Fall of the Samurai klipper navelsträngen till Shogun 2

Robot
Fall of the Samurai klipper navelsträngen till Shogun 2

FOTS låg såvitt jag vet aldrig som DLC till Shogun 2 och har heller aldrig krävt det för att spela. Det har varit stand-alone från dag 1.

Det enda man nu gjort var att lägga till 'saga' i namnet på spelet, för att särskilja det mer från S2


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

FOTS låg såvitt jag vet aldrig som DLC till Shogun 2 och har heller aldrig krävt det för att spela. Det har varit stand-alone från dag 1.

Det enda man nu gjort var att lägga till 'saga' i namnet på spelet, för att särskilja det mer från S2

Jag har det endast som DLC, tror det blev stand alone några månader efter att det släpptes som dlc?

Skrivet av sourblood:

Jag har det endast som DLC, tror det blev stand alone några månader efter att det släpptes som dlc?

Ja visst det visas som DLC till Shogun 2 i Steam men det har aldrig någonsin sålts som DLC till Shogun 2. Med andra ord har ingenting förändrats idag förutom namnförändringen och att man får alla DLC (förutom blood).


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Frilansare

Tack alla som påpekade missen, det är fixat nu.

Medlem

Gillar tanken på Troy, att man spelar ena eller andra sidan och bara försöker att hålla eller bryta belägringen under tio år känns som en kul avstickare. Man får prova att storma staden, sen vetefan om man tar emot den trojanska hästen som gåva men man vet aldrig 😎

Medlem

En bra expansion till ett ännu bättre spel

Avstängd

Oklart. Det enda man gör är alltså att byta namn på titeln? Det var ett stand-alone expansion till TW: Shogun II, om man även ägde eller köpte TW: SG2 så blev det inkluderat. Detta gäller fortf, dvs om man nu vill lira detta, Total War: Shogun II - Fall Of The Samurai (eller TW Saga: FoTS) så behöver man fortfarande ladda ner hela TW:SG2. Ytterst oklart.

Denna review ligger för mig högst upp på steam. Jag har ej provat Thrones of Britannia, men nog låter det vettigt:

"The decoupling of this game from Shogun 2 is complete BS. This is a blatant move to prop up the disaster that was the Total War Saga series by retroactively making a good game part of the Saga series."

OM man nu retroaktivt byter namn på titlar (har inget emot det egentligen) varför då inte byta namn på de gamla och sätta "Total War" framför? Har alltid stört mig på att katalogen ser ut så här:

Shogun: Total War
Rome: Total War
Medieval: Total War
Total War: Medieval II
Total War: Attila
Total War: Rome II

osv.. Framförallt när alla ändå hänvisar till alla namnen som "TW: X"

1
Skriv svar