Spiders: "Vi vill fylla tomrummet efter Bioware"

Robot
Spiders: "Vi vill fylla tomrummet efter Bioware"

Greedfall jämförs med kanadickernas klassiska titlar.

#greedfall, #spiders


Medlem

Hoppas de inte menar att gameplay kommer vara likt Dragon Age eller Knights of the Old Republic, det var verkligen inte de spelens starka sida. Det var världen, karaktärerna och storyn som gjorde de spelen.

Medlem

Med deras spel pp meritlistan så kanske man ska hejda sig lite innan man börjar jämföra sig med som en gång var en av världens bästa rpg skapare.
Om spelet blir riktigt grymt bra, först då kan man kanske gå ut med ett sådant uttlåtande. Annars blir man till åtlöje.. För många skapare har hypat upp sina spel för mycket innan release. Grova misstag ibland. Men hoppas verkligen detta blir bra

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fiddi:

Hoppas de inte menar att gameplay kommer vara likt Dragon Age eller Knights of the Old Republic, det var verkligen inte de spelens starka sida. Det var världen, karaktärerna och storyn som gjorde de spelen.

Första Dragon Age är helt okej. Spelas ju som diverse äldre PC rollspel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Med deras spel pp meritlistan så kanske man ska hejda sig lite innan man börjar jämföra sig med som en gång var en av världens bästa rpg skapare.
Om spelet blir riktigt grymt bra, först då kan man kanske gå ut med ett sådant uttlåtande. Annars blir man till åtlöje.. För många skapare har hypat upp sina spel för mycket innan release. Grova misstag ibland. Men hoppas verkligen detta blir bra

Det hoppas jag med.

Förhoppningsvis håller de igen nu tills release. Ibland kan det vara smartare att köra med låg profil och låta spelet tala för sig själv. 😊

Medlem

Bioware-magi...

Medlem

både bound och techno var ju klart bättre än all bioware släppt efter DA:O

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Första Dragon Age är helt okej. Spelas ju som diverse äldre PC rollspel.

Helt ok? Visst Dragon Age origins har ju bara 91% metacritic score och hyllas universellt som en av deras bästa titlar så visst kan man säga att det är helt okej. 😂😂😂

Moderator | Testpilot
Skrivet av kaealy:

Helt ok? Visst Dragon Age origins har ju bara 91% metacritic score och hyllas universellt som en av deras bästa titlar så visst kan man säga att det är helt okej. 😂😂😂

Haha! Mina vänner jäklas alltid med mig för att jag säger "helt okej" till saker jag tycker om


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av TheWarlock:

både bound och techno var ju klart bättre än all bioware släppt efter DA:O

Men var Technomancer bra utan jämförelsen med DA:O? Har för mig det fick väldigt svala recensioner.

Medlem

Tycker det här låter bra men blir nog att vänta ett tag med att köpa de, ca 1-2 patchar iaf... sen kommer jag säkert sitta dagen innan release å köpa de iaf men alla har vi våra laster...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Detta behövs mer av! Företag som tar över när andra tittar i kors och har glömt varför dom gör tv spel. Dom företagen kan kasta in handduken och börja göra mobilspel istället!

Medlem

Det jag sett ser intressant ut. Ska bli kul att se om de lyckas. Fler studios som kan skapa bra single player-spel är inte något dåligt. Jag har inte spelat deras tidigare titlar, men vet att de fått en del kritik. Förhoppningsvis har de lärt sig av misstagen.

Medlem

Är fortfarande sugen på att veta mer hur mp funkar i detta då jag tror det skulle vara kul att spela med sambon

Medlem
Skrivet av robbis:

Är fortfarande sugen på att veta mer hur mp funkar i detta då jag tror det skulle vara kul att spela med sambon

Finns det multiplayer? Har inte sett något om det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Finns det multiplayer? Har inte sett något om det.

Fått för mig att jag sett gameplay där flera springer omkring o fäktas mot mobs med namn ovanför skallen

Medlem

Oavsett resultatet, så älskar jag ambitionen. Go spiders!

Medlem
Skrivet av Gen:

Men var Technomancer bra utan jämförelsen med DA:O? Har för mig det fick väldigt svala recensioner.

det var klart underhållande spelat igenom flertal gånger. till skillnad från DA:I som är stelt känns rail roadat.

Technomance känns lite som gotic 3. underhållande men opolerat.

FM-guru
F.d. Sisyr

Bound by Flame var opolerat men faktiskt rätt trevligt.

Med det sagt får jag lov att säga att "Greedfall" kan vara en av de sämsta titlarna jag hört.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Med det sagt får jag lov att säga att "Greedfall" kan vara en av de sämsta titlarna jag hört.

Haha, det har du rätt i. Det låter som ett B-metalband. 😄

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Hoppas de inte menar att gameplay kommer vara likt Dragon Age eller Knights of the Old Republic, det var verkligen inte de spelens starka sida. Det var världen, karaktärerna och storyn som gjorde de spelen.

Gameplay kommer vara mer lik Dark Souls/God of War än Biowares äldre spel. Tycker det ser rätt så coolt ut iaf. Får hålla tummarna.

https://www.youtube.com/watch?v=McYaOqaFiFM

1
Skriv svar