Blizzard delar med sig av minimikraven för World of Warcraft Classic

Robot
Blizzard delar med sig av minimikraven för World of Warcraft Classic

Går att spela på 10 år gammal hårdvara, för extra nostalgibonus.

#blizzard, #wow-classic


Medlem

Stress test ikväll kl 20:00 för dom som har aktiv sub! Gäller tills imorgon kväll. Max lvl är lvl 15. In och stressa servern nu! Den 12 aug kan de som har aktiv sub registrera upp till 3 karaktärs namn som man får tingade tills launch.

Medlem

Dags att uppdatera datorn då!

Medlem

Väntar tills det kommer till mobilen.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Stress test ikväll kl 20:00 för dom som har aktiv sub! Gäller tills imorgon kväll. Max lvl är lvl 15. In och stressa servern nu! Den 12 aug kan de som har aktiv sub registrera upp till 3 karaktärs namn som man får tingade tills launch.

Jag är lite förvånad att det inte nämndes mera här på FZ. Inte att man inte har koll iaf....

Medlem

Har grävt ihop gamla delar ur garderoben. Skrapade ihop en gammal q8400 core2quad o en 17" crt. Ska de va classic så ska de va på riktigt.

Medlem

Är man inte tillräckligt snabb.... Redan locked efter några minuter, går inte att komma in.
Nåväl.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Rh3nium:

Jag är lite förvånad att det inte nämndes mera här på FZ. Inte att man inte har koll iaf....

Vi nämner stresstestet i nyheten. Med tanke på att det bara var öppet för prenumeranter blev det ingen egen nyhet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Man blir ändå lite sugen på att ge det en chans igen. Frågan är om man har tid, är ju ingen liten snorunge i högstadiet längre.

Gen
Medlem
Skrivet av zevile:

Dags att uppdatera datorn då!

...med ett 2080Ti hoppas jag

Medlem

Känns som detta kommer vara populärt någon vecka sen kommer det dö ut och folk går tillbaka till Battle for Azeroth.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nej,nej och åter nej. Befann mig precis där, i början av WoW-eran, såsom mängder av andra spelare. Been there done that.
Visst, allt som Blizzard släppt till WoW efter "classic" var inte alltid bra. Men nötandet på den tiden var helt galet när man tänker tillbaka. Inte en chans att jag sätter min fot där igen.
Men jag önskar alla er som är sugna ett stort lycka till!

Medlem

En potatis alltså.

Medlem
Skrivet av Legalinn:

Nej,nej och åter nej. Befann mig precis där, i början av WoW-eran, såsom mängder av andra spelare. Been there done that.
Visst, allt som Blizzard släppt till WoW efter "classic" var inte alltid bra. Men nötandet på den tiden var helt galet när man tänker tillbaka. Inte en chans att jag sätter min fot där igen.
Men jag önskar alla er som är sugna ett stort lycka till!

TIll skillnad från förr i tiden så kommer ju ingen expansion till detta. Så du har ju inte bråttom att försöka nöta något.

Medlem
Skrivet av papaz1:

TIll skillnad från förr i tiden så kommer ju ingen expansion till detta. Så du har ju inte bråttom att försöka nöta något.

Det är dock inte bestämt. Enligt Blizz ska de fokusera på Vanilla men beroende på vad folk vill och hur bra det går för Classic så kommer dem möjligtvis släppa nästa expansion.

Medlem

I fall någon undrar. På min Q8400 med 750Ti och 4gb ram så flyter spelet fint. Ligger runt 50+fps i 1280x1024 på classic inställning. Så gammalt funkar bra.

Kontot avslutas

Bra för personer som mig som typ aldrig uppdaterar sin dator.
Byggde min dator 2012 efter att den gamla hade blivit så seg så att man var tvungen att köra Linux på den för att den överhuvudtaget skulle gå att använda.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Lite info för nybörjare(eller om ni behöver fräscha upp minnet lite):

https://worldofwarcraft.com/en-us/news/23090134#1


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det borde väl gå att spela i 1280x1024 med "black borders" på en 16:9-skärm? Som det varit poppis att göra med t.ex. CS:GO.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Det är dock inte bestämt. Enligt Blizz ska de fokusera på Vanilla men beroende på vad folk vill och hur bra det går för Classic så kommer dem möjligtvis släppa nästa expansion.

Skrivet av Pholiage:

I fall någon undrar. På min Q8400 med 750Ti och 4gb ram så flyter spelet fint. Ligger runt 50+fps i 1280x1024 på classic inställning. Så gammalt funkar bra.

De har själva en plan att släppa upp till Lich king, det som däremot är på tapeten är om de ska/kan ta det en annan väg än vart dagens wow har hamnat.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

En potatis alltså.

Underskatta inte en potatis, den kan t o m krossa en kravallpolissköld!

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Underskatta inte en potatis, den kan t o m krossa en kravallpolissköld!

Psykopat-kommentar, go!

Medlem
Skrivet av adrii:

De har själva en plan att släppa upp till Lich king, det som däremot är på tapeten är om de ska/kan ta det en annan väg än vart dagens wow har hamnat.

I vilken intervju sa dom det? Måste missat.

Jag har bara läst detta gällande framtiden:

"The Future
The team is devoted to making WoW Classic as authentic of an experience as possible and are not ready to discuss the future quite yet."

https://www.eurogamer.net/articles/2019-07-29-a-big-wow-class...

Men det logiska lär vara att dom släpper TBC och WotLK. Men det coolaste vore om dom släppte content som var tänkt för Vanilla men som blev skrotat, då skulle jag nog bli mer intresserad av Classic.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

I vilken intervju sa dom det? Måste missat.

Jag har bara läst detta gällande framtiden:

"The Future
The team is devoted to making WoW Classic as authentic of an experience as possible and are not ready to discuss the future quite yet."

https://www.eurogamer.net/articles/2019-07-29-a-big-wow-class...

Men det logiska lär vara att dom släpper TBC och WotLK. Men det coolaste vore om dom släppte content som var tänkt för Vanilla men som blev skrotat, då skulle jag nog bli mer intresserad av Classic.

Jag tror även de har sagt att de kommer att fortsätta ha Classic servers även om de skulle göra TBC och Wotlk, om dom skulle välja att tvinga folk att gå vidare så är vi tillbaka på ruta 1 igen. Jag tror vanilla är här för att stanna typ föralltid oavsett om de går vidare sen. För att de som bara vill lita Classic ska få göra det resten av livet om de så vill

Medlem

Så tråkigt insikt att datorn inte håller, någon som har några datordelar att skänka bort/sälja billigt till en student?

Medlem

Går det att randomspela så skulle det vara kul.
Annars får det vara för det finns så mycket bra spel just nu.
Sedan är det väl så att ska jag betala varje månad så är det inte värt att spela random.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

1
Skriv svar