Oculus-höjdaren Nate Mitchell lämnar Facebook

Robot
Oculus-höjdaren Nate Mitchell lämnar Facebook

Blir den sista av grundarna att lägga Oculus bakom sig.

#facebook, #oculus, #vr


Medlem

Trodde han hade lämnat för längesedan. Man har inte hört talas om honom på några år nu.

Inaktiv

@Maysay: Håller med. Minns man såg honom mycket i begynnelsen och en bit in men har inte sett onkel Nate på många år nu

Medlem

Används Oculus av den stora massan eller är det fortfarande väldigt nischat? Finns det några större AAA-spel som stödjer det?
Faan... jag vill ha ett nytt XWING i VR. Då köper jag dator och VR.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Används Oculus av den stora massan eller är det fortfarande väldigt nischat? Finns det några större AAA-spel som stödjer det?
Faan... jag vill ha ett nytt XWING i VR. Då köper jag dator och VR.

Quest säljs fortfarande i samma takt som dom tillverkas, har vart svårt att hitta hos ÅF sedan i maj.

Oculus finansierar ”AAA”-spel, men menar du platta AAA-spel som även stödjer VR finns t ex Fallout 4/Skyrim och No Mans Sky.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Används Oculus av den stora massan eller är det fortfarande väldigt nischat? Finns det några större AAA-spel som stödjer det?
Faan... jag vill ha ett nytt XWING i VR. Då köper jag dator och VR.

https://m.youtube.com/watch?v=6Rm8sbstvr4

Tror det är det närmaste du kommer Xwing VR just nu.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Används Oculus av den stora massan eller är det fortfarande väldigt nischat? Finns det några större AAA-spel som stödjer det?
Faan... jag vill ha ett nytt XWING i VR. Då köper jag dator och VR.

No Mans Sky släppte idag en patch med VR stöd som en av de stora grejerna. Har bara hunnit små testa lite, men av det jag har hunnit med så känns det helt ok. Ska prova köra lite mera VR läge ikväll efter familjen har gått och lagt sig

Kör dock inte med Oculus, utan Vive.

1
Skriv svar