Sekiro: Shadows Die Twice har skeppats i 3,8 miljoner ex

Robot
Sekiro: Shadows Die Twice har skeppats i 3,8 miljoner ex

Stor efterfrågan på ninjor, proteser och obarmhärtig svårighetsgrad.

#FromSoftware, #Sekiro-shadows-die-twice


Medlem

ända felet på spelet var att det var för lätt, Annars var det kung spel.

Medlem

För att vara ett relativt nischat spel så är det mycket trevliga siffror, det glädjer mig. Ett fenomenalt spel!

Kommer nog låta lite tjatig men, ge oss info om Elden Ring på Gamescom nu för bövelen!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har nyligen börjat spela spelet. Och det här känns som ett spel dom länge velat göra som ligger dom nära till hjärtat i Japan. Mycket går att känna igen från liknande spel utanför dark souls med ninjor mm att göra.

Medlem

Weeebs!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Är mer för DS/BB MEN tycker fortfarande Sekiro var ett riktigt grymt spel!

Medlem

mer intressant hur mycket ett spel sålt o inte hur många har skickats ut.. det säger ju ingenting

Medlem

Ser att 7.7% har tagit platina i det

Medlem
Skrivet av blytung:

Ser att 7.7% har tagit platina i det

Måste väl ändå vara rätt hög % i jämförelse med många andra spel? Eller är det så att man tar platina bara för att det är just Fromsoft och det drar till sig en sorts gamers?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Måste väl ändå vara rätt hög % i jämförelse med många andra spel? Eller är det så att man tar platina bara för att det är just Fromsoft och det drar till sig en sorts gamers?

Jag fick 30 av 34 achievements bara av att spela igenom det grundligt en gång. Hade jag spelat klart min New Game + hade jag fått platinum (med lite grind på slutet). Att köpa alla skills är det enda ”jobbiga”.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Jag fick 30 av 34 achievements bara av att spela igenom det grundligt en gång. Hade jag spelat klart min New Game + hade jag fått platinum (med lite grind på slutet). Att köpa alla skills är det enda ”jobbiga”.

Låter ju inte farligt alls i jämförelse med andra spel när det kommer till platina. Kanske visar på att många inte tyckte att det var värt att spela igenom NG+ medan andra spel från Fromsoft brukar ju folk ligga på NG++++

Medlem

Sekiro är bara en, vågar jag säga blek, kopia av Ninja Gaiden 2004/Black/Sigma. T.o.m. kopierat den usla kameran. Bara gjort det lite lättare.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Måste väl ändå vara rätt hög % i jämförelse med många andra spel? Eller är det så att man tar platina bara för att det är just Fromsoft och det drar till sig en sorts gamers?

Jo det är en väldig hög % .Högre än God of War som är lätt.
DS3 har jag tagit platina på och den ligger på 4.9% också väldigt högt. Bloodborne över 5%

Mycket % snack här nu men det är ändån statistik som bevisar att spelen inte är über-svåra som folk gärna vill få det till.

Medlem
Skrivet av maq777:

Sekiro är bara en, vågar jag säga blek, kopia av Ninja Gaiden 2004/Black/Sigma. T.o.m. kopierat den usla kameran. Bara gjort det lite lättare.

”ok”

Medlem

@blytung: God of war hade ganska tjatiga collectibles som tar tid och är urtråkiga (jag vet, jag tog platinum) men sekiros var ganska enkel och rakt på. Du behövde inte kuta runt en massiv karta i flera timmar och kasta en yxa på massa gömda kråkor -.- ...... Jag fick alla utom ett achivement (steam) när jag bara spela för skojs skull i sekiro, tog aldrig den sista för jag bryr mig inte om steam achivements och jag blev trött på spelet.

Skrivet av maq777:

Sekiro är bara en, vågar jag säga blek, kopia av Ninja Gaiden 2004/Black/Sigma. T.o.m. kopierat den usla kameran. Bara gjort det lite lättare.

Jag kommer ihåg jag spelade Ninja Gaiden när det kom ut 2004, det fanns en boss i spelet som hette Alma som var helt omöjligt svår, slängde handkontrollen många gånger minns jag. Men det var fantastiskt när man klarade det.

Medlem
Skrivet av maq777:

Sekiro är bara en, vågar jag säga blek, kopia av Ninja Gaiden 2004/Black/Sigma. T.o.m. kopierat den usla kameran. Bara gjort det lite lättare.

Det tramsigaste jag har läst på länge. Låter bara som att du är riktigt dålig på Sekiro.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Och därmed basta!

Skrivet av Zulthar:

Det tramsigaste jag har läst på länge. Låter bara som att du är riktigt dålig på Sekiro.

Det är ju det som är grejen. T.o.m. en usel spelare som jag hade inga som helst problem med Sekiro. Alldeles för enkelt. Men i Ninja Gaiden fick jag, precis som @Espresso_Bengt, gråta mig till sömns vissa kvällar. Spelen är i övrigt väldigt lika, dock hade Sekiro tjänat på att vara lite svårare.

1
Skriv svar