A Way Out har sålt över två miljoner exemplar

Robot
A Way Out har sålt över två miljoner exemplar

Hazelight Studios firar ny milstople för deras kooperativa lir.

#awayout, #2million, #a-way-out, #hazelight, #josef-fares


Medlem

Tyvärr rent skärp till spel, men underhållande nog att ta sig igenom med lite öl till.

Härligt! Underhållande och mysigt spel !

Medlem

Välförtjänt. Visst finns det en del brister i spelet, men vissa scener håller otroligt hög klass. Sjukhusscenen till exempel var extremt välproducerad.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

tyckte spelet var en besvikelse.
i alla trailers och liknande verkade det som det skulle vara mer action.

skit i spelet och kolla tango & cash med nån polare ist, kmr vara 1000x mer underhållande.

Medlem

Kommer inte ihåg exakta vad det var men det ska noteras att EA räknade med en total försäljning på 500-750K.

Medlem

det är ett helt okej spel att lira igenom med polarn och ett par bira


signatur

//monster

Helt okej spel, en 3/5! Speciellt slutet är riktigt bra. Men det va ibland lite väl mycket fokus på att visa upp gameplay mekaniken med två spelare. Spelet och alla moment va uppbyggt kring detta, att visa hur ballt det är med två spelare, vilket det är delvis, men det blir inte lika komplett som ett riktigt bra action äventyr pga detta kanske.

Det är fantastiska siffror från en tämligen liten studio.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det är fantastiska siffror från en tämligen liten studio.

Öh? De har ju EA bakom sig? Eller är det bara vissa studios som får ta skit pga detta?

KoP
Medlem

Grattis! Välförtjänt! Hade skitkul ihop med polaren då vi lirade igenom. Ska bli spännande att se vad deras nästa projekt blir.

Medlem

Rimligt prissatt om jag inte minns fel, och så kan ju spelare två lira gratis. Då kan man ha överseende med en hel del. Spelet var ju trots allt underhållande under sina 5-6 timmar, även om vissa scener var lite långdragna.

Inte i närheten av vad de lyckades med "Brothers", men ändå helt klart värt att lira igenom i min mening.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Rimligt prissatt om jag inte minns fel, och så kan ju spelare två lira gratis. Då kan man ha överseende med en hel del. Spelet var ju trots allt underhållande under sina 5-6 timmar, även om vissa scener var lite långdragna.

Inte i närheten av vad de lyckades med "Brothers", men ändå helt klart värt att lira igenom i min mening.

Brothers gjordes av Starbreeze. Kan iofs vara gamla gardet som Fares har samlat ihop till Hazelight.

Medlem

Älskar spelet.
Spelat igenom det 2 ggr med två olika polare.
Helt klart en 4/5.
eftersom spelet va billigt så är det helt klart värt det. Spelas bäst i en soffa med snack, pizza och öl, och en bra kompis så man spelar tillsammans och väntar och är intresserad av vad som sägs.
ca 6 timmars speltid.
Önskar mer spel med splitscreen som inte är fps (även om det är lite i detta) med story. där det känns att man kommer framåt.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Brothers gjordes av Starbreeze. Kan iofs vara gamla gardet som Fares har samlat ihop till Hazelight.

Jo, som du säger är det huvudsakligen samma utvecklare under annat namn bara... och så klart Fares.

Brothers står till och med listat på Hazelights hemsida.

Avstängd

Inte köpt det, men lirade det via Origin Access Premier. Jag o min polare hade inga höga förhoppningar och blev positivt överraskade.

Medlem

Minispelen fick spelet att skina upp då o då, när man spelar men sin vän och det helt plötsligt blir armbrytning, vem kan ge vika mot mjölksyra i fingrarna????

Medlem

Gillade allt så roligt coop-spel och hur fan Lyckades dom göra motorcykel-delen så flytande att mötas ihop i ett klipp exakt samtidigt är bara galet snyggt.

Medlem

Kul! Även om jag inte älskade spelet så känns det som dom har schyssta prioriteringar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Maysay:

Öh? De har ju EA bakom sig? Eller är det bara vissa studios som får ta skit pga detta?

Va? Nä. Det är skillnad. EA äger inte Hazelight, det är dem som ägs av EA som får mycket skit.

Sen agerar dom då och då publisher till indie-spel men det är en annan grej. Dom har då generellt inget att göra med utvecklingen eller så utan erbjuder (antagligen/generellt - kontrakten är inte publika handlingar) pengar till utvecklingen, hjälp med marknadsföring och kontakter/kanaler emot att få procent på försäljningen samt att få associera sitt brand med spelet.

Hazelight har inte EA bakom sig utan A Way Out fuck hjälp av EA men det där är på projekt-basis och dom har inget inflytande på utvecklaren i övrigt.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar