Hyper Light Drifter & Mutant Year Zero är nästa gratisspel hos Epic

Robot
Hyper Light Drifter & Mutant Year Zero är nästa gratisspel hos Epic
Medlem

Mindre än ett år gammalt, det var inte så dåligt att erbjuda spelarna detta.

Någon som har åsikt om Seeds of Evil förresten?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Mutant Year Zero va väldigt generöst! Ska nog hoppa på den direkt när det blir gratis.

Medlem

Får man spelen för evigt efter man har tagit hem dem?

Skribent
Skrivet av Keima:

Får man spelen för evigt efter man har tagit hem dem?

Yes, så länge du genomför "köpet" medan spelen erbjuds gratis så är de dina att behålla.

Medlem

MYZ är ju riktigt jäkla mysigt. Kul med lite svenskt på listan också. Vore ännu MYZigare om det dök up på PS+ också.
Girig som man är...

...då får de väl snart slänga in halv-floppen Generation Zero, som hade så stor potential, också.. Men nej, hittills har det ju varit kvalitets-spel, så...

Medlem

Sjukt bra med Mutant Year Zero. Känns som en bra tid att vara gamer nu. Man behöver knappt köpa några spel alls. Mycket bra är gratis eller så testar någon prenumerationstjänst gratis eller betalar en spotstyvel för dem. Annat var det för i världen när man fick punga ut minst 300-400 kr för ett halvdassigt spel utan multiplayer. Visst det förekommer fortfarande men valmöjligheterna är större nu. Köper jag någonting till fullpris nu för tiden så är det för att jag vill stötta en viss utvecklare. Man kan ju undra lite dock hur/om det går ihop ekonomiskt.

Ingen som klagar på Epic idag?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ingen som klagar på Epic idag?

Shhhh, don't jinx it.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ingen som klagar på Epic idag?

Fucking jävla Epic. (anything to please the masses )


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ingen som klagar på Epic idag?

Misstänker att du trollade, men jag tänker svara ändå.

Det mesta som behöver sägas i den debatten har väl redan sagts, eller hur?
En del av oss tar inte i någonting som har med Epic att göra med tång, medans resten inte förstår vad den första gruppen klagar på.
Tror ingen av grupperna i fråga kommer att ändra åsikt i frågan bara för att någon går på om ämnet i ett forum.
Så låt oss vara överens om att inte vara överens, och låta debatten vila.

(Jag tillhör för övrigt den gruppen som av olika skäl ogillar Epic.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Säger bara Ooblets

Skrivet av Akronym:

Misstänker att du trollade, men jag tänker svara ändå.

Det mesta som behöver sägas i den debatten har väl redan sagts, eller hur?
En del av oss tar inte i någonting som har med Epic att göra med tång, medans resten inte förstår vad den första gruppen klagar på.
Tror ingen av grupperna i fråga kommer att ändra åsikt i frågan bara för att någon går på om ämnet i ett forum.
Så låt oss vara överens om att inte vara överens, och låta debatten vila.

(Jag tillhör för övrigt den gruppen som av olika skäl ogillar Epic.)

Nej du, inget trollande här, bara ett konstaterande att det var ganska tomt i kommentarsfältet över hur hemska Epic brukar anses vara; men det var kanske en öm tå för dig? Jag tycker vi lämnar ämnet och går vidare så att inte pixelvite uppstår.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av totamish:

Säger bara Ooblets

Vad *** är det med Ooblets? Är du en av de som kastar skit på utvecklarna för att de gjorde det ända smarta? Utveckla gärna vad du vill ha sagt här.

Medlem

Som vanligt levererar Epic! Inget nytt under solen.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tycker vi lämnar ämnet och går vidare så att inte pixelvite uppstår.

Då är vi alltså överens! Trevligt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Testpilot
Skrivet av Castor.T:

Mindre än ett år gammalt, det var inte så dåligt att erbjuda spelarna detta.

Någon som har åsikt om Seeds of Evil förresten?

Jag är också intresserad av kommentarer om Seeds of Evil DLC't. Om det ändrar spelet och om man då skall ge det en ny chans

Medlem

@anon_119148: Var Ironi då ingen klagade på Epic idag

Medlem

Hatar verkligen epic och deras affärsmodell, men deras gratisspel tänker jag definitivt norpa, skäms ej 😂

Inaktiv

@totamish: Okej tack nä det brukar vara en tidsfråga

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Mindre än ett år gammalt, det var inte så dåligt att erbjuda spelarna detta.

Någon som har åsikt om Seeds of Evil förresten?

De gjorde samma med Subnautica (dock var Subnautica i Early Access innan fullt släpp).

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag är också intresserad av kommentarer om Seeds of Evil DLC't. Om det ändrar spelet och om man då skall ge det en ny chans

Ändrar inget. Lägger till en mutant till. Annars mer av samma.


signatur

I drank what?

Gen
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Nej du, inget trollande här, bara ett konstaterande att det var ganska tomt i kommentarsfältet över hur hemska Epic brukar anses vara; men det var kanske en öm tå för dig? Jag tycker vi lämnar ämnet och går vidare så att inte pixelvite uppstår.

Det är en öm tå för många men som @Akronym säger har det mesta redan sagts och många orkar nog inte kämpa mer då Epic kör vidare på sitt race och struntar i vad folk säger. De är här för att stanna, vare sig man gillar det eller inte.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Nej du, inget trollande här, bara ett konstaterande att det var ganska tomt i kommentarsfältet över hur hemska Epic brukar anses vara; men det var kanske en öm tå för dig? Jag tycker vi lämnar ämnet och går vidare så att inte pixelvite uppstår.

Fast vad menar du att man ska kritisera om Epic idag som inte redan är sagt? Dom har släppt gratisspel i över ett halvår och deras affärsmodell har inte ändrats. Det är fortfarande ett väldigt genomskinligt försök att få folk att registrera konton så dom kan använda det som argument för att säga dom har en stor kundbas för att locka utvecklare till sin plattform utöver dom som dom redan betalar exklusivitet för.

Deras affärsmodell är fortfarande värdelös och personligen bojkottar jag dom men folk får ta sina egna beslut. Gratis är ändå gratis så jag förstår varför folk tycker om det. Man kan tycka att det är lite ironiskt dock att folk berömmer Epic för deras gratisspel som inte ger pengar till utvecklarna samtidigt som dom själva går stenhårt mot steam och säger att utvecklarna får mer pengar hos dom. Men det är ett annat ämne.

Testpilot
Skrivet av Mirage:

Ändrar inget. Lägger till en mutant till. Annars mer av samma.

Ingen skillnad i hur de balanserat spelet? Det var balansen i striderna som jag störde mig mest på.

Medlem

Hyper Light Drifter är ju sjukt bra - har ni inte testat det så är det ju definitivt läge nu.

Medlem

@Harakiri: Nej, jag märkte inte de ändrat något. Balansen i striderna var bra tyckte jag. Skönt att vissa var jättesvåra, man fick anstränga sig lite mer


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Yes, så länge du genomför "köpet" medan spelen erbjuds gratis så är de dina att behålla.

Eller tills Epic tar bort dem som de har gjort med tidigare "gratis" spel.

Medlem

Någon som har pejl på vilken tid på dygnet gratissläppen blir tillgängliga i vårt avlånga land?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

12
Skriv svar