Spela Counter-Strike- och Super Mario-mashupen du inte visste du behövde

Robot
Spela Counter-Strike- och Super Mario-mashupen du inte visste du behövde

Plumbing har än så länge lyckats undvika Nintendos advokater.

#counter-strike-global-offensive, #mod, #super-mario-bros


Medlem

Känns ju lite sådär att länka till olagligt material..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju lite sådär att länka till olagligt material..

Men haha...seriöst?
Börjar du böla över också till AMR2?
Fans gör remake på Metroid 2 och Nintendo VÄLJER att ta bort hela skiten och hota med stämning. Ett fan-spel som var gratis, personerna bakom det hela tjänade 0 kr på det.
Nintendo gav oss ett horribelt looking 2.5D Metroid 2 istället.
Gör om, gör rätt...

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Men haha...seriöst?
Börjar du böla över också till AMR2?
Fans gör remake på Metroid 2 och Nintendo VÄLJER att ta bort hela skiten och hota med stämning. Ett fan-spel som var gratis, personerna bakom det hela tjänade 0 kr på det.
Nintendo gav oss ett horribelt looking 2.5D Metroid 2 istället.
Gör om, gör rätt...

Skojade han inte då?

Undrar vad som händer med detta nu. Om Nintendo kommer skrota modden. De är väl stenhårda i dessa sammanhang.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

ELF
Medlem

Varför skulle Nintendo kunna vifta med knölpåkarna i detta sammanhang? Det är ju en bana/mod. Han har dessutom gjort assets själv.
"Plumbing is a Wingman map I've made using my previous Super Mario Bros assets."


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Varför skulle Nintendo kunna vifta med knölpåkarna i detta sammanhang? Det är ju en bana/mod. Han har dessutom gjort assets själv.
"Plumbing is a Wingman map I've made using my previous Super Mario Bros assets."

Det är väl IP snarare än texturer och assets, det är ju väldigt mycket som är tydligt var det kommer från.

// edit

Dessutom så är ju Nintendo-boxen ganska så Copyright-skyddad...

Som en parentes vill jag tillägga att jag inte tycker om att företag plockar bort moddar som dessa, tycker de borde finnas kvar. Men samtidigt så har jag förståelse för att en del länders copyright-lagar är som dom är och företagen då måste vara live väl nitiska.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Men samtidigt så har jag förståelse för att en del länders copyright-lagar är som dom är och företagen då måste vara live väl nitiska.

Fast gäller inte copyright när det handlar om försäljning osv? Vilket denna mod inte är
Jag menar, ifall jag som privatperson gör en mod som "hyllar" Nintendo eller något dylikt & INTE tjänar pengar på det, noll inkomst av modden, då gäller inte copyright längre väl?

Är lite liknande med TV-spel, DVD-filmer, VHS etc...det är för för privatbruk enbart! Att låna ut, eller visa/spela upp offentligt är strikt olagligt. Vad gör lagen/filmbolagen åt det, INGET, för dom är inte korkade som Nintendo i detta läge.
Samma sak med Youtube och Nintendo..Är man en populär streamer så får man NOLL inkomst när man spelar Nintendos spel. ALLA pengar tar Nintendo...fast man lixom gör reklam för dom...
Älskar Nintendo..men fan så illa dom beter sig ibland.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Fast gäller inte copyright när det handlar om försäljning osv? Vilket denna mod inte är
Jag menar, ifall jag som privatperson gör en mod som "hyllar" Nintendo eller något dylikt & INTE tjänar pengar på det, noll inkomst av modden, då gäller inte copyright längre väl?

Är lite liknande med TV-spel, DVD-filmer, VHS etc...det är för för privatbruk enbart! Att låna ut, eller visa/spela upp offentligt är strikt olagligt. Vad gör lagen/filmbolagen åt det, INGET, för dom är inte korkade som Nintendo i detta läge.
Samma sak med Youtube och Nintendo..Är man en populär streamer så får man NOLL inkomst när man spelar Nintendos spel. ALLA pengar tar Nintendo...fast man lixom gör reklam för dom...
Älskar Nintendo..men fan så illa dom beter sig ibland.

Om det tillåts ändras och/eller användas/etc för personligt bruk så står det i EULA. Annars får man inte kopiera oavsett om man tjänar på det eller inte.

Från Wikipedia:

"Upphovsrätt (också kallad auktorrätt) bygger på idén att den person som har skapat ett verk av en viss verkshöjd också ska ha ensamrätt att bestämma hur detta verk får användas."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Okej tack!

Medlem

Objection your honor, 90-talisterna var INTE ens torra bakom öronen när det började pangas i CS...

1
Skriv svar