No Man's Sky har nu VR-stöd och större multiplayer

Robot
No Man's Sky har nu VR-stöd och större multiplayer

Börjar infria hypen för tre år sen.

#hello-games, #no-mans-sky


Avstängd

En önskan gick i uppfyllelse i och med VR stödet. Så underbart.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Har inte hunnit testa så mycket ännu, men kan konstatera att det är mycket barnsjukdomar. Har sett på Steam discussionforums att det bombas med massvis av errors. Allt från att spelet inte går att starta till att ens bas och freighter är borta. Själv hade jag inga problem mer än att jag inte kunde koppla upp några av mina storage containers till ström så jag kunde öppna dom (ström behövs nu för att kunna ha din bas vid liv)...

Och sen hade terrängen magiskt expanderat in i min bas också, så fick ta fram skyffeln och slänga ut några ton jord igår.

Men annars upptäckte jag inga problem, spelade med en kompis och vill härjade runt rätt mycket men körde bara ett par timmar där vi fokuserade på att försöka få igång våra respektive baser, så vi lämnade aldrig planeten vi var på.

Medlem

Måste säga att NMS är nog årtiondets återhämtning
Jag spelar inte men blir glad att se något som började så illa faktiskt komma tillbaka!

Stort kudos till utvecklarna!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Spelade några timmar igår kväll (började ett nytt spel) och det fungerade fint för mig, några små buggar bara men ingen krash.

Det är dock många som har problem med krasher och buggar men ganska väntat med en så här stor uppdatering med så många ändringar. De har precis släppt ut en hotfix så vi får väl se om det hjälper.

För tidigt för mig att sätta betyg på hur spelet är nu men jag gillar det jag sett hittills, många förbättringar. Skeppen har blivit lättare att flyga, menyer tydligare och har många bra grafiska element nu, grafiken i spelet har förbättrats, prestandan i spelet har förbättrats (du får högre fps), hela tutorialen har fått en rejäl genomgång, mycket tydligare vad du ska göra och mer hjälp/tips för att hitta eller tillverka det du behöver så mindre brutal start vilket gör det lättare att komma igång med spelet.

Många många ändringar och förbättringar, jag har bara skummat på ytan än men spelet har helt klart fått en förbättring mot tidigare.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

...Skeppen har blivit lättare att flyga...

Jag tyckte helt tvärtom, kunde knappt styra mitt skepp. Allt kändes hur segt och trögt som helst, undvek att flyga för mycket igår för det gick åt helvete haha kanske beror på vad man har för skepp, jag har ju bytt från det startskeppet. Vissa skepp har ju sämre manoeuvrability så kanske det jag upplever med vad det nu är för skepp jag har.

Medlem

Att hoppa in i sitt skepp och flyga upp från en planet och se den nu mindre och mindre i vr är mäktigt. Synd att kontroller när man flyger i vr är katastrof! Konceptet är bra, riktigt bra. Men utförandet är däremot riktigt illa tyvärr. Tanken är att man med sina "händer" tar tag i styrspakarna, sen ska det s simulera att man håller i spakarna. Men de e så känsliga, och man hamnar i fel vinkel hela tiden så man spenderar tiden i skeppet med att hitta rätt grepp så att säga. Sen minsta lilla rörelse kan skicka iväg skeppet i oväntade riktningar.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Jag tyckte helt tvärtom, kunde knappt styra mitt skepp. Allt kändes hur segt och trögt som helst, undvek att flyga för mycket igår för det gick åt helvete haha kanske beror på vad man har för skepp, jag har ju bytt från det startskeppet. Vissa skepp har ju sämre manoeuvrability så kanske det jag upplever med vad det nu är för skepp jag har.

Jo har bara använt start-skeppet än i denna patch och det är definitivt lättare att flyga nu än tidigare, får se sen när jag provar andra skepp. Gör också stor skillnad om man uppgraderar motorerna på sitt skepp, men helt klart skillnad mellan olika skeppstyper.

Medlem

Jag har spelet på PC och mitt antivirusprogram tyckte att exe. filen var ett farligt virus och la den i karantän, nu kan jag inte ta bort den därifrån..

Medlem
Skrivet av PontusT:

Att hoppa in i sitt skepp och flyga upp från en planet och se den nu mindre och mindre i vr är mäktigt. Synd att kontroller när man flyger i vr är katastrof! Konceptet är bra, riktigt bra. Men utförandet är däremot riktigt illa tyvärr. Tanken är att man med sina "händer" tar tag i styrspakarna, sen ska det s simulera att man håller i spakarna. Men de e så känsliga, och man hamnar i fel vinkel hela tiden så man spenderar tiden i skeppet med att hitta rätt grepp så att säga. Sen minsta lilla rörelse kan skicka iväg skeppet i oväntade riktningar.

Jag har hört klagomål från flera håll gällande flygkontrollerna i VR, men jag tycker det funkar perfekt. Men upplever man som du att de är för känsliga läste jag att man kan justera detta.

Är på det hela nöjd med VR-upplevelsen hittills, förutom den extremt undermåliga grafiken (kör på PSVR). Hoppas på en PS4 Pro-patch som kanske kan förbättra lite grann i alla fall.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Att hoppa in i sitt skepp och flyga upp från en planet och se den nu mindre och mindre i vr är mäktigt. Synd att kontroller när man flyger i vr är katastrof! Konceptet är bra, riktigt bra. Men utförandet är däremot riktigt illa tyvärr. Tanken är att man med sina "händer" tar tag i styrspakarna, sen ska det s simulera att man håller i spakarna. Men de e så känsliga, och man hamnar i fel vinkel hela tiden så man spenderar tiden i skeppet med att hitta rätt grepp så att säga. Sen minsta lilla rörelse kan skicka iväg skeppet i oväntade riktningar.

Håller med! Jag gör så att jag använder DS4an när jag flyger, och Move-kontrollerna när jag går i fps. Skulle vara kul om det gick att flyga med dem också, men det känns som en begränsning i, dem snart, 10-år gamla kontrollerna

1
Skriv svar