Andar/spöken tror ni på det?

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

nä, för sånt behöver man rakblad.

Pratar vi om Kent?

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av nolimitsoya.:

nä, för sånt behöver man rakblad.

Pratar vi om Kent?

För vissa är ju han en gud så det är mycket möjligt. Det finns ju inga bevis för att han inte är en gud....


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av noaxark:
Skrivet av Hukkie:

Du inser dock att som ateist, skulle du vägra i sten att erkänna att rosa elefanter finns även om någon visade dig en, har lite svårt att tro det faktiskt.

Varifrån får du detta? Tror du verkligen att någon person av betydelse någonsin skulle ha kallat sig ateist om definitionen var så korkad?

(OBS: Kallar inte DIG korkad här -- lägg märke till formuleringen )

Skrivet av Hukkie:

Och att säga att man agnostisk gällande rosa elefanter, faktiskt inte, jag är säker på att de inte finns, men samtidigt, visar någon mig en så kan jag erkänna mitt fel.

Hur skiljer det sig från att vara agnostisk enligt din definition? Inte alls, om logiken får säga sitt. Jag tror inte att du har läst mitt meddelande tillräckligt väl, eller förstått metaforen.

Skrivet av Hukkie:

De som är agnostiker väger inte de olika sidornas argument lika, de har en bestämd åsikt men lämnar helt enkelt möjligheten öppen att de KAN ha fel.

Vilken resonabel person som helst lämnar möjligheten öppen att han KAN ha fel OM ALLT. Det betyder inte att man måste göra iväg med fraser som "jag vet" och "jag är helt säker", vilket är konsekvensen av att göra utrymme i språket för löjliga "möjligheter" som aldrig kommer att ha någon praktisk betydelse.

Det finns flera definitioner och nivåer av agnosticism -- mitt argument var att DIN definition (som verkligen inte är den enda, som du verkar tro) gör ordet lika onödigt som att säga "det finns inga tomtar under mitt hus -- såvida rymdvarelser inte har försett dem med fasskiftare, jag egentligen är dövblind, de existerar i en tidsbubbla eller... ja, jag är agnostisk om tomtar under mitt hus, egentligen.".

Din användning av ordet agnosticism är varken effektiv eller logisk och bör inte uppmuntras, då den menar att olika metoder för att bedöma om någonting "är" eller "inte är" ska användas baserat på hur starkt folk känner för tinget i fråga. Jag upprepar: det finns lika lite anledning att uttrycka obetydliga reservationer mot A (Guds icke-existens) som det gör mot B (allting annat).

Ingen är agnostiker gällande allt, det handlar om vissa saker och ämnen man väljer att tro/inte tro på i livet. Jag använde enklare termer som elefanter eftersom jag inte orkar sitta och snacka om spöken, andar och allt vad det heter.

Så min användning av ordet bör inte tas bokstavligt helt enkelt, och det borde ha gått in rätt snabbt för de flesta.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Jag vet inte vad jag ska tro något mera, har aldrig trott på någonting men det som började för 3 veckor sen har fått mig att ändra uppfattning lite grann.

Vi har haft flera sk. "besök" dom sista veckorna, senast igår kväll... 2 stycken, ett par kvällar sen var det upp till 6 st. först ibörjan trodde jag att det var bara min hjärna som inbilla sig en massa skit men det är inte så min dotter har sett dom hela tiden, hon vågade inte bara säga nåt, rädd för att vi skulle skratta åt henne.

Det verkar som att dom skulle vallfärda hem till oss.

En konstig tendens verkar vara det att dom beter sig snällt och trevligt först men sen blir dom mer aggresiva och hotfulla.

Jaja, det var allt, så jag måste erkänna i mina 45 ålder att från en fullständig skeptiker har jag fått ändra mig något. har aldrig trott på nånting, man föds, lever och dör punkt slut

Medlem

Wabbit - ta kort!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag vet egentligen inte vad jag tror. Jag är rädd för spöken, men det handlar nog mest om min rädsla för mörker. Men samtidigt så känns det ju knappast troligt att spöken finns.
Men man vet inte vad man ska tro ändå. Har hänt mig lite scary stuff som får mig att undra ändå.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Wabbit lol


signatur

yolo

Inaktiv

Röstade nej men jag har lite respekt för det ändå.

Medlem

Att den här tråden dök upp på förstasidan är bevis för att zombier finns..

Backloggens befriare

Efter att ha levt mina första 21 år här på jorden mitt på en kyrkogård(jupp, även likt alla mina syskon sommarjobbat på densamma), så kan jag bara säga en sak, finns det, så är de väldigt tysta och lugna, och låter bli att störa.

Med det sagt, vet jag inte exakt vad jag tror, men jag har aldrig sett några bevis för att det skall finnas,


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Nej verkligen inte. Jag förstår vitsen och bakgrunden till både andar och spöken men det blir inte mer äkta än det mesta inom religion så noll och intet.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

123
Skriv svar