Dirt Rally 2.0 har fått VR-stöd på PC

Robot
Dirt Rally 2.0 har fått VR-stöd på PC

Men ingen version planeras till Playstation VR.

#Codemasters, #Dirt-rally-2


Medlem

Men ÄNTLIGEN!
Jag köper!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag hade velat ha outrun med VR


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Funkar det bättre än VR-stödet i ettan? Är ju totalt omöjligt att få mer än ett biografläge vilket är helt värdelöst.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Funkar det bättre än VR-stödet i ettan? Är ju totalt omöjligt att få mer än ett biografläge vilket är helt värdelöst.

Du kör vive då antar jag? När jag spelade dirt vr i vive behövde man hålla på med lite speciallösningar för att stödet egentligen var för oculus. Typ lura systemet att man har oculus. När det väl var fixat så fungerade det bra för mig.
Och det är Biografläge fram till du startat racet.

Medlem

VR i all äro... men vill ha ett komplett spel från dag ett utan dessa säsongspass.Får ta och vänta på att skaffa "game of the year" utgåvan. ^^

Medlem

Nu blir det köp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Arzei:

Funkar det bättre än VR-stödet i ettan? Är ju totalt omöjligt att få mer än ett biografläge vilket är helt värdelöst.

Med oculus är Dirt rally en av de bösta och mest trovärsiga VR upplevelser jag erfarit! Så mest teoligt har du inte fått till inställningarna som nämns ovan!

Det är definitivt värt besväret, verkligen en upplevelse!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming

Är det inte hög kräkvarning på VR i ett rallyspel? 😱
Vänder sig i magen bara jag tänker på det och då blir jag normalt inte ”VR sjuk”

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Är det inte hög kräkvarning på VR i ett rallyspel? 😱
Vänder sig i magen bara jag tänker på det och då blir jag normalt inte ”VR sjuk”

Det tar ett par omgångar för att vänja sig, men när man väl vant sig så kan man köra barrelrolls utan att känna av det. Om man inte har otur och inte lyckas/kan vänja sig, vissa kan tydligen inte.

(Var fruktansvärt lätt åksjuk i början)

Ett tips när man vänjer sig. Sluta innan du mår illa, ta ett par timmars paus och kör en stund till. Utmanar man ödet så är dagen iprincip förstörd.
Ingefära är också ett ganska hett tips.

Medlem

Yes! Då väntar jag ännu mer ängsligt på min Yaw VR-stol nu... nnnhhggaaaaa

Seriös fråga: någon som kan tipsa bra ratt och pedaler?

Medlem
Skrivet av sebrock:

Yes! Då väntar jag ännu mer ängsligt på min Yaw VR-stol nu... nnnhhggaaaaa

Seriös fråga: någon som kan tipsa bra ratt och pedaler?

För relativt (det är ingen billig hobby 🤣 ) lågt pris så kan jag inte annat än lovorda Thrustmaster.
När jag simmade som mest hade jag en T300 ratt med T3PA-Pro pedaler o TH8A växelspak. Allt från thrustmaster, hög kvalite och fantastisk känsla!

Det finns mycket dyrare alternativ, och även såklart billigare. Växelspaken är kanske inte så viktig men pedalerna är helt fantastiska och ökar körglädjen nästan lika mycket som ratten själv!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Blir köp nu. Gött gött.

Medlem

Hade gärna köpt det om det hade kommit till PS4 i VR där jag har både ratt och VR brillor.

1
Skriv svar