Kvällssnack: Vad borde Dice göra istället för Battlefield?

Medlem

Viatnam kriget eller mer om första världs kriget. och kanske inom något annat krig än andra världs kriget. eller dagens relistisk krig.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

VR Pinball med multiplayer stöd så man kan utmana varandra i VR.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Kan inte minnas någonstans att jag skrev att det skulle vara lika många knappkombinationer som Arma 3 eller att dem skulle göra ett exakt Arma 3 till konsol...?

Jag skrev att jag önskar att dem gör en milsim och att dem skulle titta på Arma 3.
Trött på alla elit PC kids som hela tiden skall tjata om PC och att inga spel fungerar på konsol.
Far cry? Japp.. På konsol.
Crysis? Japp på konsol.
Ofp cold war? Japp... På konsol.
DayZ?... Ja jamen.. På konsol.
Pubg?... Jadå... På konsol.
Hunt showdown?... Mmm.. På konsol.
Subnautica?... Nämen.. På konsol.
The forest?.. Jo visst fan... På konsol.
Osv osv osv osv osv osv osv.....

Näää... Spel på PC kan absolut inte komma till konsol så det så.

Konsoler tar över. Det finns över 150 miljoner xbox/ps4 spelare och det blir bara fler och fler. Nästa generation konsoler under Q3 2020 kommer innebära ytterligare ett par miljoner fler konsolägare.

Jag skiter fullständigt i om du spelar på PC eller konsol. Har jag sagt någonstans att alla PC-spel inte fungerar på konsol? Det är du som försöker göra detta till ett PC vs konsol elit kidsen.

Du sa att de skulle ta en titt på Arma 3. Du förklarade inte exakt vad du ville att de skulle ta från Arma3. Om jag förstår dig rätt så är det milsim delen du vill ha. Alla spel du tog upp är inte ens i närheten av möjligheterna som Arma3 erbjuder med den avancerade ganeplayen som Arma3 spelet har. Dom du tog upp som exempel är i exklaste form av FPS förutom DayZ. Vilket bygger på Arma seriens motor.

Efter lite googlade så inser du ganska snabbt vad problemet ligger med DayZ på konsol, kontrollerna. Tydligen så är det som jag sagt, du är väldigt begränsad som spelare om man bara spelar med Xbox/ps4 kontrollen. På flesta forum tipsar folk att man ska använda mus och tangentbord för få bästa upplevelse. Även på konsol.

När det kommer till milsim, plockar man bort arma 3 kontrollerna så får du ju de nya OFP spelen, om jag minns rätt så var de spelet så jäkla basic och tråkiga som milsim. Blev ju som vilken annan militär shooter som helst.

Förklara gärna vad exakt du vill de ska ta från Arma3 serien som du känner fattas på konsol.

Medlem

Gör en remake av BF2.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Ni som tjafsar med varandra, ni kan väl ha en lite trevligare ton mot varandra

Annars försvinner ju poängen med att vi är här alls och pratar spel, eller är forum i allmänhet bara ett ställe för vissa att hävda sina egon genom att vinna över varandra?

Let us agree to disagree and be nice!


signatur

cags

Medlem

Bad Company 3 (det är det enda och bästa alternativet, BC2 är ett av deras bästa spel, och av mina top 10 favvo spel nånsin)..

Skrivet av cags91:

Ni som tjafsar med varandra, ni kan väl ha en lite trevligare ton mot varandra

Annars försvinner ju poängen med att vi är här alls och pratar spel, eller är forum i allmänhet bara ett ställe för vissa att hävda sina egon genom att vinna över varandra?

Let us agree to disagree and be nice!

Väl sagt... mycket sånt som går runt nu... så onödigt, som alla "PS vs XBOX" fanboys... måste vara korkade hela bunten... köp båda konsoller... problem fixed?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av cags91:

Ni som tjafsar med varandra, ni kan väl ha en lite trevligare ton mot varandra

Annars försvinner ju poängen med att vi är här alls och pratar spel, eller är forum i allmänhet bara ett ställe för vissa att hävda sina egon genom att vinna över varandra?

Let us agree to disagree and be nice!

Skrivet av HaZe303:

Bad Company 3 (det är det enda och bästa alternativet, BC2 är ett av deras bästa spel, och av mina top 10 favvo spel nånsin)..

Väl sagt... mycket sånt som går runt nu... så onödigt, som alla "PS vs XBOX" fanboys... måste vara korkade hela bunten... köp båda konsoller... problem fixed?

@HaZe303: Ja det är tydligen så jäkla viktigt att ha rätt över någon annan istället för att acceptera att alla tycker olika.
Våra politiker gör inte saken bättre när de låter likadant och sätter tonen i vårt samhälle som småungar....
Nu ska jag inte gå över till sånt dock hehe


signatur

cags

Skriv svar