Metro-författaren: Spelserien kommer att fortsätta

Robot
Metro-författaren: Spelserien kommer att fortsätta
Medlem

Skulle vara trevligt med en uppföljare, världen är ganska intressant och det finns nog ganska mkt lore att lägga till, plus att de fick kontakt (om jag minns rätt) med flera baser/överlevare. Dock vet jag inte hur de ska hantera öppen världs biten, minns att kartorna var rätt linjära fast med flera vägar (Crysis 2-3 typ?) Och att vissa kartor kändes ganska tomma men snygga 🤔

Något som jag är mer intresserad av i nu läget är om 1 år när spelet släpps utanför Epic store. Ifall de kommer ta full pris på Steam eller sänka det lite. Ganska intressant då spel oftast sänks i pris väldigt snabbt, ifall denna nya exklusiva deal förlänger "värdet" eller hur man nu ska säga.

Medlem

Jag som älskar serien, skulle se fortsättningen på vad som händer med våran gäng som överlevde resan, händelserna och hur det går utan viss karaktär som hadde ändå rätt så viktig roll genom 3 spelen. Kanske basbygge på nytt ställe, att göra en outpost som man försvarar mot nya hot. Ständig kamp om resurser och utförskandet av nya Vladivostok kan vara mäktigt


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Ja tack! Väntar ivrigt på Exodus DLC som vart utlovad denna sommarn... Gamescom?

Medlem

Vill gärna se mer av Metro. Gillar både böckerna och spelen mycket.

Medlem

Älskade 1:an och 2:an och ska ta mig för 3:an när backloggen tillåter, förhoppningsvis hinner det komma en rea innan dess.

Medlem

Hoppas de går tillbaka och gör spel i stil med 1an då. Exodus kändes inte alls lika bra (inte 2an heller men framför allt exodus).

Avstängd

Fint, men.. Steam or No Deal.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ja tack! Väntar ivrigt på Exodus DLC som vart utlovad denna sommarn... Gamescom?

Stämmer inte det som står här i artikeln vi kommenterar nu?

Citat:

Några ytterligare dlc:s till Metro Exodus blir det inte tal om, då Sam's Story var den andra och den sista.

Medlem

Skulle tro att fjärde spelet kommer handla om hur Artiom och spartanerna försöker övertala människorna i Moskvas tunnelbana att flytta till någon plats utan radioaktiv strålning och muterade djur.

1
Skriv svar