Är Death Stranding inte längre PS4-exklusivt?

Robot
Är Death Stranding inte längre PS4-exklusivt?

Kommer det till pc också? Vi får se på Gamescom.

#death-stranding, #exklusivt, #gamescom, #pc, #ps4


Medlem

Känner mig riktigt otaggad på det här spelet. Är det någon som förstår vad spelet går ut på?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Känner mig riktigt otaggad på det här spelet. Är det någon som förstår vad spelet går ut på?

Ska väl vara en del av charmen att upptäcka det under spelets gång. Men något med bebisar i en gul tub antar jag.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av redruM:

Känner mig riktigt otaggad på det här spelet. Är det någon som förstår vad spelet går ut på?

Utifrån de trailers som kommit så har blivit försiktigt sugen på spelet. Det är något med mystiken och de allmänt skruvade konceptet som känns lockande.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av redruM:

Känner mig riktigt otaggad på det här spelet. Är det någon som förstår vad spelet går ut på?

Precis som ovan skribent nämner är det just det som gör spelet så spännande. Jag har spenderat en halv livstid åt att tolka och utforska Metal Gear Solid-spelen. Det ska bli otroligt spännande att få göra detta med Death Stranding eftersom det är första gången som Hideo Kojima äntligen fått fria händer efter att ha velat komma ifrån Metal Gear Solid under en längre tid.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Testpilot

Det finns ganska mycket information att tillskansa sig om man så vill. Min bild har blivit klarare sedan någon månad sedan i alla fall.

Medlem

Tvivlar starkt på en PC-version med tanke på att det drivs av Decima som är en av Sonys in-house motorer. Men man får väl vänta och se.

Medlem

plötsligt mycket mer intresserad av spelet ^^

Medlem

@redruM: Känner likadant. Det känns som att spelet nästan helt rider på hype kring vad Kojima ska göra härnäst, men har man ingen koppling till något av hans tidigare spel så känns DS ,mest bara skumt och förvirrande, snarare än lockande.

Men vi får väl se när det kommer ut. Kommer det till pc så kan jag ju teoretriskt sett spela det. Får läsa lite recensioner när det släpps och se om någon förstår sig på sperlet då.

eld
Medlem
Skrivet av redruM:

Känner mig riktigt otaggad på det här spelet. Är det någon som förstår vad spelet går ut på?

Man spelar som Sam, en slags framtidskurir som jobbar åt organisationen Bridges, för att koppla samman isolerade städer i en framtidsvärld ödelagd av "death stranding", nåt slags event som (så jag fattat det) har ändrat på vad det innebär att dö.

Man transporterar gods av någon slags sort, med väldig frihet i hur mycket man tar med sig, hur man placerar ut det på ryggsäck, armar, ben?. Med risken att man kan bli av med grejjerna om man ramlar eller förlorar det till raiders.

Finns diverse verktyg och fordon som man kan nyttja för att förflytta sig i den öppna världen, det har visats motorcykel, en slags hover-trailer, lite större fordon osv. Har även visats stege, rep, vapen.

Spelet har även sitt egna monster i form av Beached Things (BT's) som när de dödar dig inte riktigt dödar dig, men får dig att lämna en stor krater där du dog och förändrar världen permanent.

Sen har vi resten av Kojima-grejjerna som säkert kommer innebära resor till den andra världen som visats i olika varianter av diverse krig, första, andra världskriget, vietnamkriget.

sen Multiplayer i någon slags form, skulle gissa att det tar inspiration från phantom pain, att andras handlingar i världen påverkar dig, men inte direkta konfrontationenr

Min gissnings-summering skulle vara: lite stealth och gameplay från metal gear solid, en nypa eurotruck sim och en stor kärlek till riktig vandring för de som gjort sånt.

Skrivet av Bojkott:

Tvivlar starkt på en PC-version med tanke på att det drivs av Decima som är en av Sonys in-house motorer. Men man får väl vänta och se.

Med heavy rain, detroit och journey på epic store så är det nog inte helt möjligt att även se detta spel, och antagligen utan tvekan epic store.

Medlem

Släpps det på Steam kanske jag ger det en chans, skulle dock ljuga om jag påstod att jag är det minsta intresserad av Kojimas prettotjafs.

Medlem
Skrivet av eld:

Med heavy rain, detroit och journey på epic store så är det nog inte helt möjligt att även se detta spel, och antagligen utan tvekan epic store.

Ja man ska väl aldrig säga aldrig, men både Quantic Dream och Thatgamecompany är fristående från Sony. Death Stranding finansieras och publiceras av Sony och använder deras spelmotor (som hittills inte har portats till PC), och är dessutom årets stora dragplåster för PS4, så det känns väldigt osannolikt att Sony skulle porta motorn och tillåta Kojima att släppa det till PC.

eld
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ja man ska väl aldrig säga aldrig, men både Quantic Dream och Thatgamecompany är fristående från Sony. Death Stranding finansieras och publiceras av Sony och använder deras spelmotor (som hittills inte har portats till PC), och är dessutom årets stora dragplåster för PS4, så det känns väldigt osannolikt att Sony skulle porta motorn och tillåta Kojima att släppa det till PC.

Även Kojima Productions är fristående från Sony. Alla dessa projekt har varit delvis finansierade av Sony.

Gissningsvis så kör denna spelmotor redan på pc då de arbetar på pc när de gör spelet.

Men det återstår som sagt att se. Death Stranding är otroligt värdefullt för sony för att sälja sina konsoller.

Medlem
Skrivet av eld:

Även Kojima Productions är fristående från Sony. Alla dessa projekt har varit delvis finansierade av Sony.
Gissningsvis så kör denna spelmotor redan på pc då de arbetar på pc när de gör spelet.

Men det återstår som sagt att se. Death Stranding är otroligt värdefullt för sony för att sälja sina konsoller.

Med undantag för Detroit: Become Human så rör det sig om äldre spel där Sonys exklusiva rättigheter mest troligt har löpt ut, och dessa spel har dessutom utvecklats med egna motorer. Until Dawn som använder samma motor och är utvecklat fristående av Supermassive har hittills inte fått någon PC-release, och det är 4 år gammalt. Så Sony håller nog hårt i Decima-drivna titlar.

Medlem

innan spelet skulle bli PS4 bara så sa ju Kojima att det skulle komma till PC också. Orkar dock ej googla upp det

eld
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Med undantag för Detroit: Become Human så rör det sig om äldre spel där Sonys exklusiva rättigheter mest troligt har löpt ut, och dessa spel har dessutom utvecklats med egna motorer. Until Dawn som använder samma motor och är utvecklat fristående av Supermassive har hittills inte fått någon PC-release, och det är 4 år gammalt. Så Sony håller nog hårt i Decima-drivna titlar.

https://www.epicgames.com/store/en-US/product/journey/home

så hittar man

Citat:

© 2012-2019 Sony Interactive Entertainment LLC. Journey is a trademark of Sony Interactive Entertainment LLC. Developed by thatgamecompany.

Liknande saker hittar man på epic-store sidan för detroit och heavy rain, så vi kan utgå från att Sony har rättigheterna till dessa projekt.

Citat:

Detroit: Become Human™ ©2018-2019 Sony Interactive Entertainment Europe. Developed by Quantic Dream. “Detroit Become Human” is a trademark of Sony Interactive Entertainment Europe. All rights reserved.

Citat:

Heavy Rain™ ©2009-2019 Sony Interactive Entertainment Europe Developed by Quantic Dream. “Heavy Rain” is a trademark of Quantic Dream. All rights reserved.

Medlem

Låt det vara sant att det kommer till PC.

Medlem

Jag gillar flummig SF så jag kommer att köpa det här dag 1.

Medlem

I så fall får det bli till PC istället. Xbox One-kontrollen och bättre grafik + mycket bättre framerate vinner med hästlängder, som vanligt.

Hideo Kojima <3


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

@Oneone: Läste/Hörde samma sak då de annonserade att Kojima samarbetar med Sony. Om det blir ett PC släpp så hoppas jag det har stöd för ultrawide vilket Metal Gear Solid V inte hade. Vilket var lite trist i sig.

Medlem
Skrivet av eld:

Grym sammanfattning! När det började kristallisera sig lite mer vad det handlar om, så vaknade hypen på riktigt. kan bli sjukt kul. Eller pannkaka såklart, men det ser ut att ha ordentligt potential..


signatur

K9
:.:

Vilket jädra mardrömsspel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Otroligt taggad! Makalöst spännande ska det bli att få lira något som inte är skapat för att det är populärt just nu. Hoppas på att få en känsla som infann sig första gången man spelade dead space eller silent hill 2.

1
Skriv svar