Need for Speed: Heat avslöjat i förtid

Robot
Need for Speed: Heat avslöjat i förtid

Med Volvo-besläktade elhybriden Polestar 1 i bilparken?

#ea, #need-for-speed-heat, #nfs


Medlem

Jag hoppas innerligt att de inte släpper en arkad-racer igen med värdelös styrning, utan att det blir lite mer åt det realistiska hållet så det känns som att man faktiskt styr en bil.

Men jag är skeptisk. De senaste NFS spelen har varit helt värdelösa i körkänsla.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Jag hoppas innerligt att de inte släpper en arkad-racer igen med värdelös styrning, utan att det blir lite mer åt det realistiska hållet så det känns som att man faktiskt styr en bil.

/\
This!!!
Det största felet på NFS spelen det senaste decenniet!

Anledningen till att alla spel fram till typ Most Wanted var kul o spela var körkänslan.
Det kändes som man verkligen hade kontroll på bilarna.
Lyckades man med att drifta genom en kurva snyggt så var det helt och hållet för att man var tillräckligt skicklig med att gasa, bromsa, och snurra på ratten.
Inte för att spelmotorn tog kontroll och gjorde en "snygg" drift åt en.

Sen att dem också använder gummibands-AI i senare spel förstör ju bara ännu mer. Det är ju som o kasta tärning för o se vem som vinner i ett race. Tar bort all känsla av tillfredsställelse då ens vinst eller förlust inte längre är upp till ens egen förmåga.

Medlem

Mitt största problem med de nyare spelen är att karaktärerna är tuffhäftigtbajsnödiga. Hon ser ju lite lätt ansträngd ut på bilden så jag vet inte om det blir bättre på den fronten. Förövrigt har jag haft rätt kul med titlarna om man överser story och karaktärer.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Mitt största problem med de nyare spelen är att karaktärerna är tuffhäftigtbajsnödiga. Hon ser ju lite lätt ansträngd ut på bilden så jag vet inte om det blir bättre på den fronten. Förövrigt har jag haft rätt kul med titlarna om man överser story och karaktärer.

Ingen körkänsla, tråkiga karaktärer och story, inte mycket som finns kvar då?

Medlem

Tror det blir svårt att toppa Forza Horizon 4 för min del. Bästa bilspelet jag spelat.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk
Skrivet av Puscifer:

Tror det blir svårt att toppa Forza Horizon 4 för min del. Bästa bilspelet jag spelat.

Får verkligen hoppas att de försöker själva denna gång och inte kopiera Horizon rakt av som med Payback och lägga en superkrystad story ovanpå. Verkar vara en blandning av NFS 2015 och Rivals , jag ställer mig tveksam.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Verka som Volvo bilen bli huvudbilen i detta Need for Speed spelet. Nu vill man se gameplay också när man har sätt trailern.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Öhhh.. Känns som om de har gjort det här spelet tidigare...

Gnällkuk
Skrivet av DJ-SAAB:

Verka som Volvo bilen bli huvudbilen i detta Need for Speed spelet. Nu vill man se gameplay också när man har sätt trailern.

Om fem dagar, på Gamescom blir det gameplay.

Skrivet av Phyrino:

Öhhh.. Känns som om de har gjort det här spelet tidigare...

Ser ut som en blandning av Payback och NFS 2015. Jag vet inte... det kanske kan bli kul. Hoppet är det sista som överger människan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

Lite mer info från Ben Walke postades på Reddit:
https://www.reddit.com/r/needforspeed/comments/cq9c1n/under_t...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Om dom kan ta delar från Most Wanted och Underground 1 & 2 komplettera det med bättre bilkörning istället för Arkad racing, så kan nog HEAT bli ett av dom bättre NFS spelen på länge

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Jag hoppas innerligt att de inte släpper en arkad-racer igen med värdelös styrning, utan att det blir lite mer åt det realistiska hållet så det känns som att man faktiskt styr en bil.

Men jag är skeptisk. De senaste NFS spelen har varit helt värdelösa i körkänsla.

NFS ÄR arkad. Men kan hålla med dig om att lite mer realism inte skadar. Men samtidigt om man vill ha ett sådant spel så finns det många andra att välja på. Jag hoppas att det inte existerar en karta där man måste åka till varje race. Det är helt värdelöst. Jag vill bara välj race och kör. Spelar Forza 4 för tillfället och irriterar mig på detta.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Jag hoppas innerligt att de inte släpper en arkad-racer igen med värdelös styrning, utan att det blir lite mer åt det realistiska hållet så det känns som att man faktiskt styr en bil.

Men jag är skeptisk. De senaste NFS spelen har varit helt värdelösa i körkänsla.

Skrivet av Dr904:

/\
This!!!
Det största felet på NFS spelen det senaste decenniet!

Anledningen till att alla spel fram till typ Most Wanted var kul o spela var körkänslan.
Det kändes som man verkligen hade kontroll på bilarna.
Lyckades man med att drifta genom en kurva snyggt så var det helt och hållet för att man var tillräckligt skicklig med att gasa, bromsa, och snurra på ratten.
Inte för att spelmotorn tog kontroll och gjorde en "snygg" drift åt en.

Sen att dem också använder gummibands-AI i senare spel förstör ju bara ännu mer. Det är ju som o kasta tärning för o se vem som vinner i ett race. Tar bort all känsla av tillfredsställelse då ens vinst eller förlust inte längre är upp till ens egen förmåga.

Sen när har NFS varit realistiskt? Är väl hela grejen med NFS att vara arkad och har varit så i stort sett alla NFS-spel jag spelat (sen 90-talet).

Most Wanted var verkligen inte realism nånstans.

Gummibandgrejen håller jag verkligen med om dock.

Skrivet av Maysay:

NFS ÄR arkad. Men kan hålla med dig om att lite mer realism inte skadar. Men samtidigt om man vill ha ett sådant spel så finns det många andra att välja på. Jag hoppas att det inte existerar en karta där man måste åka till varje race. Det är helt värdelöst. Jag vill bara välj race och kör. Spelar Forza 4 för tillfället och irriterar mig på detta.

Vet inte hur det varit senare, men NFS 2015 så var det ju en karta men man kunde starta race direkt också.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Sen när har NFS varit realistiskt? Är väl hela grejen med NFS att vara arkad och har varit så i stort sett alla NFS-spel jag spelat (sen 90-talet).

Most Wanted var verkligen inte realism nånstans.

Gummibandgrejen håller jag verkligen med om dock.

Vet inte hur det varit senare, men NFS 2015 så var det ju en karta men man kunde starta race direkt också.

Ja, de har alltid varit arkad, men de tidigare spelen var ju i alla fall en rätt schysst känsla när man körde bilen.
Nu har jag inte spelat det senaste men näst senaste spelade jag i typ 2 timmar innan jag tröttnade pga att körkänslan var helt obefintlig.

Det går att ha en go körkänsla i bilen, även om det inte är ett SIM.

Realism var ett dåligt val av ord. Men de tidigare spelen så var bilarna mycket bättre att köra.
Det är lite svårt att förklara, men jag är inte ensam om att tycka att styrningen i NFS senaste spel är bland det sämsta som gjorts i ett bilspel

Medlem

Gillade Need for Speed 2015 så hoppas på något åt det hållet. Blir dock till att skippa helt om det är lika mikrotransaktionsinfekterat som Payback var.

Medlem

En Volvo hybrid som cover car till NFS, tänk det i början av 2000-talet. Hade aldrig hänt

Medlem

@Loxus:
Som DeFeCT skrev. "mer åt det realistiska hållet". Ingenstans skrev vi att det skulle va 100% realistiskt, som en simulator.
Man kan göra ett arkad racing spel men ändå ha en känsla av realism.
O vad jag menar med "känsla av realism" är att man kan göra så att bilarna har tyngdkänsla, och framförallt att fysiken är förutsägbar.

Jämför Burnout spelen med till exempel NFS Underground 2.
Båda är arkad, men ändå känns Underground mycket mer realistiskt.
I Burnout så är det som om bilarna går på räls och undviker allt vad fysikens lagar innebär.
Men gamla NFS tog hänsyn till sånt som bilarnas vikt och däckens begränsade grepp med vägen.
Tog man en kurva för fort så gick det inte att trycka på bromsen lite snabbt för att gå in i en förprogrammerad "drift-mode", utan man vart pannkaka mot väggen istället.

Pansarknekt

Såg ju precis ut som det gjort ett tag nu :/


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Varför ett frågetecken om polestar? Den syns ju hyr tydligt som helst vid 1:08 i trailern... https://youtu.be/9ewiJJe_nYI?t=68

Redaktör
Skrivet av Demonsluger:

Varför ett frågetecken om polestar? Den syns ju hyr tydligt som helst vid 1:08 i trailern... https://youtu.be/9ewiJJe_nYI?t=68

Trailern fanns ej att titta på när nyheten publicerades.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Dr904:

@Loxus:
Som DeFeCT skrev. "mer åt det realistiska hållet". Ingenstans skrev vi att det skulle va 100% realistiskt, som en simulator.
Man kan göra ett arkad racing spel men ändå ha en känsla av realism.
O vad jag menar med "känsla av realism" är att man kan göra så att bilarna har tyngdkänsla, och framförallt att fysiken är förutsägbar.

Jämför Burnout spelen med till exempel NFS Underground 2.
Båda är arkad, men ändå känns Underground mycket mer realistiskt.
I Burnout så är det som om bilarna går på räls och undviker allt vad fysikens lagar innebär.
Men gamla NFS tog hänsyn till sånt som bilarnas vikt och däckens begränsade grepp med vägen.
Tog man en kurva för fort så gick det inte att trycka på bromsen lite snabbt för att gå in i en förprogrammerad "drift-mode", utan man vart pannkaka mot väggen istället.

"Fancy some gameplay? Be sure to keep an eye on the gamescom: Opening Night Live where you’ll get your first look of NFS Heat in action, including cops, day and night events, the garage, customization and our brand new handling model."

Vad det innebär återstår att se, men den är fokuserad på grip iaf.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar