Nästa Total War Saga-del ser ut att handla om Troja

Robot
Nästa Total War Saga-del ser ut att handla om Troja
Medlem

Intressant tidsperiod. Hoppas det stämmer. Antagligen kommer det vara med hjältar också.

Medlem

Frågan är ju om det igen blir samma motor som Atilla eller om dem använder deras senaste. Har tyvärr inte så mycket hopp om dem stackars mellanbarnsspelen som inte verkar få så mycket kärlek som CAs riktiga titlar. Längtar hellre efter Medieval 3 eller Empire 2.

Medlem

Låter riktigt bra, en intressant tidsperiod!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

mmmmyrmidons

Medlem

Nej.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Gillar tidsperioden, men tycker kanske att ett Medieval 3 eller Rome 3 står högre i kurs. Lär dock dröja länge med sistnämnda.

Tillsvidare njuter jag faktiskt av Three Kingdoms djup


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Lord Backstab:

Frågan är ju om det igen blir samma motor som Atilla eller om dem använder deras senaste. Har tyvärr inte så mycket hopp om dem stackars mellanbarnsspelen som inte verkar få så mycket kärlek som CAs riktiga titlar. Längtar hellre efter Medieval 3 eller Empire 2.

Håller med, känns lite som att de bara återanvänder saker de redan gjort och gör om lite istället för att bjuda på något nytt på riktigt, är väl lite tanken med Sagas antar jag iofs, ett sätt att dra in lite extra kosing utan lika mycket jobb för att hålla igång företaget mellan större releaser, tyvärr är det inte en era som intresserar mig så mycket men.. man får väl se. Hade hellre sett ett Saga-spel baserat på någon medeltida period, 100åriga kriget kanske.

(ett fullskaligt Medieval 3 är ju det jag egentligen vill ha dock, skulle inte klaga på ett Empire 2 heller).

Medlem

Tycker thrones fick för kyligt mottagande. Patchat å moddat är det hur skoj som helst, tycker jag iaf :).

Medlem

Tar fram min kristallkula och spår att spelet kommer kännas väldigt likt rome 2. Man kan undra hur många rome/attile spinoffs dom tänker sig att dom ska kunna släppa innan folk tappar intresse. Det ska förövrigt bli kul att för femtielfte gånger betala lite extra för blod dlc.

Medlem

NEWSFLASH! Total War saga: Fall of the samurai utannonserat!
https://www.totalwar.com/blog/a-total-war-saga-fall-of-the-sa...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Verkar som om nuvarande Fall of the samurai uppdateras till Saga version.

"The game will become A Total War Saga: FALL OF THE SAMURAI on Steam with a shiny new logo to match, and existing owners of the game will receive all DLC (excluding the blood pack) as a free gift."

Så det kan fortfarande dyka upp ett annat Saga spel!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

total fjasko kanske?

Medlem

Vänta, så dem gick steget längre. Inte bara en gammal motor men ett helt spel som redan fanns färdigt?? Nej förlåt, en helt ny logga har de ju knåpat ihop?! HAHAHA. CA, vad håller ni på med? Hade inget emot fall of the samurai som DLC och man kan ju visserligen remastra spel men det här är väl ett skämt.

Medlem

Jag vill gärna ha ett medieval 3 eller empire 2. Jag skulle inte tacka nej till ett total war under första världskriget heller.

1
Skriv svar