Mojang skrotar planerna på Minecraft med superduper-grafik

Robot
Mojang skrotar planerna på Minecraft med superduper-grafik
Geeks Gaming

Och ändå finns det shaders som får spelet att se extremt mycket bättre ut som inte drar allt för mycket på datorn.

Medlem

Hoppas att de kan jobba lite mer med AI'n skulle vilja att mina villagers ( läs slavar) samlar mat och lägger det i en låda.

Releasehästryttare

Alla som köpt quad 2080 för att de förväntar sig att patchen skulle kommit nu:

Medlem

Det får jag ändå säga var årets spelrelaterade besvikelse. Visst finns det Sonic Aether etc men inte till Xbox som jag främst lirar det på. Ser inte fram att droppa bomben för kidsen som gått och väntat sedan det utannonserades.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Och ändå finns det shaders som får spelet att se extremt mycket bättre ut som inte drar allt för mycket på datorn.

https://user-images.githubusercontent.com/10100202/28210359-4...

De vill väl att alla ska få så lik upplevelse som möjligt oavsett om de spelar på en surfplatta med intel Atom eller en dator för 10 000kr. Kan inte tänka mig att det är en hyfsad speldator de menar skulle ha problem med det.
Avancerad grafik är ju inte anledningen till att någon spelar spelet ändå.

Medlem

Är väl ett tillägg och man kan stänga av det om datorn inte klarar det?

Förstår inte vad det var för problem med detta?

Ska inget spel ha ultra inställningar för alla kan inte spela det i dom inställningarna?

Medlem

Troligtvis för Microsofts nuvarande konsoler inte klara av det något vidare. One X kanske har grafik-prestandan men CPU-delen är fortfarande allt för svag.

Skulle inte alls förvåna mig om det istället blir en launch-title för nästa generation Xbox.

Medlem

För krävande för vem, Mojang?

Redaktör

Dålig underrubrik. Mojang säger "...the pack proved too technically demanding to implement as planned.", alltså inte att det skulle bli för krävande för konsoler/datorer.


signatur
KoP
Medlem

Tycker MC ser bra ut utan massa lull-lull. Utseendet har sin charm.

Medlem

KRÄVANDE!?!

Lösning: BYT FRÅN JAVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
1.14

@Halvars90: Kör du moddat (hopefully) Lr Java Latest eller Microsoft Launcher?

Javas Senaste 1.14, har typ det där vissa bybor även har roller.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Ambassadör
Xbox

Jag förmodar att största delen av målgruppen inte sitter på datorer med kraft nog helt enkelt och att man vill ha en så uniform upplevelse som möjligt över alla plattformar.

Med det sagt så kunde de gott släppt det till de plattformar som faktiskt klarar av det, det är ju så det fungerar med de flesta spel. Märkligt.

Dessutom är det illa att utannonsera något om man inte vet att det kommer fungera. Nä, dåligt skött.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Muthoz:

@Halvars90: Kör du moddat (hopefully) Lr Java Latest eller Microsoft Launcher?

Javas Senaste 1.14, har typ det där vissa bybor även har roller.

Jag kör Java omoddat (spelar inte så mycket). Byborna har yrken varav en är bonde som samlar mat och planterar om växterna, men de behåller det på sig själva och delar med andra bybor, de har ingen funktion där de samlar upp maten i en låda. Det är vad jag skulle vilja ha. Så jag slipper samla allt själv xD

Medlem
Skrivet av Muthoz:

KRÄVANDE!?!

Lösning: BYT FRÅN JAVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Först av allt, windows 10 edition kör inte Java, det kör C++. Gå och spela det då.
För det andra så vill vi som spelar moddat minecraft ha kvar våran java pga alla mods finns där. Dock är dom flesta som kör moddat på MC version: 1.10-1.12


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Muthoz:

KRÄVANDE!?!

Lösning: BYT FRÅN JAVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blir lite fundersam när Mojang säger att det blir för krävande - Spelet i sig är smått begränsat av garbage collection i Java - men rent grafiskt borde det aldrig bli tyngre än vad GPU'n klarar.

Det kanske tog stopp på kompetens, eller illvilja att använda sig av samma metodik som mod-communityn (shader injection)

1
Skriv svar