Vermintide 2-expansion kommer snart - kolla in den håriga trailern

Robot
Vermintide 2-expansion kommer snart - kolla in den håriga trailern
Medlem

Och med den har de förstört spelet i sin helhet.
Köp inte skiten är min rekommendation och då har jag spelat väl över 1000 timmar och klarat allt.
Fatshark är fullständiga idioter när de inte kunde se detta ske.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem
Skrivet av SilvaH:

Och med den har de förstört spelet i sin helhet.
Köp inte skiten är min rekommendation och då har jag spelat väl över 1000 timmar och klarat allt.
Fatshark är fullständiga idioter när de inte kunde se detta ske.

Vad menar du? Har du lust att utveckla lite?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av SilvaH:

Och med den har de förstört spelet i sin helhet.
Köp inte skiten är min rekommendation och då har jag spelat väl över 1000 timmar och klarat allt.
Fatshark är fullständiga idioter när de inte kunde se detta ske.

tog det 1000 timmar att inse detta?

Medlem

Gameplay Trailer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vad menar du? Har du lust att utveckla lite?

Så Fatshark valde att hålla en beta inför Winds of Magic. Jag var en av dem som fick closed extended beta access. Jag spelade utav bara fan för att hitta buggar och ge feedback på balans problem m.m. jag var inte ensam om detta vill jag tillägga.
Det visade sig efter betan var över att Fatshark haft en intern liten privat hemlig grupp med betatestare som varit närmare Fatshark som också gett feedback. Vad denna lilla grupp sagt är det ingen som vet.

Nu igår när patchen släpptes märks det att Fatshark har inte lyssnat på någon feedback alls. De gjorde som de redan bestämt sig från början och fullständigt ignorerade all form av kritik ifrån deras betatestare. De enda spelarna som gillar gårdagens patch och tillika förberedelser till expansionen Winds of Magic var 1. Folk som inte spelat betan 2. Folk som inte bryr sig/är för dumma för att se vad Fatshark håller på med 3. Idioter som gillar vad Fatshark än gör aka. Fanboys. och 4. Elitist Jerks som bryr sig i leaderboards I ett spel som inte många spelar. Avinstallerade spelet igår direkt efter att ha prövat den nya patchen. Därför kan jag inte rekommendera detta spel alls längre. Köp Deep Rock Galactic istället. Fan så mycket mer skoj!

Skrivet av MaLiBu:

tog det 1000 timmar att inse detta?

Tragiskt nog, ja. Men för att vara rättvis så var spelet bra och kul innan gårdagens patch. Så tiden upp tills dess har varit väl spenderad.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

@SilvaH:
Men du har ju fortfarande inte sagt vad de gjort som förstört allting?
Har du lust att säga vad det var för feedback de ignorerat?

Medlem
Skrivet av SilvaH:

Så Fatshark valde att hålla en beta inför Winds of Magic. Jag var en av dem som fick closed extended beta access. Jag spelade utav bara fan för att hitta buggar och ge feedback på balans problem m.m. jag var inte ensam om detta vill jag tillägga.
Det visade sig efter betan var över att Fatshark haft en intern liten privat hemlig grupp med betatestare som varit närmare Fatshark som också gett feedback. Vad denna lilla grupp sagt är det ingen som vet.

Nu igår när patchen släpptes märks det att Fatshark har inte lyssnat på någon feedback alls. De gjorde som de redan bestämt sig från början och fullständigt ignorerade all form av kritik ifrån deras betatestare. De enda spelarna som gillar gårdagens patch och tillika förberedelser till expansionen Winds of Magic var 1. Folk som inte spelat betan 2. Folk som inte bryr sig/är för dumma för att se vad Fatshark håller på med 3. Idioter som gillar vad Fatshark än gör aka. Fanboys. och 4. Elitist Jerks som bryr sig i leaderboards I ett spel som inte många spelar. Avinstallerade spelet igår direkt efter att ha prövat den nya patchen. Därför kan jag inte rekommendera detta spel alls längre. Köp Deep Rock Galactic istället. Fan så mycket mer skoj!

Tragiskt nog, ja. Men för att vara rättvis så var spelet bra och kul innan gårdagens patch. Så tiden upp tills dess har varit väl spenderad.

Låter mest som om du är förnärmad att du inte är en av de "hemliga" beta testarna då inget du säger egentligen har med spelet att göra mer än att de inte lyssnat på feedback från grupp B men gjorde det med grupp A. Vad specifikt är det som är så dåligt?

Medlem

@SilvaH
Fast så enkelt är det ju inte - att anpassa en produkt efter önskemål från bestastadie till släpp. Där handlar det ju oftast om buggfixar, och ofta är det ju många buggar som inte hinner åtgärdas under det korta tidsfönstret mellan beta och släpp. Det är klart att Fatshark måste prioritera, det är inte säkert att saker som du och gruppen du är språkrör för har avskrivits bara för att dom inte kommit med i senaste patchen. Som sagt, vore oerhört intressant att veta vad som är så uppåt väggarna galet!

Medlem
Skrivet av Cordayne:

@SilvaH:
Men du har ju fortfarande inte sagt vad de gjort som förstört allting?
Har du lust att säga vad det var för feedback de ignorerat?

De ändrade hur spelet känns genom att ändra hur en mechanic som kallas "stagger" fungerar.
Stagger fungerade bra som den var. Du använde Stagger som ett supplement för att få mer kontroll över en situation vid behov. Stagger i korthet var en form av CC, t ex att blocka, knuffar, tunga 2H maces som bashar råttorna så de tappar balansen etc. Var du duktig nog däremot behövde du inte använda stagger alls eftersom man visste vad man höll på med. Visste man timings på Dodge så kunde man spela igenom hela kartor utan att blocka en enda gång. (Och tro mig det var överhängande minoritet som klarade av detta).

Nu under betan bestämde sig Fatshark för att ändra Stagger till en obligatorisk mekanik. Stagger ger nu en form av bonus dmg mot alla fiender i form av en multiplier. För att kompensera för detta höjde de HP på allt eftersom "alla måste använda Stagger". DU MÅSTE ANVÄNDA SKITEN. De tvingade hela spelarbasen att praktiskt taget efter ett års spelande att totalt ändra hur man spelar spelet. Allt blev långsammare, trögare och tråkigare och det känns inte som att något dör som förut. Innan patchen så var hordes just endast det. Hordes, de var trash units som man köttade sig igenom. Efter Stagger förändringen blev de istället de enda hotet.
De gjorde en funktion i spelet som fanns där som en valfrihet vid behov till en funktion du inte kan undvika och som du är tvungen att använda.
So exempel. När du ser en fiende vill du sätta yxan i pannan på fanskapet eller hur?
Med Stagger ändringen så tjänar du mer på att knuffa fienden först sedan slå med yxan.

Du kan tänka dig hur mycket detta påverkar spelets "flow". Det förstörde spelets känsla totalt.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Jag kommer troligen inte att köpa expansionen men måste ändå säga att trailern var riktigt mesig!

Så här gör man en trailer till ett Warhammer spel eller expansion:

Jag får gåshud varje gång jag ser Mark of Chaos trailern!
Trailern representerar hur hopplöst brutalt Warhammer är..

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

@SilvaH
Fast så enkelt är det ju inte - att anpassa en produkt efter önskemål från bestastadie till släpp. Där handlar det ju oftast om buggfixar, och ofta är det ju många buggar som inte hinner åtgärdas under det korta tidsfönstret mellan beta och släpp. Det är klart att Fatshark måste prioritera, det är inte säkert att saker som du och gruppen du är språkrör för har avskrivits bara för att dom inte kommit med i senaste patchen. Som sagt, vore oerhört intressant att veta vad som är så uppåt väggarna galet!

De har avskrivit all kritik ifrån folk som mig stenhårt.
Jag var helt emot förändringarna av Stagger. Jag var inte ensam. Det var en klar majoritet av spelare under betan som var emot detta. Fatshark valde att gå vidare ändå.

Viktigast av allt att poängtera här är följande.

Ingen bad Fatshark om denna förändring. Snarare var folk emot det.
Ingen bad Fatshark om "Weaves" med leaderboards. Folk var snarare emot det och tyckte det var slöseri av devs tid. (De hade kunnat lagt tiden på fler kartor, versus mode, deed rework m.m.)
Så expansionen ger dig en ny karta, ökad level(vilket alla får), nya talents(vilket alls får), nytt crafting system som du endast kan använda för Weaves. Weaves (som är dåligt skriptade Greater Rifts som i Diablo 3) just ja. Den progress du gjort i spelet kan du inte använda i Weaves så du måste börja om från början om du ska köra Weaves. Detta har de fått skitmycket klagomål på eftersom det splittrar spelarbasen i de som spelar det vanliga spelet och de som fokuserar på leaderboards genom Weaves. I ett spel som blöder spelare.
Sen att expansionen kostar mer än hälften av vad spelet kostar är inget annat än en förolämpning.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem
Medlem

För en som inte är så insatt i lore: var denna... "geten" alltså född av två människor eller hur skall man tolka det?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det släpps mer exakt 13:e augusti enligt steam

Medlem

@SilvaH: Exakt!! Var också med i betan (har c:a 1200 timmar i spelet) och för mej är det helt oförståeligt hur FS kan agera på det här sättet.Det "nya" omgjorda stridssystemet gör spelet tråkigt,inte svårare eller mer utmanande utan TRÅKIGT,springa omkring o knuffa på allt innan man slår ihjäl det är inte för mej "att höja svårighetsgraden" utan medför bara att combaten känns utomordentligt trög och sjukt tråkig.

Har redan avinstallerat möget och kommer aldrig tilbaka om inte FS drar tillbaka den senaste patchen och tänker om.


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av IceTeus:

@SilvaH: Exakt!! Var också med i betan (har c:a 1200 timmar i spelet) och för mej är det helt oförståeligt hur FS kan agera på det här sättet.Det "nya" omgjorda stridssystemet gör spelet tråkigt,inte svårare eller mer utmanande utan TRÅKIGT,springa omkring o knuffa på allt innan man slår ihjäl det är inte för mej "att höja svårighetsgraden" utan medför bara att combaten känns utomordentligt trög och sjukt tråkig.

Har redan avinstallerat möget och kommer aldrig tilbaka om inte FS drar tillbaka den senaste patchen och tänker om.

Yepp, samma här. Har inget problem med att man lägger till nya svårighetsgrader, men att göra så en bana går ifrån att ta 15-20min till 45min-1h p.g.a. du måste spela extremt långsamt.

Vad skulle de ha lagt in?

1: Nya kartor, en hel kampanj för beastmen, dvs 4-5 nya kartor med en ny boss.
2: Gjort om deeds systemet då det är tämligen värdelöst idag.
3: Gjort om craftingen så du har anvädning av alla material som du har samlat på dig under tiden.
4: Versus, då detta har varit efterfrågat sedan starten.

Bara dessa saker hade gjort att folk hade varit super nöjda. Och de valde, Weaves med leaderboards och att göra om combaten så mycket att spelet blev galet mycket sämre.
De har visat klart och tydligt att de ignorerade all kritik de fick på betan.

Dom är ute och cyklar när det gäller mycket! Har iofs bara 200 timmar, men håller med om att deras stora problem är felprioriteringar. Riktigt kul med kompisar men det känns verkligen som om dom inte har något större översikt på projektet och tar ibland fler steg bakåt än frammåt. Tycker dom aldrig riktigt levererar vad man vill ha.


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Medlem
Skrivet av IceTeus:

@SilvaH: Exakt!! Var också med i betan (har c:a 1200 timmar i spelet) och för mej är det helt oförståeligt hur FS kan agera på det här sättet.Det "nya" omgjorda stridssystemet gör spelet tråkigt,inte svårare eller mer utmanande utan TRÅKIGT,springa omkring o knuffa på allt innan man slår ihjäl det är inte för mej "att höja svårighetsgraden" utan medför bara att combaten känns utomordentligt trög och sjukt tråkig.

Har redan avinstallerat möget och kommer aldrig tilbaka om inte FS drar tillbaka den senaste patchen och tänker om.

Jag och min bror hade båda två closed extended betan och vi är väldigt duktiga och har legend på farm i princip med fulla tomes/grims och springer/rushar igenom skiten.

Under betan testade vi många olika setups och endast 2 setups vi körde fungerade (obs att detta var med 2 spelar/2 bots)

Setup 1:

Player 1: Slayer. Player 2: Handmaiden Bot 1: Mercenary Bot 2: Unchained

Vi märkte däremot efter mer testing att det fanns en build för Cataclysm som var så broken under den sista betan att vi kunde inte tänka oss att någon annan setup skulle fungera bättre.

Setup 2: Den bästa vi kom fram till.

Ironbreaker med Dubbla klubbor/Crossbow/Geväret/grudge raker med Bulwark för ökad stagger dmg till resten av laget. Kombinera detta med talenten som gav honom 2% CD på hans ulti vid full stamina och han kunda pumpa taunt vid VARJE PACK som kom. Helt broken.
Foot Knight med Executioner Sword/Bluderbuss Han var bara en ren jävla köttarmaskin
Bottarna som WHC och Unchained (Unchained med Team TMP HP på hennes ulti)

Nu igår testade vi spela några rundor på legend och ja, de har förstört spelet.

Om någon inte förstår vad de gjort med spelet tillåt mig att försöka göra en liknelse.

Det vore som att du har spelat fotboll i 1 år och nästa år bestämmer sig FIFA för att ändra fysiken på bollen.
Det är lite vad Fatshark har gjort med Vermintide 2. Spelet som det är idag är inte Vermintide 2. Detta är något helt annat.
Faktum är att Vermintide 1 känns så mycket BÄTTRE i sitt flyt och hur striderna fungerar jämfört med Vermintide 2 just nu.
Är det någon som tvekar gå ut på Fatsharks forum och läs själva. Det är en minoritet med spelare som gillar vad de har gjort. Ingen gillar vad de gör just nu.

För övrigt jag avinstallerade skräpet igår också direkt efter våra testrundor på legend efter patchen.
Den som helt ärligt tycker det är kul med att gå runt och knuffa råttor och blocka dem istället för att slå in käften på dem direkt med sin 2H Mace är fan dum på riktigt.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem
Skrivet av SilvaH:

Jag och min bror hade båda två closed extended betan och vi är väldigt duktiga och har legend på farm i princip med fulla tomes/grims och springer/rushar igenom skiten.

Under betan testade vi många olika setups och endast 2 setups vi körde fungerade (obs att detta var med 2 spelar/2 bots)

Setup 1:

Player 1: Slayer. Player 2: Handmaiden Bot 1: Mercenary Bot 2: Unchained

Vi märkte däremot efter mer testing att det fanns en build för Cataclysm som var så broken under den sista betan att vi kunde inte tänka oss att någon annan setup skulle fungera bättre.

Setup 2: Den bästa vi kom fram till.

Ironbreaker med Dubbla klubbor/Crossbow/Geväret/grudge raker med Bulwark för ökad stagger dmg till resten av laget. Kombinera detta med talenten som gav honom 2% CD på hans ulti vid full stamina och han kunda pumpa taunt vid VARJE PACK som kom. Helt broken.
Foot Knight med Executioner Sword/Bluderbuss Han var bara en ren jävla köttarmaskin
Bottarna som WHC och Unchained (Unchained med Team TMP HP på hennes ulti)

Nu igår testade vi spela några rundor på legend och ja, de har förstört spelet.

Om någon inte förstår vad de gjort med spelet tillåt mig att försöka göra en liknelse.

Det vore som att du har spelat fotboll i 1 år och nästa år bestämmer sig FIFA för att ändra fysiken på bollen.
Det är lite vad Fatshark har gjort med Vermintide 2. Spelet som det är idag är inte Vermintide 2. Detta är något helt annat.
Faktum är att Vermintide 1 känns så mycket BÄTTRE i sitt flyt och hur striderna fungerar jämfört med Vermintide 2 just nu.
Är det någon som tvekar gå ut på Fatsharks forum och läs själva. Det är en minoritet med spelare som gillar vad de har gjort. Ingen gillar vad de gör just nu.

För övrigt jag avinstallerade skräpet igår också direkt efter våra testrundor på legend efter patchen.
Den som helt ärligt tycker det är kul med att gå runt och knuffa råttor och blocka dem istället för att slå in käften på dem direkt med sin 2H Mace är fan dum på riktigt.

Jag förstår.... Jag håller med dig om nästan allt och ber om ursäkt om jag framstod som otrevlig innan. Insåg inte att det var så illa.

Medlem

1000 timmar...1200 timmar.. själv tröttnade jag efter 27 timmars repeat


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Körde drygt åtta timmar vid release - tills jag klarat av kampanjen. Köpte båda DLCn nu och sen blir det WoM när det släpps, gillar settingen och Warhammeruniversumet och tror inte att jag märker av någon som helst skillnad mot release vilket är fördelen med att inte orka grinda så mycket i spel - förutom WoW som upptog hela min gymnasietid när det släpptes är det nog bara Skyrim och The Witcher 3 jag kommer upp i ett tresiffrigt timantal i.

1
Skriv svar