Kvällssnack: Vilket är det snyggaste spelet genom tiderna?

Robot
Kvällssnack: Vilket är det snyggaste spelet genom tiderna?

Gameplay is king, men ikväll fokuserar vi på titlarna som fick oss att tappa hakan.

#kvällssnack


Medlem

Jag tycker nästan vad än andra säger om downgraden i anthem från e3 så är det ett av de snyggare spelen jag spelat. Fattar inte vad folk klagar på.

Releasehästryttare

Tycker redan Borderlands 3 ser ruskigt snyggt ut och då har vi ju bara sett videor på det än.

Medlem

Jag kommer ihåg första gången jag spelade XIII. Det kändes som att jag var insugen i en serietidning (à la "Aha") med hur spelet såg ut och alla små detaljer som utmärker en serie. Ett exempel är när man har fiender som går omkring runt ett hörn och texten "tap tap" dyker upp där de går...

Medlem

"Crysis-snygga"
Battlefront 1 och 2 (nya) samt Battlefield 1. Spelar inga av dom men sjukt snygga spel.

"Snygga"
Zelda Wind waker
Journey
Another world
Blade runner
Monkey island


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Medlem

God of War utan tvekan

Medlem

I närtid är Horizon: Zero Dawn det första jag kommer att tänka på. Prologen och alltsammans i början är så vansinnigt vackert att det nästan gör ont att se på. Att en klen PS4 kan driva det är makalöst.

Ett annat spel jag har varma minnen av är Far Cry. När jag spelade det för första gången kunde jag inte tro att det var sant. Sandstränder, palmer, ljus... det kändes 'på riktigt'.

Ännu längre tillbaka i tiden var det cutscenes:en i WarCraft 2 som imponerade.

Honourable mentions går också till Quake 2, Skyrim och Riven.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Star Wars Battlefront 1 och 2 från Dice samt The Witcher 3


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Satt just och spelade Crysis 1 igen häromdan, jag tappade verkligen hakan första ggn jag spelade det och det håller än! Bra handling och grym grafik samt bra spelkänsla.

Gta V var ju fantastiskt när det kom, även BF3, Doom 2016. Sen gillar jag senaste Spiderman på PS4.

Älskar ljussättningen i Mincecraft!

Medlem
Medlem

Tror jag tappat hakan varje gång ett nytt Metal Gear har släppts. RE2 Remake var jäkligt snyggt också!


signatur

"Behold the pale horse. The man who sat on him was death, and Hell followed with him."

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Mario Kart 8

Just ja! Håller med, väldigt snyggt både estetiskt och tekniskt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Från ett tekniskt perspektiv är Crysis oslagbart, efteråt känns det mesta bara som mindre steg tagits.

Från ett artistiskt perspektiv är Heroes 3 en av mina favoriter.

Medlem

En gång i tiden när jag startade SWAT3 för första gången D:
Minns speciellt hur imponerad jag var av att de bar sina vapen i remmar och när man bytte vapen så försvann de inte bara magiskt utan hängde kvar där runt halsen när man drog pistolen ur hölstret!

Crysis, absolut! Kunde knappt tro mina ögon!

Sedan såklart The Witcher 3. Förutom att vara det bästa spel jag någonsin spelat så bjöd det in i en spelvärld så vacker och "levande" att inget kommit nära. Att bara vandra runt i skogen under ett svagt regn ger rysningar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Första Far Cry samt Crysis var båda stora tekniska hopp om man menar snyggt som i fotorealistiskt snyggt.

Medlem

The Division 2 är det snyggaste spelet hittills.

Medlem

Dungeon Master på amiga 500. Det blev ett inköp på 512 kB extra efter att ha sett en kompis lira det.
Defender of the crown. Att komma från C 64:an till amiga 500 kunde inte bli större när man fick se skillnaden på den grafiska kapaciteten som detta spel påvisade.

Fick även hålla i hakan första gången jag lämnade rymdstationen i Elite dangerous i vr-läge.

Medlem

Helt klart half life , inget spel har fått mig att tappa hakan i golvet som det gjorde förra seklet. När man kom ut ur tunneln till en avsats högt upp på ett berg och jetplanet flög förbi.. något helt nytt. Nostalgi på högsta nivå! Spelade om den banan otaliga gånger bara för att få uppleva det igen.
Vetifasiken om man vågar spela om hl nu, behåller hellre mina fina minnen än att få bekräftat att tiden sprungit ifrån spelet..
Men lite sugen är jag..
Vill bara springa igenom utan motstånd för att uppleva världarna igen. Ska vara orginal inte black mesa.


signatur

7900XTX
7800X3D

Testpilot

Svårt att slå äldre tiders grafikhopp då de gjorde milsvida kliv.
Numera är det helheten då de sätter ihop en bra värld med smådetaljer runt omkring som bygger en spelvärld som är mäktig , små iterationer som till slut bygger ett toppspel.

Doom är nog det som verkligen tog mig på sängen. Visst fanns det spel som såg snygga ut redan då men i Doom var det snygga även sömlöst och rörligt.

Den senaste tiden har Witcher 3 samt The Division 1&2 satt nya grafikrekord för mig.

Medlem

Jag måste säga att just nu ligger Dice bra till med Battlefront 1 o 2 samt de två senaste Battlefield.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Första gången jag såg Quake tappade jag hakan! Och Super Mario World 2 Yoshis Island imponerade kraftfullt!

På PC blev jag mäkta imponerad av Total War Medieval och sedan Rome!

Och visst var Wipeout imponerande när det kom!

På senare år är det väl BF1 som imponerat mycket.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Shining the Holy Ark till Sega Saturn.
Så snyggt att polaren satt med kontrollen i famnen och väntade på att filmsekvensen när man kom ut i den öppna världen efter första introduktionsgrottan skulle ta slut... Efter en stund upptäckte vi att det inte var någon filmsekvens utan att det var spelgrafik. Kommer fortfarande ihåg hur jag utbrast: Kan du styra!?

Soul Calibur till Sega Dreamcast såg makalöst mycket bättre ut än allt annat när det var nytt.

Sedan Crysis förstås och i nutid är Star Wars Battlefrontspelen i 4K det vackraste man kan uppleva.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det jag först kommer att tänka på är Gran Turismo 3, när jag precis skaffat min Playstation 2. Det var som från en annan planet mot vad jag spelat tidigare (hade ingen påkostad PC på den tiden). Reflektionerna i lacken, ekot i tunnlarna, träden, jösses! Motorljudet var ju inr emtckwt att hänga i julgranen, men det är ju inte vad detta handlar om.

Mer nutida är det framför allt Skyrim (vidderna, naturen) och Farcry 3 (vattnet!) wow:at mig.

Donkey Kong Country 2 var ju en jädra pärla till att vara snyggt på sin tid! Jo serru, lirade tvåan först och mest..

Inaktiv

Star Wars: Battlefront utan tvekan

Medlem

Har inte spelat de tidigare Battlefield-spelen, men när jag startade upp både Battlefield 1 och 4 så tappade jag hakan. Även när jag först spelade Destiny 2. Förutom dessa två så var även "Plague Tale of Innocence" och "What Remains of Edith Finch" något som verkligen stod ut.

Ska vi gå tillbaka till när jag väl hade köpt min första speldator som hade lite mer kräm i sig så vart jag galet förvånad över Left 4 Dead.

Medlem

Crysis får jag också säga. Sinnessjukt hur långt fram det spelet var i grafik.

Grafikfejs
Paradox Interactive

Min första WOW-upplevelse kommer från första Unreal, precis när man stapplat ut ur första rymdskeppet.

Jag menar, beskåda detta. Det har ju åldrats som ett fint vin!


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Supercars 2 på Atari ST/ Amiga

Medlem

Jag var extremt imponerad av Flashback när det kom. Allt rörde sig så satans snyggt. Earthworm Jim var en annan som också fick det att hisna för mig. Att man kunde göra sånna spel! På senaste år är det Cuphead och Hollow Knight jag fått de känslorna av.

Skriv svar