I had a dream!

Backloggens befriare
I had a dream!

@Carl Johansson-Sundelius och du var med i den!

Hade en sådan sjuk dröm i natt, att Calle var på E3 och skulle täcka releasen av något nytt superhypat superhjältespel, där man kunde vara alla möjliga karaktärer, och där världen liksom anpassade sig till den man spelade. Och den här täckningen var ingen vanlig täckning, utan man kopplade upp sig med ett VR-headset, och så fick man se det POV från Calle, som ju såg det i första person VR.

Den första "hjälten" han testade, som inte är någon superhjälte på det sättet är manga/anime-hjälten Luffy (Ja, inte fanken heter han Ruffy iaf..!) ifrån One Piece, och eftersom att han ätit av Gomu Gomu frukten som gör honom till en gummiman, så blev hela världen som en hoppborg. Den andra som testades var Kirby, och världen blev liksom rosa och fluffig. Ja, sedan vaknade jag. Man kunde även prata direkt med Calle genom dessa headsetsen, och det var liksom meta på ytterligare nivå i att E3 var helt i VR, och så fick folk liksom slåss om att komma först till de nya spelen att spana in - vilket man gjorde genom att koppla in sig lite a la Matrix, fast med en kabel i tinningen, så Calle slängde sig ut när portarna öppnades och walljumpade som en tok, och hann först i världen in i det här spelet!

Efter att Kirby hade testats så vaknade jag...

Kände ändå att jag behövde sprida den här visionen vidare! Nu vet ni vad jag förväntar mig av nästa års E3-täckning!


signatur

Ad hoc addendum

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare

Japp! Men det var fett som tusan! Vi satt allihop där med våra vr-headset och följde Callle och pratade i mun på varandra!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Vem har INTE haft en våt dröm om calle liksom?

Ambassadör
Xbox

signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av robbis:

Vem har INTE haft en våt dröm om calle liksom?

Grattis! Men den här var väldigt torr! Förutom hypen för det här spelet som inte finns..!


signatur

Ad hoc addendum

Skribent

Haha, underbart Jag föreställer mig live-chatten i en Youtube-stream fast alla kommentarer istället vrålas i örat på streamern.

Alternativ titel: I huvudet på Calle Malkovich.

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

Jag hade en dröm om att FZ lade upp julkalenderklippet där Tomas Helenius gör den objektiva recensionen av Battlefield.


signatur

Burn in the light.

Redaktör
Skrivet av redruM:

Jag hade en dröm om att FZ lade upp julkalenderklippet där Tomas Helenius gör den objektiva recensionen av Battlefield.

På begäran!


signatur
Medlem

You´re weird!

Backloggens befriare
Skrivet av Jonny Myrén:

Haha, underbart Jag föreställer mig live-chatten i en Youtube-stream fast alla kommentarer istället vrålas i örat på streamern.

Alternativ titel: I huvudet på Calle Malkovich.

Ja, för Calle var det nog högst otrevligt! Jag hörde ju mest de andra som ett sorl i bakgrunden vill jag minnas.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Backloggens befriare
Skrivet av Bennii:

You´re weird!

Jag tar absolut inget ansvar för vad som pågår i min hjärna när jag sover! (jag har nog med vad som pågår där när jag är vaken 😁😁)


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Tomas Helenius:

Åh, det där var fantastiskt! Rent objektiv då alltså.


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar