Inför recensionen – 12 minuter Control-gameplay
Mja,mje. Vet inte riktigt. Kanske blir bra. Tyckte gameplay såg lite, meh ut? Om storyn är riktigt bra kanske det kan vara något. Är inte så förtjust i blandning av riktiga skådisar i mellansekvenserna,
Exakt så känner jag. Finns bara en enorm "meh." känsla över det hela. För min del, om min backlog på något magiskt sätt försvinner, så är detta intressant i reabingen om 2-3 år.
I drank what?
Stay tuned när @Joakim Bennet återgår till tvrutan för ett program med kontroll.
Hur har vi gått från Max Payne till det här?
Är inte detta exakt som Quantum Break fast med en kvinnlig huvudkaraktär?
Varför väljer man att göra ett till spel med liknande koncept när det första inte sållde något vidare?
So many questions...
Ja verkligen. Att frivilligt välja att utveckla ett sånt här sömnpiller, det är som att studion vill gå i konka med flit. Oförklarligt.
Memento Mori
Jag är också riktigt taggad inför CONTROL! Har följt utvecklingen sen E3 2018 trailern! Äntligen något som är lite annorlunda, i alla fall sett på story och värld. Vad jag vet så är det första spelet som försöker sig på The New Weird-stilen. Får också en del SCP-vibbar, vilket jag gillar! Själv tycker jag minimalismen av deras banorna passar spelet, och jag tror Sam Lake har tagit inspiration av filmen Beyond The Black Rainbow när det kommer till huset. Allt från gamla TV-apparater, datorer och de välpolerade ytor (raytracing LOL).
Jag är ganska säker på att Sam Lake kommer leverera en intressant story och värld, frågan är om det blir ett bra spel också? Jag är nog en av de få som gillade Quantum Break, men inte för dess gameplay, för dess story och karaktärer. Det verkar som att Remedy tänkt om nu när det kommer till CONTROL och försöker få tillbaka fokus på gameplay efter kritik från QB. T.ex. så verkar de ha tagit bort "regenerating health" för att få lite mer fart på spelet (uppenbarlingen så verkar de inte lyckas, iaf i början av spelet, se FZ-klippet) och göra så att man kan bara få tillbaka liv genom att döda fiender. Ja, vi får se vad recensionerna säger.
@caffeineviking:
Du är inte ensam om att gilla QB, för en som gillar storyn i spel, framför endlöst grindas av monster med halvdana kontroller och noll story... så är QB kanon... slut bossen var lite halvdan... hade egentligen inget emot tv episoderna heller... det var ett intressant koncept, som man får anta att Microsoft ville ha med i spelet inte Remedy.
Många av de som klankar på Remedys spel, ser enbart action spelet inte storyn som bygger upp spelet, samma gäller Alan wake..
Med Max Payne hade Remedy en kanon story och en ny aktion mekanik med bullet time, som råkade komma passligt med The Matrix filmen. Men för mig är det storyn och dialogerna som står ut, inte pangandet.
Lika med förra artikeln att inte Control skulle ha något New game plus, perfekt enligt mig... Troligtvis skulle det förstöra själva story delen i spelet..
Kan någon nämna ett story drivet spel med New game plus, där inte dina vapen, färdigheter eller dylikt, förstör upplevelsen? Jag kommer inte på något på rak arm..
När lyfter embargot?
Jag skulle nog gissa på att den lyfter den 27:e Augusti, dagen spelet släpps. 505 Games brukar inte lyfta embargon innan spelen har släppts (enligt tidigare fall, där 505 har varit en publicerare). Har inte hört datum av andra nyhetssidor, så det här är ren (informerad?) spekulation från min sida självklart...
Denna trenden med att varje spel har en hälsomätare och pilar över fienden får gärna sluta.
Du kan stänga av allt i huden!
Varje film jag ser av detta spel får mig att bli mer och mer ointresserad. Är där någon substans alls i spelet? Känns som ett tech-demo som blev för dyrt så de fick släppa det som ett spel.
Remedy trycker otroligt mycket på storyn, så den blir intressant at undersöka.
När lyfter embargot?
15:00, måndag 26 augusti. Alltså dagen innan release.
Videon kändes rätt långsam och tråkig, inte den bästa videon för att sälja ett spel. Men jag ser fortfarande fram emot att spela det! Det finns inte speciellt många metroidvaniaspel som är i 3D, så det uppskattas starkt.
Videon är gjord av mig, och jag försöker ju inte sälja spel. Den är ett ganska snabbt hopklipp av olika sekvenser från de tvåtimmar jag hade med spelet, och försökte att inte spoila något.