man inte behövde sitta lika nära konsolen när man spelade.
Tittade först på 3m långa kablar men tyckte det var lite overkill, så jag köpte istället dessa på 1,8 meter.
Det enda som jag reagerade på var att det var lite trögt att koppla i och ur kontrollerna från kablarna.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Fick tidigare i veckan hem mitt Sega Mega Drive Mini och det har varit så väldigt värt det. Att få spela Shining Force och Streets of Rage 2 igen är bara så underbart.

Skriv svar