Rainbow Six major spelas nu

Skribent
Rainbow Six major spelas nu

Tydligen så pågår nu en major i Rainbow Six. Dag tre av turneringen idag, fortfarande gruppspel. Har inte mycket mer att säga, om någon vill förklara lite av spelet och hur det fungerar så kör på bara! Själv känner jag att jag inte direkt fattar vad som pågår, men tänker att det släpper om man ser ett par matcher.

Ska ge det en chans i alla fall.

https://www.twitch.tv/rainbow6

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag såg någon Rainbow Six Siege-final någon gång. Jag tycker kommentatorerna lyckades förklara spelet riktigt bra så det var riktigt spännande att kolla på! Aldrig spelat spelet så vet inte vad varje "operative" eller vad de kallas har för specialförmågor, men det verkar ju verkligen vara ett taktiskt spel, vilket gillas!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent

Ingen aning jag heller, bomb 1/bomb 2/defuser found/lost o.s.v. Det här med action phase är lite skoj dock tycker jag.

Har inte hunnit kika någonting faktiskt, mer men ska se lite grann nu innan sängdags tänkte jag.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Mmm måste sova också, annars skulle TI9 vara på tapeten! Så mycket att kolla på! Hela tiden!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent

Ja precis, det verkar vara högsäsong för turneringar i olika spel nu. CS-major drar igång om 8 dagar också.

Gällande Rainbox 6 så, om jag förstod rätt, så var det vilodag idag och slutspel drar igång på fredag.

Medlem

R6 Siege är faktiskt ett överraskande bra e-sportsspel måste jag säga, men jävlar vad det tar tid att förstå alla kartor. Eftersom man kan förstöra, och förstärka, väggar och golv så är varje karta och kunskapen kring den så himla viktig. Jag har producerat 6 sändningar av Rainbow six, och jag fattar fortfarande inte hela djupet i taktikerna

För den som undrar hur matcherna funkar så citerar jag min kollega: Bästa av 12 rundor där man måste vinna med 2 minst, annars går det till övertid till max 15 rundor. Så 7-5 är det minsta man kan vinna med utan övertid.

Bombplatserna byts runt i huset också, så det är viktigt för attackerarna att lokalisera platserna med sina drönare innan allt startar

Får ni mersmak så är nästa turnering inte långt bort. Det blir på DreamHack Montreal den 6-8 september, som mitt team håller i Sänds på samma kanal.


signatur

Videomupp

Medlem

Tack för tipset, hade missat detta. Riktigt underhållande att se på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Även om jag tycker det är sjukt synd att det inte finns ett riktigt Rainbow så är siege sjukt underhållande, vi kan nu mera spela 5st på kontoret tillsammans, riktigt nice.

Kul att kolla på med, men sjukt rörigt haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Även om jag tycker det är sjukt synd att det inte finns ett riktigt Rainbow så är siege sjukt underhållande, vi kan nu mera spela 5st på kontoret tillsammans, riktigt nice.

Kul att kolla på med, men sjukt rörigt haha.

Ja, just att det är så rörigt gör att det blir svårtittat tycker jag. Svårt att få en övergripande blick om vad som händer, saknar verkligen någon form av karta. Sedan blir det ju inte lättare av att det mesta verkar gå att skjuta/spränga sönder.

Fast det kanske ger sig om man kikar ett tag.

1
Skriv svar