Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Precis sett om första säsongen av Heroes - klart ostigare än vad jag minns men samtidigt väldigt charmig! Absurt lång säsong dock som klockar in på 20+ avsnitt. Säsong två har jag för mig kom mitt i någon sorts manusförfattarstrejk och därmed blev rätt kass, eller minns jag fel?

Medlem

Såg klart säsong 2 av den tyska Netflix-serien Dark som släpptes nyligen - betyg 9/10.

Detta har blivit en av mina favoritserier någonsin. Jag var lite nervös att säsong två inte skulle hålla samma klass som den första, men efter ha sett klart säsong två kan jag lugnt säga att den gör det. Herrejösses vilken åktur, från början till slut.
Det enda negativa jag kan säga är väl att jag inte var överförtjust med det som hände i slutet(och lite annat smått), men jag hoppas det kommer knyta ihop saker i den avslutande tredje säsongen.

Det här är en serie ni absolut inte får missa, det är något av det bästa som släppts i serieväg. Man kan väl beskriva serien som en blandning av Twin Peaks + en mycket mörkare variant av Stranger Things, typ. Men den är verkligen unik på sitt egna sätt.

Jag kan förstå att serien inte är för alla. En del skulle nog säga att den är lite långsam(tycker dock inte jag) och är alldeles för invecklad för sitt eget bästa. Sen är den ju också på tyska vilket kanske inte faller alla i smaken.(den finns ju dock dubbad, ehm)

Det blir väldigt mycket att hålla reda på ibland helt klart, men jag gillar det. Jag rekommenderar er att ha ett familjeträds-foto(https://i.imgur.com/Nz2kqVS.jpg) av karaktärerna bredvid efter ni har sett klart första säsongen för att hjälpa till med säsong två. Det kommer bli en hel del "vad i helvete?!" och "wtf?"-moment under seriens gång.

Gillar du en komplex,mystisk och atmosfärisk historia med fenomenala skådespelarinsatser så missa inte denna serie!

Teaser-trailer för Dark


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Såg klart jessica jones s3, måste säga att lägg inte ner tid på den skiten, urtråkig skurk och resterande tid av alla avsnitt är nästan bara padding.

-

Teasern för Owl house har nu kommit ut och det ser ut som att den kommer bli en värdig ersättnings serie för Gravity falls!

Skägg.
10 Chambers

Kollat tre säsonger Peaky Blinders, efter tips från Gurra. Sjukt bra!

Stilen, musiken och fantastiskt skådespeleri från alla familjemedlemmar. 4 av 5 rakblad i gubbkepsen.

Bra tips @Fezk, säg och gillade den första säsongen när den kom.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Devan:

@Tröjan: Jessica jones s3 finns nu på netflix.

Har sparat hela säsongen i netflix. Tänkte kolla den på flyget hem från Tokyo.
Hoppas den är lika bra som första

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kollat tre säsonger Peaky Blinders, efter tips från Gurra. Sjukt bra!

Stilen, musiken och fantastiskt skådespeleri från alla familjemedlemmar. 4 av 5 rakblad i gubbkepsen.

Bra tips @Fezk, säg och gillade den första säsongen när den kom.

Peaky Blinders är riktigt bra dom två första säsongerna, sen tappar den lite tyvärr enligt mig. Hoppas på att säsong 5 blir lika bra som dom två första. Gillar man Peaky Blinders kan nog Boardwalk Empire vara något att spana in, riktigt bra serie den också.

Kul att du gillar Dark, tjatar på vänner och familj att se den, dom missar något det av det bästa som finns i serieväg. Tycker det är alldeles för lite snack om den serien rent allmänt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Så jävla svårt att hitta sista säsongen av Matlock =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Chernobyl, Good Omens och Hanna.

Behöver väl inte precis säga något om Chernobyl, alla vet redan hur fantastisk den miniserien är. Good Omens är bra om man vill ha lite brittisk mörk humor, verkligen värd att se på - även denna en miniserie (sex stycken avsnitt). Hanna är även den helt okej, med Joel Kinnaman i en av huvudrollerna. Hans karaktär stjäler en bebis - Hanna - från någon hemlig bas och flyr upp i bergen, där han sedan uppfostrar flickan. Sedan går givetvis saker snett, men det bjuder upp till action i varje fall.

Betygmässigt blir det 9/10, 8/10 och 7/10 för dessa tre serier. Nu får man se vad man ger sig på härnäst!

Releasehästryttare

Vill tacka er som rekommenderade serien Dark, såg klart S1 nu och den va mycket bra!

Medlem
Skrivet av Devan:

Vill tacka er som rekommenderade serien Dark, såg klart S1 nu och den va mycket bra!

Kul att höra, säsong 2 är fruktansvärt bra den också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

@Fezk: Yes, skall troligtvis ge mig på den efter Stranger things S3 som kom ut nu

Skägg.
10 Chambers

The Sinner på Netflix. Habil deckare med Jessica Biel och Bill Pullman. Bara åtta avsnitt, så snabbt avklarad och den hade garanterat inte hållit för fler, även om det gick ganska snabbt på slutet. Försöker att vara mer mystisk än den har täckning för och Pullman försöker leverera detta genom att stirra drömmande ut i ingenstans. Det går sådär. Kul att se Biel, som jag bara sett med karaktärsattributet ”snygg” göra något lite annorlunda.

3 av 5 naglar.


signatur
Medlem

Stranger Things 3

Då var säsong 3 avklarad och det är den svagaste säsongen hittills enligt mig, den blev definitivt bättre under andra hälften. Manus och story var ganska svagt och jag är inte överförtjust i en del av nytillskotten i gänget.
Nytillskotten(även personen från S02) är ganska tråkiga, intetsägande och ibland irriterande samt att skådespeleriet var ganska medelmåttigt.
Humorn var bra till och från men föll ganska platt ofta, atmosfären och stilen är fortfarande skön och musiken går inte att klaga på. Men satan vad sista avsnittet grep tag om hjärtat för mig av någon anledning hehe, dom lyckades med känslorna där åtminstone.

Om man skulle ge säsongerna betyg så skulle det nog vara:
Säsong 1: 8.5/10
Säsong 2: 7.5/10
Säsong 3: nånstans mellan 6-6.5/10 som jag känner just nu


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers

Safe på Netflix, med Dexter Michael C Hall. En brittisk serie som ändå känns ganska så amerikansk, med beer pong-festande ungdomar och ett mystiskt mord som nystar upp en mörk historia i ett gated community. Helt okej story men med ett par skådisar som har svårt att leverera. Hall glider in och ur brittisk en accent som aldrig får sin förklaring och vissa riktigt märkliga beslut av andra karaktärer sänker helhetsupplevelsen. Svaga 3 av 5 seriemördare som blir familjefäder.


signatur
Medlem

@Zome0ne: Heroes säsong 1 var grym, visserligen rätt många avsnitt men de gör en bra uppbyggnad fram till sista avsnittet som är riktigt bra och som enligt mitt tycke även borde avslutat serien. Allt efter säsongsavslutningen på första är bortkastat då kvaliteten i manus gick ner exponentiellt. Jag och en kompis försökte se om serien för ett par år sedan men tröttnade.

Själv binge-kollade jag Stranger Things 3 i helgen. Tycker faktiskt s3 var bättre än förra säsongen, mycket tack vare den estetik och de känslor manusförfattarna spelar på. Också en bra build-up där sista avsnittet förmodligen är det bästa hittills i serien.

Medlem

Säsong 1 av Sabrina. Gillar hur den fortfarande är en tonårsserie, men mycket mörkare än happy-happy-joy-joy varianten från 90-talet.


signatur

I drank what?

Releasehästryttare

@Fezk: Håller med i stora drag, tycker dock s3 va bättre än s2, gillade inte 11 emo resa.

Ger s3 en 7/10, sevärt men inte fantastiskt.

Neverending story biten va ju det bästa

Releasehästryttare

The Boys 3/5

Jag gillade serien överlag, men det va många långtråkiga scener som kunde skippas, och hoppas till säsong 2 att det blir mer supe on supe action.

Veronica mars S1 4/5

Såg klart S1 av Veronica mars. En serie som jag helt missat när det begav sig och som jag nu retroaktivt testar och gillar starkt.
Anledningen till att jag gick tillbaks och testade den är för att S4 nyss kom ut och älskar Kristen bell i The good place.

Medlem

Jag gjorde misstaget att se klart Another Life på Netflix. Generellt sett är jag ett stort fan av science fiction och kan svälja ganska mycket vad gäller realism och knasiga beslut, men här ligger Another Life i en helt egen division. Synd med ett fantastiskt dåligt genomförande av ett intressant tema som hade kunna bli något av en blandning av Star Trek och Battlestar Galactica.

Releasehästryttare

@damageinc: Mm håller helt med, bra premise men uruselt genomförande. vill inte ens prata om den serien mer

Inaktiv
Skrivet av Diddy:

Själv binge-kollade jag Stranger Things 3 i helgen. Tycker faktiskt s3 var bättre än förra säsongen, mycket tack vare den estetik och de känslor manusförfattarna spelar på. Också en bra build-up där sista avsnittet förmodligen är det bästa hittills i serien.

Bingeade också s3 för nån helg sedan. Riktigt bra.
Alla säsongerna är bra imo. De gör ett så jävla bra jobb med atmosfären och musiken och för att vara barn så gör de sjukt bra ifrån sig i sina roller.

Det enda jag har att klaga på är att det inte finns mer. Jag vill ha MER!

Releasehästryttare

Amphibia 3/5

Så håller inte direkt med resten av imdb som ger serien 8.0/10, det är mycket mörk humor vilket jag gillar men det är ändå mycket i serien som stoppar mig från att ge den högre betyg.

https://www.imdb.com/title/tt8050740/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Medlem

Såg nyligen klart första säsongen av Kidding! https://www.imdb.com/title/tt7375404/?ref_=rt_li_tt
Helt klart en serie att rekommendera, för många av oss som vuxit upp med Jim Carrey i roller som Ace Ventura är det här verkligen en rak motsats. Betydligt mer allvarlig och känslomässig, en svart komedi i sin sanna form.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Såg precis klart säsong 6 av The 100. En klar uppryckning från säsong 5. Svårt att sätta ett betyg på serien då det är min guilty pleasure serie.

Medlem

Såg precis klart The Hot Zone. Serien är baserad på verkliga händelser. Ger den 3/5.
https://www.imdb.com/video/imdb/vi989314329/

Medlem

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex. Importerade blu-rayboxen från UK tidigare i somras och blev färdig med alla 52 avsnitt tidigare i veckan. 5/5.

Releasehästryttare

Infinity Train 4/5

Ruskigt bra serie som enbart inte får full poängpott på grund av att serien är för kort.

Missa inte!

Medlem

Stranger Things säsong 3

5/5
Denna serien är enligt mig helt suverän. Älskar hur de får allt att se så retro ut och storyn är riktigt bra. Top notch skådisar dessutom!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Ambassadör
League of Legends

@Devan: Kollar på The Boys just nu. Kommit halvvägs. Tycker den är helt fantastisk. Visst, inte en perfekt serie men ändå en frisk vind i superhjälte-genren. Tycker den fångar kopplingen till vårt samhälle med influencers och "image"-fixering. 4 av 5 från mig och rekommenderas starkt.

Vill även slå ett slag för Atlanta och Fargo. Två serier med lugnare tempo men en stämning som passar mig bra.

Medlem

Jag är en sån som aldrig kan börja kolla på en serie innan den är helt klar. Game of Thrones var en sådan så jag såg säsong 1-8 under semestern i ett maraton. Ok serie


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Skriv svar