Senaste filmen du såg

Inaktiv

Kommer ej att stödja de här kreativt befriade skitfilmerna mer där man tar en existerande (ofta tecknad) film och gör om den i 3D eller live action och den är mer eller mindre oförändrad. Vad är poängen?

Medlem

Braveheart!

Lika bra nu som när den kom 1995!

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Dres81: Remaken var helt OK, även om saker hände i fel ordning.

Oki håller med

Medlem

T-34

Kommer inte ihåg vem det var som laddade upp ett slow motion-montage tidigare på forumet. Såg oerhört fånigt, nästan komiskt ut när de samlat all slow motion i ett montage. Men däremellan CGI-granater i slow motion finns faktiskt en helt OK, stundtals riktigt underhållande krigsfilm.

Releasehästryttare

@Bennii: Det va jag och jag håller med, helt klart en sevärd rulle

Medlem
Skrivet av Dres81:

Håller med såg den visserligen med engelska rösterna men det var inte samma charm. Timon och Pumba var inte riktigt så roliga som jag ville från orginalet. Men snygg var den dock det jag reagerade är att filmen inte var i cinema widescreen så den visades inte i hela bioduken. Filmen är ändå från 2019 varför i hela friden gjordes filmen i det formatet. Såg den i Kista på salong 1. Gick o sa till men då sa dom det skulle vara så. Skumt alltså

Det är för att den är tänkt att visas på IMAX. Vissa scener är tom 1.43:1, croppat till 1.85:1 på vanlig bio.

Skribent

Cold Pursuit.

Tänkte försöka se det norska originalet någon gång snart. "In Order of Disaperence" med Stellan Skarsgård i huvudrollen. Samma regissör.

Ambassadör
Xbox

Captain Marvel.

Bättre än jag trodde, faktiskt! Bäst av allt var 90-talssettingen som bar upp mycket av filmen på nostalgifaktorn. Näst bäst var katten, även om CGI'n som vanligt var tvivelaktig.
I övrigt mycket ost och halvdan story a la Marvel formulär 1A. Svag 3/5.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Det är för att den är tänkt att visas på IMAX. Vissa scener är tom 1.43:1, croppat till 1.85:1 på vanlig bio.

Aah det förklarar saken

Medlem

I'll take your dead
3/5
Ganska bra thriller med skräckelement. Jag trodde först att det skulle vara en skräckfilm men nej den var inte alls läskig.
Handlar om en pappa och hans dotter där pappan tar hand om lik ifrån diverse uppgörelser i undre världen och lilltjejen kan se dem.
Dock agerade alla medverkande bra och spänningen låg på topp. Lite Stockholm syndrome över den.

Ett väldigt lustigt men läskigt citat ifrån filmen med tanke på vad som hände där förra veckan "we will not see any dead people in el Paso"

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Captain Marvel.

Bättre än jag trodde, faktiskt! Bäst av allt var 90-talssettingen som bar upp mycket av filmen på nostalgifaktorn. Näst bäst var katten, även om CGI'n som vanligt var tvivelaktig.
I övrigt mycket ost och halvdan story a la Marvel formulär 1A. Svag 3/5.

Tyckte personligen katten och storyn bakom "kattvarelsen" något av det bästa med filmen. Hade gärna sett mer av dessa i framtida filmer. Riktigt cool "lore" eller vad man ska kalla det. Tyckte också Captain Marvel var mycket bättre än vad online-trollen fick den att verka.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Cold Pursuit.

Tänkte försöka se det norska originalet någon gång snart. "In Order of Disaperence" med Stellan Skarsgård i huvudrollen. Samma regissör.

Sett orginalet, ej den amerikanska remaken.
Men orginalet var grym. Finns på Netflix, heter "En Iskall Jävel" på svenska.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Sett orginalet, ej den amerikanska remaken.
Men orginalet var grym. Finns på Netflix, heter "En Iskall Jävel" på svenska.

Kraftidioten heter den på norska.

Gnällkuk
Skrivet av Shadee:

Cold Pursuit.

Tänkte försöka se det norska originalet någon gång snart. "In Order of Disaperence" med Stellan Skarsgård i huvudrollen. Samma regissör.

Oh? Då måste jag se om jag kan se den. Gillade Cold Pursuit, även om det var lite svårt ibland att riktigt ta in ironin, det tog lite för lång tid innan den kom igång så det blev lite halvkrystat, men underhållande film!

Skrivet av Mortaigne:

Captain Marvel.

Bättre än jag trodde, faktiskt! Bäst av allt var 90-talssettingen som bar upp mycket av filmen på nostalgifaktorn. Näst bäst var katten, även om CGI'n som vanligt var tvivelaktig.
I övrigt mycket ost och halvdan story a la Marvel formulär 1A. Svag 3/5.

Håller med, såg den för någon månad sedan kanske och var positivt överraskad. Hade de spunnit vidare med katten osv så hade det ju varit en bra uppföljare till MiB!

Såg Avengers: Endgame i helgen, underhållande och riktigt bra film även om jag inte tycker det levde upp till hypen. 4/5.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Avengers Endgame.. Vet inte riktigt vad man tycker om den..liksom nä vi kan inte åka tillbaka å döda baby Thanos>stund senare så dödar dom Thanos innan infinity wars vilket e som att ta baby Thanos

Låt Ironman dö när Dr.Strange står där å timestone e där som kan användas

Och Captain America åker tillbaka för att lämna tillbaka alla stenar i en liten väska!! Även Spacestone var i Tessarakten, och mindstone var i Lokis stav/spjut sak, och powerstone var i sin lilla sfär. Så den känns väldigt hastigt och dåligt skriven tyvärr.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Oh? Då måste jag se om jag kan se den. Gillade Cold Pursuit, även om det var lite svårt ibland att riktigt ta in ironin, det tog lite för lång tid innan den kom igång så det blev lite halvkrystat, men underhållande film!

Jo, jag tyckte samma.

In order of disaperence finns på Netflix MEN under det jag antar är originalnamnet "Kraftidioten".
Eller den heter det engelska namnet men på bilden på hemsidan står det kraftidioten. Sak samma! Länk nedan.

https://www.netflix.com/title/70301484?s=a&trkid=13747225&t=c...

Blir söndagafilmen för mig!

Skribent

Oj, ser nu att jag var typ 8a på bollen om originalversionen av Cold Pursuit

Hade missat helt att ni skrivit @schmuttah och @vamp. Tack för infon iaf

Gnällkuk

@Shadee: tack!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Avengers : Endgame

Bra effekter men storyn och lågstadie humorn var under all kritik. Jag förstår att det är en film man inte ska ta på allvar men jag mådde fysiskt dåligt varje gång filmen försöker lätta upp stämmingen med sin komedi.

Skribent
Skrivet av bleken:

Avengers Endgame.. Vet inte riktigt vad man tycker om den...

Nog för att många sett den redan, men släng in spoilertaggar tycker jag för det är ju hela filmen du avslöjar i ditt inlägg.

Medlem

"Samurai Cop"
5/5, alla måste se den. Den är så dålig att den blir bra.

Inaktiv
Skrivet av MaLiBu:

mådde fysiskt dåligt

Borde söka hjälp för det där. Låter inte alls hälsosamt 🤔😅

OnT:

Såg senaste Men in Black.
Otroligt tunn story, tråkig dialog och allmänt meningslös. Sämsta på länge! 3/10

Medlem

Hellboy

Recension:
Otroligt dålig film.
/Slut recension.

Gnällkuk

Jonah Hills debutfilm(?) som han både skrivit och producerat, Mid90's. 7,4 på IMDB. Jag ger den en stark 4:a, ännu en film som helt förstörs när filmen bara slutar helt abrupt som om pengarna tog slut med ett halvt ologiskt slut...

Varför finns det så många filmer som kan vara så bra, i princip hela filmen igen och sen bara förstörs det för att slutet är så sjukt jävla dåligt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ville inte göra en ny tråd så tänkte bara nämna att Matrix 4 är på gång haha. Keanu Reeves och Carrie-Anne Moss kommer tillbaka(hur det nu kommer funka med tanke på Carrie-Annes avslut). Lana Wachowski(tidigare "Wachowski bröderna", nu är tydligen båda kvinnor, blev lite förvirrad, trodde det var några andra först^^) är tillbaka som regissör och skriver storyn.

Gillar inte detta: "Plot details are currently unknown, as is how the role of Morpheus will be handled, originally played by Laurence Fishburne. Some sources say the role may be recast for a younger take."

https://variety.com/2019/film/news/matrix-4-keanu-reeves-carr...

https://twitter.com/getFANDOM/status/1163907487994535936

Första Matrix var ju bra iallafall, andra var väl ok, tredje not so much. Jag gissar på att denna kommer floppa hårt, då Wachowskis inte gjort något speciellt bra sen The Matrix. Men hoppas på det bästa


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

Ville inte göra en ny tråd så tänkte bara nämna att Matrix 4 är på gång haha. Keanu Reeves och Carrie-Anne Moss kommer tillbaka(hur det nu kommer funka med tanke på Carrie-Annes avslut). Lana Wachowski är tillbaka som regissör och skriver storyn.

Gillar inte detta: "Plot details are currently unknown, as is how the role of Morpheus will be handled, originally played by Laurence Fishburne. Some sources say the role may be recast for a younger take."

https://variety.com/2019/film/news/matrix-4-keanu-reeves-carr...

https://twitter.com/getFANDOM/status/1163907487994535936

Första Matrix var ju bra iallafall, andra var väl ok, tredje not so much. Jag gissar på att denna kommer floppa hårt, men hoppas på det bästa.

Tycker personligen att första Matrix var en av de bästa filmerna någonsin och den är fortfarande på min top10 skulle jag tro (utan att fundera särskilt noga över det hela).
Uppföljarna höll tyvärr inte måttet och denna nyhet om en fjärde del är både kul och skrämmande.
Dock så sabbade de redan allt med trean så vetifan om det går att faila hårdare. Kan bara bli bättre!? Eller?!

Hoppas verkligen!

Releasehästryttare

Godzilla king of the monsters 4/5

Glad att jag inte skippade denna då jag tyckte första filmen va medioker.

Releasehästryttare

Invader Zim: Enter the flourpus 3/5

Bara helt ok, tror filmen tycker att den är roligare än vad den är.

Medlem

Stree - En förvånansvärt bra Indisk skräckkomedi.

Ambassadör
League of Legends

Den skyldige. Dansk film av en svensk regissör och svensk i huvudrollen. Väldigt bra. Handlar om en som svarar på 112-samtal, mer ska man inte veta innan man ser den.

Skriv svar