Fjärde gången gillt? Dead Island 2 byter studio igen

Robot
Fjärde gången gillt? Dead Island 2 byter studio igen

Spelet tycks lika intresserat av att dö som sin befolkning.

#dambuster-studios, #dead-island-2, #techland


Medlem

Vilken soppa. Själv känner jag att zombie-hetsen har dött ut och det krävs betydligt mer än en L4D-klon á la Overkill/WWZ för att man ska öppna plånboken.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gnällkuk
Skrivet av Arzei:

Vilken soppa. Själv känner jag att zombie-hetsen har dött ut och det krävs betydligt mer än en L4D-klon á la Overkill/WWZ för att man ska öppna plånboken.

Tyckte Dead Island hade just det. Inte som det här riktiga skitspelet som kom nyligen och släpptes på EGS, minns inte ens namnet på det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming

Själv gilla jag aldrig DL. Allt kändes så klumpigt och hatade att zombies spawna om hela tiden.
Men men vi får väl se. Känns dock som Duke Nukem över de hela xD

Medlem

Avskydde Dead Island - mest för att dina vapen gick sönder stup i kvarten och som nämnts ovan - de klumpiga kontrollerna. Oavsett vad så kan det inte vara lätt att ha en klar vision om hur man vill bygga spelet om man byter utvecklare stup i kvarten.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Gen
Medlem

Inga problem, vi har Dying Light 2 att se fram emot.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Avskydde Dead Island - mest för att dina vapen gick sönder stup i kvarten och som nämnts ovan - de klumpiga kontrollerna. Oavsett vad så kan det inte vara lätt att ha en klar vision om hur man vill bygga spelet om man byter utvecklare stup i kvarten.

Ja, hade vapnen haft bättre durability så hade jag gillat det mer, men i det stora hela så tyckte jag både DL och Riptide var ok för när de kom. Tyckte däremot inte alls om Dying Light, vet egentligen inte varför, det klickade bara inte.

ELF
Medlem

Hoppas de kan ro det i land.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Vilken soppa. Själv känner jag att zombie-hetsen har dött ut och det krävs betydligt mer än en L4D-klon á la Overkill/WWZ för att man ska öppna plånboken.

Fast det här är ju långt från de spelen du nämnde. Dead Island har mer gemensamt med State of Decay.


signatur

I drank what?

Medlem

Zombies/infekterade var roligt när det var nytt och lite läskigt att spela mot. Nu är zombies/infekterade mainstream och alla specialare uppträder ungefär likadana i alla spel. Dead Island 2 borde hitta på någonting unikt för att sticka ut från mängden eller bara strunta i att göra en uppföljare. Jag skulle vilja ha ett rent skräckspel där man kan spela med ett par vänner och fortfarande skita på sig.

Medlem

trodde detta var nerlagt sen länge.. frågan är om det kommer leva upp till hypen osv.. känns inte som man blir till sig när det gäller zombiespel längre.

Medlem

Lär nog bli en flopp som Duke Nukem Forever när det väl släpps.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har för mig att jag hade hyfsat kul i Dead Island med en polare, eller var det Riptide? Var så pass länge sen, minns inte mycket från dom alls.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ettans trailer är ju helt magisk.
Klart någonstans i toppen för en hypotetisk "dataspelsfilmsekvenser/cutscenes/intros/outros/trailers" lista.

1
Skriv svar